به سراغ موزه هنرهای معاصر تهران رفتیم تا سایت و قابلیتای این مجموعه فوق العاده با ارزش رو در مرکز پایتخت، بیشتر بشناسیم.

(تصویر ورودی موزه هنرهای معاصر تهران با نمایی ظاهری از بادگیرایی که در مناطق کویری ایران مانند یزد میبینیم و به وسیله  کامران دیبا، نقاش و معمار ایرونی که پسر عموی فرح پهلوی بود، پیشنهاد و طراحی شد)

اگه گنجینه ای چند میلیارد دلاری هنری رو می خواین به جای لوور و ورسای فرانسه و هرمیتاژ مسکو و باکینگهام لندن، تو تهران تماشاگر باشین و اگه از علاقه مندان به هنر اکسپرسیونیسم ذهنی هستین ، باید اقرار کنیم که یکی از کامل ترین مجموعه های آثار این سبک هنری در موزه هنرهای معاصر نگهداری می شه و در جهان به نوبه خود بی نظیره.  موزه هنرهای معاصر تهران جاییه که قرار گرفتن هتل اینترکنتیننتال تهران (لاله الان)، پارک فرح پهلوی (لاله الان) و موزه فرش در کنار هم، جلوه گر تلاشی واسه مدرن کردن پایتخت در اواخر دهه پنجاه شمسی به نظر می رسه. از کارگر شمالی تا خیابون فاطمی. گشتی در هنر معاصر ایران. …

یه نکته خیلی مهم

به هر حال، موزه گردی، بخشی از فرهنگ گردشگری شهری هستش که باید در میان مردم هم جهت با حفظ و توجه به میراث فرهنگی و تاریخی خود، رونق بیش تری پیدا کنه.
بخشی از هزینه های نگهداری از آثار فرهنگی و ملی که در موزه ها قرار داره، از راه موزه گردی هموطنان بدست میاد و با امید به اینکه سازمان میراث فرهنگی، واسه جذب و تشویق مردم به موزه گردی، تلاش بیش تری بکنه.

بعضی از موزه ها تو تهران و بقیه استانا، اهمیت بین المللی داره، اما بدیش اینه در داخل کشور، اون چه بایسته و شایسته س به اون توجه نشده و حتی تعداد خیلی از هموطنان، نام اینجور مجموعه های مهم رو هم نشنیده ان. زیادن کسایی که تو تهران و حتی دور و بر خیابون امام خمینی زندگی می کنن اما یه بار هم به موزه ملی ملک، که بزرگ ترین مجموعه وقفی با صدها سکه و کتاب تاریخی و آثار گوناگونه مراجعه نکرده و خبر ندارن که موزه هنرهای باستان ایران، یکی از مهم ترین موزه های مادر جهان هستش.
خیلیا خبر ندارن که کاخ گلستان که نزدیک موزه هنرهای باستان و موزه ملی ملک و موزه آبگینه قرار داره، یه اثر ثبت شده جهانی و نگین کاخای ایران است. تهران، دنیایی به وسعت یه شهر همین نزدیکی هاست.

بی اطلاعی شهروندان تهرانی به گنجینه های فرهنگ و هنر این مرز و بوم، فقط به ۴ مورد اشاره شده ختم نمی شه.
موزه هنرهای معاصر تهران، یکی از بهترین موزه های هنر معاصر جهان هستش که ارزش بازاری آثار به نمایش در اومده اون، بیشتر از ۲.۵ میلیارد دلار برآورد می شه. یعنی وقتی شما به این موزه مراجعه کنین، آثاری گرانقدر از هنرمندان معاصر جهان در زمینه های جور واجور مشاهده می کنین که ده ها میلیون دلار قیمت داره.
مشاهده آثار هنری در زمینه های نقاشی و امثالهم در گنجینه ای این چنینی که بعضی وقتا شاهکارهای هنر معاصر از بزرگاان هنر چند قرن اخیره، افتخار و فرصتی بی بدیل بوده که خیلیا عاشقانه منتظر گرفتن اینجور لحظاتی هستن.

مشاهده بهترین آثار هنری جهان در مجموعه ای به نام هنر معاصر تهران در خیابون کارگر شمالی، خیلی راحت واسه شهروندان تهرانی و هموطنان شدنیه و به نظر می رسه دست کم شهروندان تهرانی به خصوص قشر جوون و بافرهنگ پایتخت، باید توجه بیش تری به موزه گردی به خصوص موزه های معرف هنر معاصر ایران و جهان مبذول دارن.

موزه هنرهای معاصر تهران رو بعضی از ما به واسطه نمایش آثار هنری ایران و جهان در بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران که در اردیبهشت امسال به ابتکار شهرداری تهران برگزار شد، شناختیم. برنامه ای با عنوان نگارخانه ای به وسعت یه شهر، فرصتی شده تا خیلی از همشهریای تهرانی، بعضی از آثار هنری قرار گرفته شده در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران رو روی بیلبوردهای بزرگراه های پایتخت به نظاره بشینن. آلدریچ راکفلر که سال ۵۶ به ایران اومده و معاون رییس جمهور وقت آمریکا بود، موزه هنرهای معاصر تهران رو ۳۹ سال پیش به عنوان یکی از برترینای هنر معاصر جهان نامید. پس به قول غربیا، بازدید از TMOCA رو یادتون نره. این واژه نامانوس و عجیب غربی، مخفف Tehran museum of contemporary artه.

به سمت یه موزه مهم

واسه رفتن به موزه هنرهای معاصر تهران از هر جای تهران که هستین، اصلا کار سختی در پیش ندارین. میدون انقلاب و بعضی از خیابونای دور و بر هم زوج و فرد و هم طرح ترافیکه، پس دسترسی به اون واسه بعضی مشکله و حتی اگه با خودروی شخصی هم تشریف ببرین، جای پارک به عنوان مشکل اصلی پایتخت، در اون منطقه شلوغ هم دیده میشه. پس پیشنهاد می کنیم از مترو تهران استفاده کرده و در ایستگاه انقلاب توقف کنین. از ایستگاه انقلاب تا کارگر شمالی و موزه هنرهای معاصر، پیاده ۱۵ دقیقه و با تاکسی، ظرف ۲ دقیقه می رسین.

اگه نمی خواین که پیاده روی در تابستون داغ در کنار درختان تنومند پارک لاله رو تجربه کنین و روی سنگ فرشای قدیمی کارگر شمالی قدم بزنین، با تاکسی برید. موزه هنرهای معاصر تهران، موزه هنر معاصر تهرانیا یا ایرانیا نیس.
اشتباه نکنین!

موزه هنرهای معاصر تهران، گنجینه ای مهم از هنر هنرمندان معاصر دنیاس. فضای ورودی موزه، خیلی متفاوت تر از موزه هاییه که شاید تو تهران توجه کنین. فضایی تاریک اما جذاب و دلفریب که شما رو به دیدار برترینای هنر معاصر جهان می بره. جایی که تابلوهایی با ارزش میلیون دلاری روبروی دیدگان شما، قرار میگیره.

در سمت راست دیوار موزه، تابلوهای نقاشی فاخر از بزرگان هنر جهان مشاهده می شه و سالن با شیبی ملایم، مخاطبان رو به سمتای دیگه موزه میکشونه. موزه دارای گالرهای مختلفه. جایی که مروری بر هنرمعاصر ایران و جهان رو واسه عاشقان هنر و علاقمندان به گالری گردی و موزه گردی ممکن می کنه.
موزه هنرهای معاصر تهران،‌کتابخونه غنی از تاریخ و هنر ایران و جهان داره پس می تونین سری به طبقات بالا هم زده و از قابلیتای این مجموعه استفاده کنین.

ساختمون موزه هنرهای معاصر تهران، واسه کسایی که کمی حرفه ای به موزه گردی علاقمند هستن، ساختمون جذاب با معماری استثنایی و خاص هستش.
ما اینجا به یاد معماری خاص موزه فرش ایران و موزه امام علی (ع) تهران می افتیم که معماری و دکوراسیوان داخلی خیلی مهمی رو در اختیار موزه گردا قرار میدن.
معماری این موزه هم خیلی مهمه. ایده طرح موزه رو فرح دیبا کارای لو کوربوزیه و فرانک لوید رایت معماران بزرگ دوره‌ی مدرنیسم وام گرفت و در طراحی محتوا و بخش‌های لازم اون به موزه هنرهای مدرن نیویورک هم چشم داشت.

گفته شده که هم چون موزه فرش ایران که به وسیله فرح همسر محمد رضا پهلوی طراحی شده بود، موزه هنرهای معاصر تهران هم به پیشنهاد کامران دیبا، پسر عموی فرح مطرح شد تا موزه ای واسه نگهداری و نمایش آثار هنری معاصر در پایتخت ساخته شه.
فرح که خود علاقمند به هنر و معماری بود و حتی بعضی از ساختمانای کاخ نیاوران هم به وسیله ایشون طراحی شده بود، طراحی این موزه رو واسه همکاری دوستانش شروع کرد و آخر پس از کار طراحی و احداث ساختمون موزه، در ۲۲ مهر ۵۶، یعنی کم تر از ۱ سال تا سقوط رژیم پهلوی، این موزه رسما گشایش شد.

(معماری داخلی موزه هنرهای معاصر تهران که نظر هر بیننده ای رو به خود جلب می کنه و واسه موزه گردای حرفه ای، جلوه گری از معماری خاص در موزه های مدرن دنیا مثل متروپلتین نیویورکه)

ساختمون موزه در زمینی به وسعت ۵۰۰۰ مترمربع با الهام از معماری سنتی ایران و مفاهیم فلسفی ساخته شد و الان یکی از نمونه‌های با ارزش و کم همتای معماری نوین ایران زمین هستش.
طراح این بنا فوق العاده مهندس کامران دیباه که در طراحی خود هنر سنتی ( مانند هشتی‌ ، چهارسو ، معبر ، گذرگاه ) و هنر مدرن رو قاطی شده و از ساختار و نمای بادگیرهای مناطق کویری ایران استفاده کردن.

(موزه هنرهای معاصر تهران از نمایی بالا در سال ۱۳۵۶)

به خاطر همین، دیدار از موزه هنرهای معاصر تهران، ۱ تیر با ۲ نشونه. هم دیداری از برترینای هنرمعاصر جهان و هم آشنایی با معماری سنتی باشکوه ایران که جلوه هایی از اونو در هشتیا و چهارسوا، میشه دید و شک نداشته باشین فضای خاطره انگیزی واسه عاشقان هنر و معماری جفت و جور می کنه.

 

(نمای خارجی موزه هنرهای معاصر تهران)

 

موزه در واقع یه مجموعه هنری و فرهنگی در مرکز شهر هستش و تنها محفلی واسه نمایش آثار هنری نیس.
وقتی گشتی به سایت اینترنتی این موزه بزنیم، میفهمید که چقدر برنامه های مختلفی در طول هفته در این مرکز برگزار می شه که خیلیا از اون غافل هستن. این موزه رو باید  مرکز فعالیت‌ها و رویدادهای مهم هنری ایران در مورد هنرهای تجسمی دونست که دارای ۹ گالریه که سه تا از گالریا آثار با ارزشی از هنرمندان غیر ایرونی مانند کلود مونه ، پیکاسو ، ونگوک ، اندی وارهول و رنه ماگریت و… است. شش گالری دیگه واسه برگزاری نمایشگاههای موقتی و فصلیه.

وقتی به موزه برید و از نگارخانها گذر کنین، به هشتیا می رسید که نمادی از معماری سنتی ایران زمین بوده و واسه خیلیا نوستالژیگه. در هشتیا، آثار زیبایی از  هنرمند ژاپنی ، نوریوکی هاراگوچی ، از روغن و پولاد ساخته شده که خیلی مهمه.

بخش‌های جور واجور داخل ساختمون موزه عبارتند از امور هنری‌ ، امور اداری‌، روابط‌عمومی‌ ، کتاب‌خونه تخصصی‌ ، روابط بین‌الملل‌ ، سینما یدونه‌ ، سمعی و چشمی‌ ، خدمات نمایشگاهی‌ ، راهنمایان هنری‌ ، مراقبان‌ ، حراست‌ ، مجموعه آثار هنری‌، دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌ها ، فروشگاه کتاب و هم‌اینجور کافی‌شاپ‌. کتابخونه موزه هم به کتابای فارسی و غیر فارسی در زمینه های هنر ، معماری، عکاسی و سینما اختصاص داره و دانشجویان رشته های جور واجور هنری و رشته های دیگه می تونن به این کتابخونه مراجعه و بعد از ثبت نام از کتابای این مجموعه استفاده کنن.

نوشته دیگر :   گشتی در خانه عباسیان کاشان؛ شکوه معماری ایرانی در کویر

(سه تابلو مهم در موزه هنرهای معاصر تهران که اثر هاراگوچی هنرمند ژاپنیه)

گنجینه ای غنی

موزه هنرهای معاصر تهران،گنجینه ای غنی از تابلوهای نقاشی ارزشمنده. در دوران پهلوی و حتی پس از انقلاب، آثار مهم هنرمندان بزرگ جهان خریداری شد و در این موزه به نمایش در اومد. می گن که بیشتر از چند هزار اثر هنری در این مجموعه نگهداری می شه و یکی از عالی ترین مجموعه های هنر مدرن جهان هستش.
موزه ای که کلکسیونی از بیشتر جنبشای هنری قرن نوزدهم و بیستم میلادی بوده و میراث ملی ایران هستش.

آثار نقاشی هنرمندان خارجی چون جکسون پولاک ، پاپلو پیکاسو ، مارک روتکو ، پل گوگن ، ویلم دکونیگ ، فرانسیس بیکن ، اندی وارهول ، روی لیختنشتان ، یاکو آدام ، کلود مونه ، کامی پیسارو ، ون گوک ، لوترک ، مارسل دوشان ، رنه ماگریت ، جیمز انسور ، هنری ماتیس ، خوان میرو ، هانس هارتونگ ، ژرژ براک ، ماکس ارنست ، کاندینسکی و… در ابن مجموعه نگهداری می شه.

(طبیعت بی جون و باسمه ژاپنی اثر پل گوگن)

(بر دروازه ابدیت ( چاپ سنگی ) اثر ونسان ونگوگ)

(نقاشی دیواری روی زمینه قرمز اثر جکسون پولاک، نقاش معروف)

(نقاشی اثر سهراب سپهری، شاعر معاصر کشورمون)

(یادآور پیکره دکتر اثر نویسنده مشهور رنه ماگریت ساخته شده از برنز | ۱۹۶۹ که در محوطه خارجی موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته شده)

(اثری باحال از ریتم در فضا اثر ماکس بیل ساخته شده از سنگ گرانیت قرمز که در محوطه خارجی موزه هنرهای معاصر تهران قرار گرفته. )

(اثر آرنالدو پومودورو ساخته شده ازبرنز با پتینه طلا که در محوطه خارجی موزه های معاصر تهران قرار داره)

(تصویری از آثار هنرمند بلژیگی ویم دلووی که سال پیش در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته شد و سیلندرهای لعاب دار نقاشی شده رو نشون میده)

(ویم دلووی متولد ۱۹۶۵ میلادی، هنرمند بلژیکیه که اسفند ماه سال ۱۳۹۴ آثار خود رو به شکل یه گالری از هنرهای تجسمی و مفهومی به موزه هنرهای معاصر تهران آورد و با استقبال گسترده عاشقان هنرمعاصر جهان مواجه شد)

گشتی در سایت موزه هنرهای معاصر تهران

واسه باخبر شدن از جدید ترین خبرها و رویدادایی که در طول هفته در موزه هنرهای معاصر تهران اتفاق می افته، باید به سایت این موزه به نشانی اینترنتی به نشانی tmoca.com قرار داره.

(تصویر ایندکس پرتال موزه هنرهای معاصر تهران در مرداد ۹۵)

سایت دارای ۸ بخش اصلی به اسمای : رویدادها، روز  رسان، بقیه بخشا،گنجینه، مجله، درباره موزه، بخش تماس با ما و قسمت انگلیسیه.

(تصویر صفحه بقیه بخشا در سایت موزه هنرهای معاصر تهران که شامل کانون نیومدیا، سینما یدونه، کانون معماری و شهر، کانون دیزاین و کانون موسیقی معاصره)

واسه باخبر شدن از اخبار موزه به این قسمت مراجعه کنین. دسترسی به گنچینه با ارزش موزه هم در این بخش در دسترس علاقمندانه.

(بخش گنجینه در سایت موزه هنرهای معاصر تهران که ۴ هزار اثر هنری رو در اختیار بازدید کننده قرار میده)

کانون نیومدیا و عاشقان هنر در تابستون و پاییز ۹۵

به جای پاساژ گردی، به کانون نیومدیا برید. یکی از بخشایی که در پرتال موزه هنرهای معاصر تهران میبینیم، بخشی به نام NEW MEDIAه. این کانون براساس اطلاعات ارائه شده، در  پاییز ۱۳۹۴ در موزه هنرهای معاصر تهران شروع کرده‌است. این کانون به دنبال سیاست‌های جدید موزه هنرهای معاصر تهران جهت توجه بیشتر به نمایش آثار معاصر، تدقیق تعریف فعالیت‌های موزه و گسترش همکاری با هنرمندان فعال در میدون نیومدیا در ایران و جهان بوجود اومده.

فعالیت‌های کانون نیومدیا در سه بخش تعریف می‌شن : اجرایی، آموزشی، تحقیقی. فعالیت‌های اجرایی کانون نیومدیا شامل کلیه نمایشگاه‌ها و پروژه‌های هنری به شکل نیومدیا مانند پرفورمنس آرت، ویدیو آرت، وب آرت، دیحیتال آرت، اینستالیشن، ساندآرت، سایبر آرت، ویدیو پرفورمنس و … است.

فعالیت‌های آموزشی کانون با همکاری بقیه نه هادها، موسسات آموزش عالی داخلی و خارجی و دیگه گروه‌های فعال پیگیری می‌شه. روش‌های جورواجور آموزشی مثل کارگاه‌های یه روزه و چند روزه، کلاس‌های ترمیک، آموزش غیرمستقیم و روش‌های نوین آموزشی در برنامه‌های جاری این بخش گذاشته شده‌است.

فعالیت‌های کانون نیومدیا در بخش‌های جورواجور آموزشی و اجرایی، گاه رایگان و گاه مشمول هزینه‌ است. اما حتی در صورت رایگان بودن مخاطبان باید ورودی موزه رو جهت شرکت در این برنامه‌ها بپردازند. شما با عضویت در کانون نیومدیا از ۵۰ درصد تخفیف واسه فعالیت‌های کانون بهره مند می‌شید؛ اینطوری شما نه فقط هزینه ورودی موزه رو جهت برنامه‌های کانون نمی پردازید بلکه جهت بقیه نمایشگاه‌ها هم شما از پرداخت ورودی معاف هستین.

پیشنهادایی به وب مستر

(تصویر بخش پایینی سایت موزه هنرهای معاصر تهران که کلیدای ناوبری زیادی در اختیار مخاطبان قرار داده)

۱-بیشتر از ۵۱۳ هزار صفحه در اینترنت درباره موزه هنرهای معاصر تهران ایندکس شده.
به نظر می رسه این رقم می تونه براساس ظرفیت غنی موزه، به ۱۰ برابر زیاد شه.
اهمیت پرتال موزه هنرهای معاصر تهران و تعداد زیاد علاقمندانی ایرونی و خارجی که که علاقه مند به بازدید از ظرفیتای فرهنگی هنری و تاریخی این مجموعه در مرکز شهر تهران هستن روشن کننده این مطلبه که فعالیت چند زیانه و چند رسانه سایت، باید زیاد شه.
به این موضوع وب مستر محترم توجه کنه و واسه seo پرتال کارای بهتری انجام شه.

۲-خیلی از بخشای سایت به صورت خوبی به موتورهای جست و جوی وب مانند یاهو و گوگل معرفی نشده. از طرفی، این موزه هنوز نتونسته جایگاه خوبی در میان اینستاگرام بازه های ایرونی پیدا کنه و مشکلاتی در این مورد مشاهده می شه.
پس، با راه اندازی صفحه رسمی و بارگذاری خوب تصاویر این مجموعه غنی و مهم، معرفی بهتر آثار در این شبکه محبوب در دستور کار قرار بگیره.
اطلاع رسانی تلگرامی گسترده واسه بخش خبری موزه هم فعالیت با ارزشی میشه.

۳-آثار هنری در موزه چند هزار اثر از صدها هنرمند داخلی و خارجیه. این آثار باید پرونده دیجیتالی داشته تا مخاطبان با زبانای جورواجور بتونن از این اطلاعات بهره بگیرن. پس راه اندازی پرتال به چند زبون، پیشنهاد می شه.

۴-واقعیت اضافه و واقعیت مجازی (argumented reality-virtual reality) بخش جدانشدنی از گردشگری مجازی امروز دنیا هستش که به نظر می رسه در موزه هنرهای معاصر تهران هم می تونه دنبال شه.
به کار گیری فعالان این بخش واسه مدرن کردن اطلاع رسانی هنری این مجموعه، پیشنهاد دیگه ما به وب مستر و مجموعه مدیریتی موزه هنرهای معاصر تهرانه.

۵-معرفی چند زبانه در سایت دلیل می شه که معرفی سایت به کاربران غیرفارسی زبون تسریع شه و مخاطبان بیشتری به سایت وارد شن. در جذب مخاطبان بالقوه و بالفعل که درباره ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری ایران به دنبال اطلاعات در فضای مجازی هستن، موثر میشه. علاوه بر این، که بخش‌های جور واجور زبانی،‌ منتهی به افزایش رتبه سایت در میان پرتال‌های پربیننده ایران می‌شه که در معرفی سایت به کاربران اینترنت ایرونی و بین المللی بسیار موثر میشه. پس وب مستر محترم باید به تقویت اطلاع رسانی چند زبانه پرتال هم خوب توجه کنه.

۶-ایندکس پرتال موزه هنرهای معاصر تهران بهتره به شکلی باشه که مراجعه کننده بتونه اول انتخاب زبانی داشته و بعد به بخشای جور واجور راهنمایی شه.
بهتره در زمان نمایش intro، انتخاب زبانی به کاربران داده شه.
بد نیس فلش اولیه ایندکس، به انتخاب زبون واسه کاربران هم کمک کنه.

۷-اطلاع رسانی با PDF موضوع مهمی در این پرتال هستش.

حجم بالای اطلاعات درباره آثار به نمایش در اومده در این موزه، فرصت خوبی واسه ارائه کاتالوگای دیجیتالیه که شک نداشته باشین لازم محققان و عاشقان هنر در داخل و خارجه.

۸-انگار بخش مقالات و نوشته‌ها در پرتال، می تونه نسخه پی دی اف هم داشته باشه. هزاران آثار هنری ارائه شده در این موزه، نیازمند توضیح به مخاطبه تا اطلاعات بهتری درباره اشیا پیدا کنه.
این قضیه دلیل معرفی بهتر و بیشتر صفحات موزه هنرهای معاصر تهران در موتورهای جست و جو و بانک‌های اطلاعاتی گردشگری دنیا می‌شه.

۹-گشت مجازی در موزه هنرهای معاصر تهران یه نیاز مهمه. مراجعه کننده باید بتونه در تور مجازی شرکت کرده و به همه بخشای موزه سر بزنه. این کار، اشتیاق بیننده رو واسه استفادهاز محتوای موزه زیاد می کنه و اونو به بازدید حضوری تشویق می کنه.
فایلای ویدئویی از گشتی دیجیتالی در موزه هنرهای معاصر تهران بهتره در سایتای به اشتراک گذاری فایلای ویدئویی داخلی و خارجی هم به اشتراک گذاشته شه که در تبلیغ موزه تاثیر میشه.

۱۱-اپ موزه هنرهای معاصر تهران به کمک کارآفرینان و اپ نویسان جوون تهرانی ساخته شه.

۱۲-طراحی سایت به خصوص صفحه ایندکس باید خلوت تر و باحال تر شه.
جذب کردن کاربران و تشویق اون‌ها به مشاهده دوباره و به کار گیری توانایی‌های اون‌، موضوعیه که باید هم جهت با جذب بیشتر مخاطب،‌به اون توجه داشت. سایت موزه هنرهای معاصر تهران، توانایی‌های زیادی واسه جذاب شدن داره که باید به اون توجه کرد.
به کار گیری تجربه سایتای موزه های مهم دنیا می تونه کارساز باشه.

۱۳-همیشه در سرویس پرونده یه سایت به سایتای رسمی گردشگری ایارن پیشنهاد می کنیم که بخش ارتباطی قوی در سایت داشته باشن تا تعامل بهتری بین مراجعه کننده و مسئولان موزه جفت و جور شه.
بخش رابطه با ما پرتال باید حرفه‌ای‌تر از وضع موجود باشه و کاربران از راه پست الکترونیک و فرم آنلاین که کد پیگیری و رهیابی هم واسه اونا صادر می‌کنه،‌ با مسئولان محترم و زحمتکش موزه هنرهای معاصر تهران در رابطه باشن. این قضیه در روش فعلی تا حدودی مشاهده می‌شه که بهتره تخصصی‌تر تکمیل شه.

سایت تو یه نگاه

 

دامنه : tmoca.ir

 

موضوع‌:‌ سایت اطلاع رسانی موزه هنرهای معاصر تهران

 

زبون سایت: انگلیسی و فارسی

 

 

رابطه با ما :‌داره

 

بخش خبری : داره

نقشه سایت:‌ نداره

 

پست الکترونیک : info@tmoca.com

 

نشانی: تهران، خیابون کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر

شماره تماس: ۸۸۹۶۱۰۸۱