«مثلث برمودا» یکی از حیرت‌انگیزترین مناطق دنیاس که در اقیانوس اطلس واقع شده و قرن هاست که آدم از درک وجود اصلی اون عاجزه. کریستف کلمب اولین فردی بود تغییرات عجیب‌وغریب قطب‌نما و مشاهده‌ی زبانه‌های بزرگ آتیش در این منطقه رو گزارش کرد.

کشتیا و هواپیماهای زیادی در نتیجه ورود به مثلث برمودا درون اون بلعیده شدن. با اینکه مقالات و کتب زیادی در مورد این پدیده‌ی کمتر شناخته شده نوشته و منتشر شده، اما هنوزم مسائلی هست که شاید از اونا بی‌خبر باشین.

البته جالبه بدونین که عقاید علمی و فراطبیعی زیادی در مورد مثلث شیطانی ارائه شده که معلوم نیس کدوم یکی به واقعیت نزدیک تره. به طور مثال، پاره‌ای از محققان ادعا می‌کنن که مثلث برمودا، دریچه ای به دنیایی دیگه س و هواپیماها و کشتی‌ از اون روش  وارد اون دنیا می‌شن. یکی از دلایل علمی مطرح شده در مورد اونم وجود گاز متانه.

بخاطر این در زیر ۱۰ واقعیت باحال در مورد مثلث رو برشمرده ایم که شاید از خوندن اون‌ها حیرت‌زده شید.

۱- تحقیقات رسمی

با اینکه وسایل نقلیه دریایی و هوایی زیادی در گذر از این محدوده درون مثلث برمودا بلعیده و پنهون شدن، اما هیچوقت هیچ‌گونه تحقیق و آزمایش رسمی از طرف دولت آمریکا در مورد این پدیده انجام نشده.

مطمئنا تصور هممون اینه که پس از ناپدیدشدن هزاران آدم در این منطقه عجیب و ترسناک، دولت آمریکا، با تخصیص سرمایه به گروه های تحقیقاتی، تلاش در کشف واقعیت داستان داشته باشه. اما مسئول دولتی این کشور، مثلث برمودا رو پدیده‌ای غیرعادی نمی دونن. به همین خاطره که آزمایشاتی که تا حالا در این منطقه انجام شده، از طرف موسسات خصوصی بوده.

۲- توفان احتمالی

خلبان «بروس گرنون» از سال ۱۹۶۷ تا حالا چندین بار بر فراز مثلث برمودا پرواز کرده. اما در دسامبر سال ۱۹۷۰، اون پروازی به منطقه داشت که خاطره اون هیچوقت از ذهنش پاک نمیشه. اون به همراه همکارش، از آندروس باهاماس بلند شد، وقتی که هواپیما به نزدیکی مثلث قاتل رسید، اونا فهمیدن که ابرها در ارتفاع خیلی کم و نزدیک به سطح اقیانوس اجتماع کردن. وقتی که به ابرها نزدیک شدن، این اجتماع بزرگ تر شد.

خلبان یاد شده، تلاش می کنه فاصله خود از زمین رو زیاد کرده و ارتفاعش رو زیاد کنه.
اما ابرها، هواپیما رو محاصره کرده و قدرت هرگونه واکنشی رو از وسیله نقلیه می گیرن. در این اجتماع ترسناک، ابرها به طور کامل مشکی بوده و فلاشای نوری روشنی داشتن.

خلبان در این رابطه تعریف می کنه که اونا واسه برج مراقبت همیشه سیگنال مخابره می کردن اما برج مراقبت هیچ نشانی از هواپیما رو نمی تونسته ردیابی کنه.
اما در آخر تیم خلبانی موفق می شه تا هواپیما رو به پالم پیچ هدایت کنه.

بعدا این طور گزارش شد که این پرواز که باید ۷۵ دقیقه به طول می رسید، در عرض ۴۷ دقیقه به مقصد رسید. هنوز هیچ دلیل و توضیحی در مورد این اتفاق عجیب ارائه نشده.

۳- مثلث برمودا خواهری در اقیانوس آروم داره

با اینکه می گن که مثلث برمودا یه پدیده و منطقه منحصر به فرد در دنیاس، اما بعضی گمانه‌زنی‌ها در مورد وجود نمونه مشابه اون در دل اقیانوس آروم هم هست.
براساس بعضی از گزارشات غیررسمی، آبجی مثلث برمودا در یکصد کیلومتری از ساحل توکیو واقع شده و هیچ توضیح و توجیه علمی واسه فعالیتای فرازمینی اون وجود نداره.

در دهه ۱۹۵۰ میلادی، وسیله نقلیه ای که ۷۰۰ سرباز رو حمل می کرد در این منطقه پنهون شدن. هم اینکه گزارشات زیادی مبنی بر گم و غیب شدن ده ها کشتی و هواپیما در این منطقه منتشر شده.

۴- مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی زیر آب اقیانوس آروم

با اینکه گفتیم هیچ‌گونه تحقیقات رسمی و دولتی در مثلث برمودا انجام نمی شه، اما باید بدونین که دولت ایالت متحده آمریکا، ساختمون خاصی در باهاماس ساخته که رو به این چاله اقیانوسیه. این ساختمون به مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی دنیای زیر آب اقیانوس آروم تعلق داره که نیروی دریایی ارتش آمریکا، سلاحا و زیردریاییای خود رو در اون موردآزمایش قرار میده.

نوشته دیگر :   آیا می دانید رهبران جهان هر یک چه مقدار حقوق دریافت می کنند؟

۵- رابطه با آتلانتیس

بعضی باور دارن که بین سرزمین گم‌شده‌ی آتلانتیس و مثلث برمودا، رابطه نزدیکی هست.
دلیل این ادعا هم تشابهات بسیاریه که این دو با هم دارن. آتلانتیس در اسطوره های یونانی، یه جزیره افسانه ایه و به گزارش افلاطون، این جزیره وسیع در نتیجه توفان و سیل شدید، در عرض یه شبونه روز به طور کامل به زیر آب رفته و پنهون شد.
افلاطون دودلی داشت که هیچوقت نشونه‌ای از این سرزمین گمشده به دست بیاد. اون در مکتوبات خود نوشت «اقیانوس در اون نقطه به مکانی غیرقابل عبور و جستجو تبدیل شده».

در مورد اینکه آتلانتیس وجود خارجی داشته یا یه شهر خیالی بوده، هنوز اطلاعاتی در دسترس نیس.
اما کسایی که به این افسانه باور دارن، می گن که آتلانتیس پس از آخرین یخبندان زمین به وسیله مثلث برمودا بلعیده شده.

۶-  مثلث برمودا واقعا مثلثی‌شکل نیس

این منطقه در بین سن خوآن، پورتوریکو و میامی فلوریدا واقع شده و واقعا مثلثی نیس.
مثلث برمودا هیچ مرز تعیین شده ای نداره و ناپدیدشدن در هر سه گوشه فرضی، مرکز و دور و برش اون صورت میگیره.

 

۷- از کار افتادن قطب‌نما

 

در دسامبر سال ۱۹۴۵، پنج بمب افگن نیروی دریایی از فلوریدا حرکت کردن تا یه‌سری آزمایشات هوایی رو به انجام برسانند. اما قطب‌نمای اونا در راه از کار افتاد و رهبر این ماموریت توانایی تشخیص راه درست رو نداشت. هر ۵ جنگنده پشت سر ایشون بدون هدف پرواز می کردن. آخرسر، سوخت هواپیماها تموم شد و ناچار شدن روی سطح اون فرود بیان. این تنها موردی نیس که از کار افتادن قطب نما در مثلث برمودا در اون گزارش شده.

 

۸- وجود گازهای متان

 

در گزارشات زیادی وجود گاز متان در مثلث برمودا تایید شده.
این گاز در اندازه شناوری آب تاثیر گذاشته و باعث می شه تا کشتیا با سرعت بیشتری غرق شن. این گاز هم اینکه توانایی فوران کردن و سوزوندن هواپیماهای در حال پرواز رو هم داره.
بعضی فکر می کنن همین امر پاسخگوی خیلی از رویددهای عجیب گزارش شده در مورد مثلث برموداست که شامل فلاشای نوری و زبانه ای آتیش می شن.

۹- مثلث برمودا قابل شناسایی نیس

با اینکه سه راس مثلث برمودا تعیین شده، اما این منطقه در دنیای واقعی قابل تشخیص نیس.
مثلث برمودا رو در هیچ نقشه ای در جهان نمی تونین پیدا کنین. نیروی دریایی ارتش آمریکا اونو اقیانوس باز می نامد. این مثلث فرضی، محدوده قابل تشخیصی در محل نداره.

۱۰- مثلث برمودا بسیار وسیعه

وقتی در تصاویر تماشاگر مثلث برمودا هستین، شاید تصور کنین که کوچیک و محدوده، اما باید بدونین این منطقه شیطانی و مرگبار حدود ۸۰۵ هزار کیلومتر مربع وسعت داره و از مرز جنوبی فلوریدا شروع شده و تا پورتوریکو ادامه داره.

عمق آبای این منطقه خیلی زیاده طوری که تا حالا هیچ اثری از کشتیا و هواپیماهای غرق شده در اون به دست نیامده. بعضی از تحقیقات نشون میدن که در کف این اقیانوس، کوه های نوک تیز، گودالای بسیار عمیق و درهای تنگ و عمیق بیشماری هست.