امید به زندگی در میان مردم جهان حدود ۷۱٫۴ ساله. این رقم بدون معناست که خیلی از مردم دنیا دوره های زندگی کوتاهتری داشته و بعضی هم طول عمر بسیار کمتری دارن. این وسط ۵ نقطه از جهان به طور خاص در گروه دسته ای قرار می گیرن که ساکنان اون بیشترین طول عمر رو داشته و از دید سلامتی شرایط بهتری نسبت به ساکنین دیگر نقاط جهان دارن و به طور خلاصه امید به زندگی در اونا در بیشترین مقدار ممکن قرار داره.
کارشناسان این مناطق رو «نقاط آبی» نام نهاده ان و تعدادی از سن بالا ترین و سالم ترین مردمون جهان در این نقاط زندگی می کنن. در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با این ۵ منطقه و روشای زندگی اونا آشنا کنیم تا با تقلید از سبک زندگی اونا بتونین طول عمر و امید به زندگی بیشتری داشته باشین.

۱- ساردینیا، ایتالیا

مردم منطقه ساردینیا در ایتالیا رژیم غذایی منحصر به فردی دارن که به طور خاص روی به کار گیری سبزیجات متمرکزه و فعالیت بدنی روزانه و روابط نزدیک خانوادگی هم از عادات مهم و عادی اونا هستش.
اینجوری اونقدر امید به زندگی در این منطقه بالاست که بیشترین تعداد مردان بالاتر از یکصد سال در این منطقه پیدا میشه. بیشتر این مردان چوپانان و گله دارانی هستن که در هر روز دستکم ۸ کیلومتر پیاده روی کرده و یه سریای دیگه هم مردانی هستن که دختر دارن و با بالا رفتن سن تحت مراقبت خونگی بهتری قرار می گیرن. اینجوری این مردان نسیت به دیگر ساکنان این منطقه طول عمر بیشتری دارن. علاوه بر این تحقیقات نشون میده که عوامل ژنتیکی مردمون این منطقه هم در بالا رفتن امید به زندگی و طول عمر مردم ساردینیا بی تاثیر نبوده.

۲- اوکیناوا، ژاپن

در خیلی از نقاطی که با عنوان «نقاط آبی» شناخته می شن تمرکز ساکنان روی روابط خونگی و اجتماعی بسیار خاصه اما این وسط در هیچ فرهنگی به مانند فرهنگ ژاپنی بر این روابط تاکید نشده. مردم جزیره اوکیناوا در ژاپن شدیدا به نزدیکی حلقه خانوادگی خود معتقد هستن و هر فرد در طول تموم دوران زندگی خود در سختیا و شادیا حمابت اعضای خونواده خود رو داره.
اینجوری استرسای عادی در مردم این منطقه نبود و مردم رفتارای اجتماعی سالمی دارن. در نتیجه زنان ساکن در جزیره اوکیناوا بیشترً بیشتر از ۱۰۰ سال عمر می کنن و این موضوع باعث شده که این جزیره یکی از بالاترین ارقام امید به زندگی رو در جهان به خود اختصاص بده.

۳- نیکویا، کاستاریکا

بیشتر مردمون ساکن مناطق آبی از خوردن غذاهای فرآوری شده دوری می کنن اما مردمون منطقه نیکویا این عادت رفتاری و غذایی خود رو بسیار بالاتر از حد تصور بردن. مردم این منطقه در کاستاریکا کلا و عادی بیشتر کالریای لازم بدن خود رو از راه خوردن دانه های غلات، حبوبات، کدو و ذرت و البته میوه های استوایی تامین می کنن. این رژیم غذایی سالم، گیاهی و غنی و گذروندن مدت زمان زیادی از ساعات روز در بیرون از خونه باعث شده که مردم نیکویا بدنای سالم و قدرتمندی داشته باشن. هم اینکه داشتن هدف در زندگی باعث شده که امید به زندگی در میان مردمون این منطقه شدیدا زیاد شده و بیشتر اونا بالاتر از ۹۰ سال عمر کنن.

نوشته دیگر :   ۱۰ واقعیت جالب در مورد مثلث برمودا که شاید نمی دانستید

۴- لوما لیندا، کالیف، آمریکا

تنها منطقه آبی موجود در آمریکا رو جماعتی پروتستان تشکیل میدن که برگشت عیسی مسیح و روز قیامت رو بسیار نزدیک می بینن. رسومات زندگی مشترک، تاکید روی زندگی اجتماعی و استراحت کردن در روزای تعطیل مذهبی و البته تفکر و بازپروری با مردم لوما لیندا کمک کرده که به صورت میانگین نسبت به دیگر مردم ساکن آمریکا ۱۰ سال بیشتر عمر کنن. بیشتر مردم این منطقه از خوردن گوشت دوری کرده و از سبزیجات، غلات کامل و دانه های خوراکی تغذیه می کنن.

۵- ایکاریا، یونان

افتخار شدید به زندگی در جزیره باعث شده که مردم منطقه ایکاریا در یونان به جامعه خود اهمیت زیادی بدن. هم اینکه دیر به تختخواب رفتن و چرت زدنای کوتاه روزانه در کنار معتقد موندن به رژیم غذایی مدیترانه ای یعنی خوردن مقادیر فراوون میوه، سبزیجات، دانه های خوراکی، غلات کامل، سیب زمینی و روغن زیتون باعث شده که از هر ۳ نفر از ساکنان این منطقه یه نفر طول عمری بیشتر از ۹۰ سال داشته باشه بدون این که بعد از ۹۰ سالگی هم به ذوال عقل و بیماریای طولانی گرفتار شن.

اینجوری اگه می خواین امید به زندگی رو در خود زیاد کنین و طول عمر بیشتری داشته باشین بهتره روش ها و سبکای زندگی این مردمون رو مورد توجه بذارین.

۵ ویژگی شخصیتی در آدما که به افزایش طول عمر اونا منجر می شه

با مصرف فلفلای تند، طول عمر افزایش پیدا می کنه؟

چیجوری عمر طولانی تری داشته باشیم؛ با سبک زندگی مناسب میشه بیشتر از یکصد سال زندگی کرد