جوزف کمپبل، یه نویسنده، سخنران و افسانه شناس آمریکاییه که میگه:” غارهایی که از ورود به اونا ترس دارین شامل گنجایی هستن که بدنبال اونا بودین”. کنجکاوی کمپبل در مورد فاکتورهای زیادی که شخصیت آدم رو در خود محاصره کردن باعث شد که ایشون فلسفه ای خاص رو به جود بیاره که فرد باید شادی و سعادتش رو در ترس هاش پیدا کنه.
براساس این فلسفه شخص باید ترس هاش رو شناخته، با اونا روبرو شده و پس از اون میشه که می تونین به جایزه ای که در انتظار شماس برسین.

مثلا یکی از بزرگ ترین ترسای هر فرد وارد شدن در آبای عمیقه حتی اگه این کار از چیزای مورد علاقه اون باشه. براساس ادعاهای یه روانشناس و دکتر به نام کلیفورد لازاروس، ترس تنها باعث ایجاد مشکلات واسه آدم شده و از حرکت آدم به سمت جلو در زندگی جلوگیری می کنه.
حتی این ترس باعث می شه که در مورد خودمون هم احساس خوبی نداشته باشیم. تنها راه واسه شکست دادن این ترس، روبرو شدن با اون میشه. در این تست روانشناسی از شما خواسته شده که ورودی که بیشتر از دیگر ورودیا شما رو می ترسونه انتخاب کنین. انتخاب شما چیزی که ترستون معنا میده رو مشخص کرده و آرزو و گنجی که تلاش در گرفتن اون دارین رو نشون میده.

۱- غار یخی

شما به دنبال گرمای محبت و امنیت هستین و ارزشای اخلاقی و رفتاریتان رو ارج می بذارین. شما از چیزیایی مانند خوشحال نبودن، تنهایی و ناامیدی ترس دارین. ترسیدن از این غار یه عامل مثبت هم هست چون نشون میده که شما به نقطه خوبی تو زندگیتون رسیدین چون واقعیت داخلی خود رو پیدا کرده و فهمیدین که مشکل خاصی نداشته و میدونید که چی شما رو خوشحال می کنه.

گنجی که شما به دنبال اون هستین عشقه.

تعادل و توازن درونیتان شما رو در شرایط خوبی واسه لذت بردن و ارزش دادن به یه رابطه عاشقانه قرار میده چون شما تلاش دارین آدمایی که تصور مشابهی با شما دارن رو جذب کنین. به عنوان یه آدم خوشحال، شما به دنبال رابطه ای هستین که شما رو خوشحال تر از قبل سازه. حتی اگه با کسی رابطه عاطفی داشته باشین هم در روابط خانوادگیتان، در میان دوستانتون و یا با همکارانتون دنبال عشق و شادی بیشتری هستین.

۲- تونل تاریک

تونل تاریکی مثل این مانند یه ایستگاه مترو متروکه س و واسه این که هر کسی رو دچار ترس کنه چیزی کم نداره. هم اینکه این انتخاب می تونه نشون از این باشه که شما در حال یه سفر روحانی و روانی هستین. آب تاریکی که در ورودی تونل دیده میشه  نشونه فکرا و شرایط روانی شماس که می تونه تیره و تار باشه. این آب مثل تفکرات شما نیاز به تمیز کردن داره واسه همینه که تونل به جای محدود کننده بودن به یه ورودی یا شروع کننده چیزی شباهت داره.
آب گل آلود و تیره به مشکلاتی که الان با ان دست و پنحه نرم می کنین دلالت داره.

انتخاب کردن این ورودی بدین معناست که شما به دنبال یه جور اعتماد به نفس هستین تا احساس درونیتان رو بیان کنین. شما به یه خروجی زبانی واسه بیان کردن احساساتتون نیاز دارین چون این تنها راه حل کردن مشکلاتتانه و این کاریه که واسه شما مشکل به نظر می رسه. یادتون باشه که اینجور تفکری می تونه بسیار مثبت باشه و شما رو به سمت نتایجی مثبت جهت میده. همونطور که می گن در انتهای یه تونل تاریک همیشه روشنایی هست.

۳- ساختمون متروکه

انتخاب این ورودی بدین معناست که شما قوه تحلیل بسیار قوی دارین و بسیار باهوش هستین. شما براساس ارزشای اخلاقی و رفتاری زندگی می کنین اما استانداردهای بالای شما باعث می شه که از بقیه توقع داشته باشی مانند شما رفتار کنن. آجرها نماد دیواره های عاطفی و روحی هستن که شما دور خود ستختین اما وجود شخصیتی شما باعث شده که نزدیک شدن بقیه به شما براشون سخت شه.
آجرهای در حال فرو رریختن و نمای لرزان خارجی نشون میده که شما در عمق وجودتون دوست دارین که این دیواره هایی که دور خود ستختین رو فرو بریزین.

گنجی که شما بدنبال اون هستین اینه که با کسی که شخصیت بسیار عمیقی داره رابطه پیدا کنین اما لازم نیس که این شخص یه روشنفکر یا آدم متفکر باشه بلکه یه شخص عاطفی رو بهتر می دونین. وقتی که با شخصی که با شما همفکره به درک عاطفی مشترک بالایی برسین احساس کامل بودن و رضایت می کنین.

۴-کلبه متروکه

اگه این تصویر مانند یه کابوس براتون باشه پس باید بدونین که این یکی از مهم ترین و اولین ترس هاتونه که باید بر اون پیروز شدین. شما انسانی صمیمی و خودمونی هستین که آمادگی عاشقی کردن به بقیه رو در هر وقتی دارین چون عشق عمیقی در وجود شما واسه فداکاری و بخشش به بقیه هست.
شما پردل و جربزه و البته مهربون و بخشنده هستین. دوست دارین از خونواده و دوستانتون مراقبت کنین و نیازای اونا رو در حد توان برطرف می کنین. این خونه در حال ویرانی دقیقاً در نقطه مقابل این احساسات قرار داره چون این خونه نماد شکست در رسیدن به یه خونه وخانواده خوشحال و خوشحاله. شما از وارد شدن به اون ترس دارین چون فضای ناشاد و ویرون درون این خونه می تونه قلب شما رو بشکنه و به طور عمیق و یهویی شما رو غمگین سازه.

نوشته دیگر :   تحصیل و تفریح در ۳۰ مدرسه تابستانی سراسر اروپا

چیزی که به دنبال اون هستین ثروته چون با ثروت می تونین نیازای مادی کسایی که دوستشون دارین رو برآورده کنین. شما باید واسه گرفتن ثروت تلاش کرده و پس انداز کنین. به جای تمرکز صرف کردن روی ثروت بهتره روی جنبه های عاطفی رابطه با کسایی که دوستشون دارین هم تمرکز داشته باشین. چون اون اونا از این کار بسیار بیشتر خوشحال شده و بیشتر قدردان شمان.

۵- چاه تاریک و عمیق

نگاه کردن به درون یه غار تاریک و عمیق بسیار ترسناکه. افتادن در درون این چاه و این که کسی صدای فریادها و گریهاتون رو نشنود هم بیشتر از قبل بر ترسناک بودن این منظره خواهد اضافه کرد.
در حالی که بسیاری دوست دارن در جاهای تنگ و تاریک تنها باشن یه سریای دیگه از فکر کردن به این موضوع هم طفره می رن. ترسیدن از اینجور چاهی بدین معناست که گنج شما یه زندگی ماجراجویانه س که به اون علاقه دارین. شما می خواین که دنیا رو بگردین و از زندگی لذت ببرین اما چیزی شما رو از این کار دور نگه می داره درست مانند این فکر که در ته این چاه چه چیز ترسناکی در انتظار منه. اگه خود رو درمونده و محدود شده می بینین به یه سفر تفریحی چند روزه به مناطق غیرشهری برید. با این کار آدم شادتری هستین.

۶- لونه خرگوش

اگه یه لونه خرگوش واسه ترسوندن شما کافیه پس شما فردی هستین که فقط با چیزایی راحت هستین که می شناسین. غیرمنتظرها و ناآشناییا شما رو می ترسانند. شما مطمئن نیستین که از زندگی چه می خواین و این سوراخ زیرزمینی میل شما به کشف کردن نا شناخته ها چیزیه که شما رو نگران می کنه.
چیزی که شما به دنبال اون هستین معنی زندگیه. اما واسه انجام این کار شما باید شما باید مانند آلیس در سرزمین عجایب باشین و واسه روبرو شدن با اتفاقات عجیب در این راه آمادگی داشته باشین. اما بدونین که این اتفاقات شما رو به شادی نزدیک تر می کنه.

۷- راه پله ای رو به پایین

ترس از پایین رفتن از یه راه پله نزولی اسرارآمیز می تونه به معنی شوق شما واسه زندگی و بهره بردن از میوه های اون باشه اما شاید خیلی اوقات زیادتر از اندازه به خود فشار میارید. پایین رفتن از اینجور راه پله ای نماد قرار گرفتن در قبره و برگای ریخته هم نماد یه فاز جدید در زندگی مانند یه فصل جدیده. شما از مرگ و از این که پس از اون چه اتفاقی می افته هول و ترس دارین. گنجی که شما دنبال اون هستین سلامته طوری که به مدت طولانی زندگی کنین. واسه رسیدن به این گنج بهتره تغییرات کوچیکی در سبک زندگی خود ایجاد کنین و ورزش کنین. رژیم غذایی سالمی داشته باشین و استرس رو از خود دور کنین.

۸- سیاهچال

اگه این زیرزمین یا سیاهچال با درهای آهنی و سنگای خاصش شما رو می ترسونه معنیش این میشه که شما آدم باثباتی هستین. رنگ سنگا نمادی از آسمون و دریاست که بعد از وارد شدن به دنیای تاریک نا شناخته ها پشت سر گذاشته می شن.
شما آدم فعال و پرکرای هستین و به خود افتخار می کنین. خزها نماد مدت زمان زیادی که تو یه مکان تاریک، مرطوب و سرد قرار دارین رو نشون داده و در هم نماد ورود به زندانیه که دوست ندارین باقی زندگیتون رو در اون جا سپری کنین.

شما ارزشای اخلاقی و رفتاری بسیار سختگیرانه ای دارین که زندگی رو براتون کمی سخت کردن. شما از راحت بودن و امنیت حال می کنین چون به شما امکان میدن که آدم آروم تری باشین که بعضی وقتا هم انعطاف پذیری خود رو نشون بده. بدین شکل دچار افسردگی نشده و حس ناخوشایندی در مورد شرایط جدیدی که در اون قرار گرفتین دارین.