در خیلی از مواقع پیش میاد که روزای متوالی رو با انجام کارای سخت می گذرونین اما هیچ توفیق و پیشرفتی در روند کاری خود نمی ببینن. از طرفی تماشاگر پیشرفت و ترفیع دوستان و همکاران تون هستین و از اینجور تفاوتای فاحشی متعجب میشین.

واسه اینکه بتونین در این روند تغییری رو به وجود بیارین، بهتره از قوانینی که بیشتر به وسیله افراد موفق پیگیری می شه استفاده کنین. آدمایی چون «بیل گیتس»، «اپرا وینفیری» و «مارک زاکربرگ» هم از این قوانین پیروی می کنن. شمام با به کار گرفتن اونا می تونین روند عادی زندگی خود رو به سمت موفقیت پیش ببرین.

این قوانین رو با هم تقدیم حضوتون می کنیم:

۵ ساعت در هفته رو به آموختن اختصاص بدین

خیلی خوبه که بتونین در طول یه هفته، ۵ ساعت رو به آموختن اختصاص بدین. این بدون معناست که روزی یه ساعت و پس از پایان کار به آموختن چیزی بپردازید و در این ۵ روز تموم حواس خود رو متوجه آموختن کنین و تموم تلاش خود رو به کار گیرید تا حواس تون پرت نشه. اشکال جورواجور آموختن، تجارب زیادی رو بهتون میده.

بخونین

مطالعه یکی از عادات و از آسونترین روشای یادگیریه که همه افراد موفق اونو در برنامه زندگی خود می گنجانند. همیشه کتابی رو در داخل کیف خود داشته باشین و به صورت هفتگی برنامه ای واسه مطالعه کردن داشته باشین.

می تونین به صورت آنلاین هم کتابایی رو بخونین. «بیل گیتس» هر سال ۵۰ کتاب می خواند و از این راه حل به عنوان یکی از بهترین روشای یادگیری یاد می کنه.

به بررسی اطلاعات بدست اومده بپردازید

بررسی اطلاعاتی که به صورت روزانه بدست میارید یکی از روشای بسیار به درد بخور در یادگیریه. اگه اطلاعات زیادی رو بدون به کار گیری اونا دریافت کنین، احساس خستگی می کنین و مانع یادگیری مهارتای جدید میشین.

از مطالبی که یاد می گیرین یادداشت ورداری کنین. این کار به شما کمک می کنه که از چیزی که آموخته اید تاثیر پذیرید. هم اینکه با انجام این کار و به صورت هفتگی میتونین که ایده های جدیدی رو واسه به کار گیری در آینده در نظر داشته باشین.

ایده ها و تئوریای خود رو مورد آزمون و خطا بذارین

از اونجایی که خیلی از اجناس موفقی که بازار ادائه شدن، حاصل بررسی و آزمودن ایده ها و تئوریا بودن، تموم ایده ها و تئوریای خود رو مورد بررسی و آزمون بذارین. این کار رو حتی در مورد بعضی از ایده هاتون که احمقانه هم به نظر می رسن انجام بدین.

نوشته دیگر :   خدمات شرکت چاپ و بسته بندی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بدونین که ایجاد و نوآوری هیچوقت از تکرار دوباره چیزها بدست نمیاد.
حتی اگه یکی از ایده هاتون با شکست مواجه شه می تونه درسای با ارزشی رو واسه شما به همراه داشته باشه.

کار کردن و آموختن رو با هم اشتباه نگیرید

اگه این دو مورد رو با هم اشتباه بگیرین احساس خوبی رو تجربه نمی کنین. شاید تصور کنین که ۴۰ ساعت کار در شبونه روز می تونه واسه پیشرفت شما کافی باشه اما با احتمال خیلی کم اینجور اتفاقی میفته.

اگه بر مشکلات و مسائل روزانه تمرکز نداشته باشین، در واقع به خود وقتی واسه رشد و پیشرفت نداده اید. در واقع ۵ ساعت آموختن و اونم جدا از زمان کاری می تونه واسه یادگیری کمک بزرگی به شما باشه.

واسه یادگیری اهداف مشخصی رو واسه خود تعیین کرده و واسه رسیدن به اون تلاش کنین. با این کار پیشرفت زیادی رو توجه می کنین.

تنها تمرکزتون بر تولید نباشه بلکه به پیشرفت فکر کنین

هرچقدر تولید بیشتری داشته باشین، موفقیت بیشتری به دست میارین. تولید می تونه نقش موثری در موفقیت شما داشته باشه اما اگه همراه با یادگیری در کل دوران زندگی نباشه بی ارزشه.

اگه به جای اینکه به موفقیت دراز مدت فکر کنین، فقط به کار فعلی خود تمرکز کنین، هیچوقت به توفیق چندانی در طول زندگی تون دست پیدا نمی کنین. درسته که ۵ ساعت زمان گذاشتن در طول هفته و واسه یادگیری یه چیز اونم وقتی که هیچ پاداشی واسه اون به این نتیجه رسید نمی کنین، کار سختیه اما بعدا و با گذشت زمان واسه انجام اینجور کاری از خودتون تشکر می کنین.

در یادگیری و گذروندن این ۵ ساعت به بهترین راه از تجربه افراد موفق و چگونگی یادگیری اونا کمک بگیرین. با انجام این کار در سریع ترین زمان، از دوستان و همکاران خود پیشی گرفته و به سمت موفقیت بیشتر قدم می ذارین.

سال جدید رو با هدف گذاریای مشخص، یادگیری و بررسی اطلاعات روزمره شروع کنین و با به کار گیری قانون ۵ ساعت، تغییراتی رو به سمت موفقیت بیشتر در زندگی خود پیش گیرید.