واسه کسایی که دوست دارن تابستون ۹۶ رو در مقصدهای گردشگری قاره سبز سپری کرده و از فرصتای تحصیلی و آموزشی کوتاه مدت هم بهره مند شن، گزارش امروز سرویس گردشگری ما شما رو با فرصتای تحصیلی چند هفته ای در کشورای جور واجور اروپا آشنا می کنه.

مدرسه های تابستونی، بخشی از برنامه های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اروپا بوده که تلاش می کنن تا از راه دوره های آموزشی چند روزه تا چند هفته، دانشجویانی از سراسر جهان رو به سمت خود کشانده و از این محفل علمی، به عنوان ابزاری واسه تقویت صنعت گردشگری، رد و بدل کردن دانشجو و هم اینکه انجام فعالیتای علمی دو یا چند جانبه بهره مند شن.

مدرسه های تابستونی، این فرصت رو به شما میده تا در کشورای جور واجور دنیا، فرصت تحصیل کوتاه مدت رو پیدا کرده و علاوه بر شرکت در کلاسای فنی، مهندسی، پزشکی و غیر مهندسی، در محیط دانشگاهی، با دانشجویان کشور مقصد و بقیه دانشجویان بین المللی شرکت کننده آشنا شید و از برنامه های کلاسی باحال و جور واجور هم بهره مند شید.

اگه علاقمندید تا تابستون ۹۶ رو در یکی از مقصدهای گردشگری قاره سبز بوده و در کلاسای کوتاه مدت در زمینه های جور واجور شرکت کنین، برنامه های این گزارش رو بررسی کنین. در انتهای مبحث، نکات مهمی واسه درخواست روادید و اپلای و پرداخت هزینه های شرکت در دوره های مدارس تابستونی ارائه کردیم.

مدرسه های تابستونی که در این گفتار ارائه شده، در کشورهایی مثل: اوکراین، روسیه، سوئد، نروژ، اتریش، اسپانیا، آلمان، ترکیه و فرانسه س.

با ما همراه باشین.

به چه دلیل مدرسه تابستونی؟

شرکت در دورای مدارس تابستونی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بیرون مرز کشور، بحث ایه فرصت آفرین به خصوص واسه دانشجویان و علم آموختگانی که می خوان واسه ادامه تحصیل، دانشگاه های آنسوی آب رو در فهرست اولویتای تحقیقاتی خود بذارن.

فرض کنین شما می خواید یه مقطع کارشناسی ارشد رو در لهستان یا روسیه یا اوکراین و حتی جمهوری چک بگذرونین. بهترین فرصت واسه آشنایی با ظرفیتای علمی، توانمندیای تحقیقاتی، مشورت با استادان دانشگاه مقصد و هم اینکه باخبر بودن از چند و چون سیسم آموزشی و اقامتی واسه دانشجویان، سفر به دانشگاه مقصد و باخبر شدن از این این مقولات مهم در زندگی دانشجویی آینده س.

دریافت روادید و کسب دعوتنامه واسه سفر به کشور مقصد، بدون دلیل و دعوتنامه حقوقی دانشگاه ممکن نیس.
مگه اینکه با روادید توریستی سفر کنین که جریان متفاوتی داره.
اما اگه می خواید تا به صورت دانشجوی مهمون به دانشگاه مقصد برید، شرکت و ثبت نام در دوره های مدارس تابستونی دانشگاه ها، یه پیشنهاد خوبه.

بعضی از دانشگاه ها، دوره های چند ماهه آموزش زبون خارجی رو واسه دانشجویان خارجی علاقمند به ثبت نام در دوره های کارشناسی تا دکترای دانشگاه در ترم تحصیلی برگزار می کنن و این راه حل خوبی واسه ان دسته از خواهندگان تحصیل در خارج از کشوره تا قبل از ورود به سال تحصیلی رسمی، از فرصت آشنایی با سیستم آموزشی و برنامه های آکادمیک دانشگاه در محیطی عملی و علمی آشنا شن.

از طرفی، حضور در دوره های مدارس تابستونی، این فرصت رو به شما میده تا دوستان زیادی پیدا کنین. زندگی در خوابگاهای دانشجویی بین المللی رو تجربه کنین. در برنامه های اجتماعی، فرهنگی و هنری و پیاده روی و جنگل نوردی و خیابون گردیای روزانه و شبونه که با حضور دانشجویان خارجی برگزار می شه شرکت کرده و مهارتای رابطه اجتماعی به خصوص زبون خارجی خود رو پیشرفت بخشید.

مدرسه تابستونی بین المللی دانشگاه پلی فوت وفن ادوسا

دانشگاه فنی و مهندسی اودسا اکراین (Odessa National Polytechnic University) که از بهترین دانشگاه های فنی این کشور هستش، تابستون ۹۶، در شهر ساحلی و قشنگتر اودسا در جنوب این کشور، دوره های بین المللی چند هفته ای رو واسه علاقمندان برگزار می کنه.

این دانشگاه که رشته های جور واجور فنی و مهندسی رو واسه دانشجویان اوکراینی و بین المللی در مقطع کارشناسی تا دکترا برگزار می کنه، در تابستون امسال، دوره های کوتاه یه مدت در مورد فناوری اطلاعات،‌مدیریت پروژه، سیستمای تشخیص و نگهداری بوش، فناوری آب و هوا و تصویربرداری دییجیتالی رو برگزار می کنه.

فهرست دوره هایی که واسه تابستون امسال، فرصت ثبت نام واسه دانشجویان و کلیه علاقمندان به شرکت در این کلاسای آموزشی جفت و جوره به این شرحه:

  • دوره کوتاه مدت انرژی

این دوره به مدت ۲ هفته از تاریخ ۱۹ آگوست ۲۰۱۷ شروع و تا دوم سپتامبر ادامه داره.
دانشجویان و کلیه علاقمندان به رشته های مهندسی و بخشای مربوطه می تونن در دوره انرژی دانشگاه OPU شرکت کنن. محل برگزاری این دوره، کمپ دانشجویی بین المللی CHAYKA در اودسا، نزدیک دریای سیاه س.

محل برگزاری این دوره، ۳۵ کیلومتر از شهر دیدنی و زیبای ادوسا اکراین فاصله داره و شما می تونین از کیف، پایتخت اوکراین در پروازی مستقیم، به شهر اودسا رفته و از اونجا با اتوبوس، خود رو به چایکا برسونین.

هزینه شرکت در دوره، ۵۰۰ یوروه که انگار امکان دریافت تخفیف هم واسه دانشجویان بین المللی آماده هستش.

آخرین فرصت اپلای واسه دوره، ۶ جون اعلام شده.

جالبه بدونین، به محض اعلام درخواست واسه حضور در دوره، دعوت نامه رسمی ۲ زبانه دانشگاه پلی فوت وفن اودسا به نشانی شما در ایران فرستاده میشه تا از راه سفارت اوکراین تو تهران، نسبت به دریافت رواید سفر دست به کار شین.

دانشجویان از اوکراین، آلمان، فرانسه، لهستان، رومانی و اسلوونی در دوره های سالای گذشته شرکت کردن. مقولاتی در مورد تاثیر انرژی، مدیریت انرژی، روشای خلاقانه مدیریت انرژی، انرژیای تجدید پذیر در اروپا و اوکراین، انرژی سبز و ظرفیتای انتقال و صادرات انرژی در بخش بالتیک، در این دوره مورد بحث و بررسی قرار میگیره.

برنامه کامل این دوره رو در این PDF دریافت کنین.

می تونیم بگیم که علاوه بر برنامه کلاسی مرتب، برنامه گروهی دیدار از شهر، برنامه های فرهنگی و هنری و ورزشی ساحلی و هم اینکه بازدید از مناطق انرژی اودسا در دستور کار این دوره تابستونی قرار داره.
واسه ثبت نام، کافیه این فرم رو تکمیل کنین.

  • دوره ۱ هفته ای آشنایی با مبانی مدیریت پروژه

مدیریت پروژه و مقولات مربوط به سازماندهی و برنامه ریزی پروژه، بخشای گسترده و جذابی رو شامل می شه که به نظر می رسه، آشنایی با این مباحث و مبانی اون، لازم بیشتر دانشجویان و حتی علم آموختگان رشته های غیر مدیریتی و فنی باشه.

دوره مدیریت پروژه دانشگاه پلی فوت وفن اودسا اوکراین، از ۳۰ جولای تا ۶ اگوست در کمپ Cahyka برگزار می شه و هزینه شرکت و ثبت نام در کلاس، ۲۹۰ یورو اعلام شده که شامل هزینه های خورد و خوراک و اقامت و هم اینکه یه نوبت بازدید از شهر و متریال آموزشی دوره میشه.

آشنایی با مبانی مدیریت پروژه و نگاهی به استاندارد بین المللی PMBOK از جمله اهداف این دوره جذابه که دانشجویان در گروه های ۲-۳ نفره، روی مدیریت پروژه ای فرضی با مشارکت همدیگه کار می کنن. واسه ثبت نام و به دست آوردن جزییات بیشتر به این درگاه مراجعه کنین.

  • مدرسه تابستونی دانشگاه استانبول ترکیه

دوره های تابستونی دانشگاه معتبر استانبول ترکیه با قیمت ۳۰۰ یورو، در اختیار آدمایی که س که خواهان تحصیل و تفریح کوتاه مدت در پایتخت گردشگری انتاکیه در تابستون ۲۰۱۷ میلادی هستن. واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این مراجعه کنین. دوره های تابستونی دانشگاه استانبول بخشای زیاد غیر فنی و مهندسی به خصوص اقتصاد، حقوق و جرم شناسی رو شامل می شه.

  • مدرسه تابستونی دانشگاه بارسلونا اسپانیا

اگه می خواید تا یکی از مقصدهای گردشگری و تابستون گردی اروپاییا فرصت تحصیل کوتاه مدت داشته باشین، هر ساله مدرسه تابسنانی دانشگاه بارسلونا اسپانیا رو در نظر بگیرین. یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های جنوب قاره سبز بوده که هر سال میزبان هزاران دانشجو از سراسر دنیاس.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این مراجعه کنین.

cast Barcelona: Urban, Social and Cultural Expressions of Marginalization and Resistance  weeks / 45 hours

tractive cities: successes and conflicts ۲ weeks / 40 hours

ental Design with R (basic level) ۱ week / 20 hours

هزینه شرکت در دوره های فوق، بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ یورو تعیین شده که اطلاعات بیشتر رو در این بدست بیارین. به خاطر ثبت نام در این کلاسا، به این مراجعه کنین تا اطلاعات مربوطه رو بدست بیارین.

  • دوره ۱ هفته ای فناوریای بازاریابی در اینترنت
نوشته دیگر :   همه آنچه درباره بیمه نامه تکمیلی نیاز داریم [قسمت سوم و پایانی]

این دوره واسه علاقمندان به استارت آپ و کارآفرینی دیجیتالی و کسایی که می خوان تا با روشای خلاقانه بازار سازی در کار و کاسبی الکترونیکی آشنا شن، دوره ای جذاب و علمی و به قول غربی  ها، FUNه! زلاتوا ایرنا، رییس بازاریابی شرکت MAKSIMUS MEDIA و دکترای بازاریابی، مدرس اصلی این کلاس در مدرسه تابستونی اودساه.

هزینه شرکت در این دوره، ۲۹۰ یورو اعلام شده.
انجمن بازاریابی اوکراین هم، در طول این دوره، کارگاه هایی رو واسه شرکت کنندگان برگزار می کنه.
به کلیه شرکت کنندگان پس از ارائه پروژه پایانی، گواهی بین المللی حضور در دوره اعطا می شه.

جالبه بدونین، هزینه ۲۹۰ یورو شامل موارد زیره:

    • اقامت در خوابگاهای دانشجویی مدرسه تابستونی اودسا با لوازم کامل.

 

    • ۳ وعده غذا (صبحونه نهار و شام)

 

  • متریال آموزشی به زبون انگلیسی

 

  • شرکت در مراسم جشن افتتاحیه بین المللی دوره

 

  • سرویس حمل و نقل از شهر اودسا به کمپ Chayka که ۳۰ کیلومتره.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر و ثبت نام در این مدرسه تابستونی، به این لینک مراجعه کنین.

مدرسه تابستونی دانشگاه مسکو

مدرسه تابستونی رو در این ببینین.
این مدرسه دوره های مربوط به علوم اجتماعی× اقتصاد و کار و کاسبی ارا در پایتخت روسیه در اختیار دانشجویان بین المللی قرار میده. اگه می خواید تا از پاییز ۲۰۱۷ میلادی در مسکو مشغول به تحصیل شید، پیشنهاد میکنیم تا در دوره های تابستونی این مجموعه شرکت کرده تا با وضعیت آموزشی و زندگی شهر آشنا شید.

شهریها و روش پرداخت رو هم در این دنبال کنین. به طور کل به ازای هر واحد، باید ‍۱۵۰ تا ۱۷۰ دلار پرداخت کنین. فهرست دوره های مدرسه تابستونی مسکو به این شرحه:

  • Russian Studies

  • Politics & International Relations

  • Economics & Management

 

 

  • Computer Science

 

  • Mathematics

 

دوره های کار و کاسبی مدرسه تجارت استکهلم

دانشگاه استکهلم که یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیاس، دوره های تابستونی خود رو از اوایل خرداد ماه برگزار می کنه.
واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این مراجعه کنین. این دوره ها از ۱۷ جولای تا ۲۹  جولای و از ۳۰ جولای تا ۱۲ آگوست هر ساله برگزار می شه و مخاطبانی از سراسر جهان داره تا در کلاسای علمی و تئوری در پایتخت اسکاندیناوی شرکت کنن.

فهرست کورسا به توضیح زیره:
Current topics in PR & Marketing

 

Current topics in Management

 

Current topics in Finance

Current topics in Marketing

 

Current topics in Accounting

 

 

Credit System

 

همونطور که توجه می کنین، موضوعاتی مثل: بازاریابی، مدیریت، امور مالی، حسابداری و سیستمای اعتباری از جمله مقولاتیه که در برنامه مدرسه تابستونی تجارت استکهلم ارائه می شه.

  • مدرسه تابستونی دانشگاه اسلو

دانشگاه اسلو نروژ که بهترین دانشگاه این کشور پادشاهی پولدار شمال قاره سبز هستش، دوره های تابستونی مختلفی در زمینه های غیر فنی و مهندسی داره.
واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این مراجعه کنین. کورسایی که در مدرسه تابستونی دانشگاه اسلو ارائه می شه، این امکان رو به علاقمندان میده که یا ۲ کورس از رشته های مقطع کارشناسی یا ۱ کورس از رشته های مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه انتخاب کنن.

کورسای قابل انتخاب به این شرحه:

  • ISSHF1142 – Norwegian Architecture and Design

  • ISSHF1530 – Norwegian History

  • ISSHF2060 – Gender Equality in the Nordic Countries

  • ISSHF2415 – Scandinavian Film Genres

  • ISSN0110 – Intensive Elementary Norwegian, Level I

  • ISSN0120 – Intensive Intermediate Norwegian, Level II

 

 

  • ISSN0130 – Intensivt mellomkurs i norsk, trinn III

 

 

 

    • ISSN0140 – Intensivt kurs i norsk for viderekomne, trinn IV

 

  • ISSN1115 – Nynorsk
  • ISSN1320 – Norwegian Literature
  • ISSSV1753 – The Norwegian Welfare State

  • ISSSV1850 – Scandinavian Government & Politics
  • ISSSV1855 – International Politics

Master’s courses

  • ISSHF4060 – Gender Equality in the Nordic Countries
  • ISSJF4711 – Human Rights
  • ISSMF4205 – International Community Health

  • ISSMN4030 – A Changing Arctic
  • ISSSUM4180 – Energy, Environment and Sustainable Development

  • ISSSV4756 – International Development Studies

  • ISSSV4854 – Peace Research

Afternoon seminars

  • ISSN0500 – Norwegian Life & Society

  • PCS – Professional Communication Seminar

هزینه شرکت در دوره های تابستونی دانشگاه اسلو اگه در کمپ دانشگاه اقامت کنین، ۳ هزار دلار آمریکا و در کمپای خارج دانشگاه هم ۱ هزار دلار اعلام شده.
تنها شرط دریافت ادمیشن واسه شرکت در دوره های تابستونی این مدرسه و اقدام جهت دریافت روادید نروژ از سفارت این کشور تو تهران، پرداخت هزینه ها و ارائه مدرک صلاحیت زبون انگلیسی به وسیله متقاضیه.

  • مدرسه تابستونی برلین

اگه می خواید در پایتخت آلمان در دوره های تابستونی ۲۰۱۷ میلادی شرکت کنین، مدرسه علوم اجتماعی برلین رو پیشنهاد می کنیم.واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این مراجعه کنین. شرکت در این دوره ها به خصوص واسه کسایی که می خوان تا در دانشگاه های آلمان تحصیل کنن، فرصتی واسه آشنایی با دانشگاه ها و هم اینکه ظرفیتای اقامتی و تحصیلی در آلمانه.

درباره این مدرسه اومده:

The summer school consists of a two-week program with varied teaching and learning formats. While in the first week we tackle the key methodological challenges that arise in almost all research efforts, the second week is devoted to their consideration within concrete fields of social research. The modules of the first and second week follow a certain didactical course respectively.

Each module of the first week starts with a double lecture reflecting different or complementary methodological positions on the issue under consideration – represented by two international experts in each case who will also briefly comment on each others approach.

In the next step participants work on assignments in four smaller groups and discuss the lectures. This is followed by two workshops in two groups with the respective lecturers that focus on the implications for research designs. Here, the lectures and assignments can be discussed with the lecturers more deeply. Each module ends with an offer for short one-to-one consultations with the respective lecturers. Each participant can have at least one consultation within the first week.

  • مدرسه تابستونی وین اتریش

دوره های مدرسه تابستونی وین اتریش از آخرین هفته جولای شروع و تا آخرین هفته ماه آگوست ادامه داره. واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این مراجعه کنین. موسسات زیر در برگزاری این مدرسه مشارکت دارن:

The school is a collaboration between four of Europe’s leading research institutes: Institute of Molecular Pathology (IMP), Institute of Molecular Biotechnology (IMBA), Max F. Perutz Laboratories (MFPL), and the Gregor Mendel Institute (GMI).

همه خواهندگان از سراسر جهان می تونن در دوره های تابستونی پایتخت موسیقی اروپا اپلای کنن. شرایط کلی به توضیح زیره:

Completed at least 2 years of a University study (eg. 2/3 years of a Bachelor study or at least 1 year of a Master study – by 30 June)

Some previous research experience

 

Good academic record

 

 

High level of English language

 

Evidence of enrollment in a University programme for the current academic year and the next year (if possible)

When applying applicants will be asked to specify the names of three lab heads in their order of preference.  While we cannot guarantee that an applicant will be assigned to one of these labs, we will make our best efforts to do so.

Arrangements will be made for applicants from overseas to secure the necessary visas. Applicants should be aware that the working language of the institutes is English.

  • مدرسه تابستونی بین المللی دانشگاه سنت پترزبورگ

دانشگاه سنت پترزبورگ روسیه هم یکی از مقصدهای برگزاری دوره های مدارس تابستونی در اروپا هستش که در یکی از قشنگتر ترین شهرهای قاره سبز، دانشجویان علاقمندان به شرکت در دوره های کوتاه مدت رو در تابستون ۹۶، فراخوان می کنه.