بعضی وقتا تصور می‌کنیم واسه حفظ سلامتی بدن باید زیاد تلاش کنیم، وقت و هزینه زیادی هم واسه درمان و زیبایی صرف کنیم.
اما واقعیت اینه که با رعایت بعضی مسایل و انجام بعضی ترفندها می‌توان به ساده‌ترین روش عادت‌های مثبت به زندگی اضافه کرد.
به طور مثال، می‌توان از میوه‌ها واسه سفید کردن دندون‌ها استفاده کرد و از قهوه واسه پاکسازی کیسه صفرا.

واسه آشنایی با ترفندهای جوانسازی و رفع مشکلات بدن تا انتهای مطلب با ما همراه باشین.

۱- با آب انگور میگرن رو در نطفه خفه کنین

اگه میگرن دارین و بدنبال یه روش طبیعی واسه کاهش درد هستین، پیشنهاد می‌کنیم سراغ آب انگور برید. میگرن از نبود تعادل مواد شیمیایی در مغز مثل سروتونین به وجود میاد. بخاطر این با آب انگور می‌توان این نبود تعادل رو برطرف کرد.
این نوشیدنی درد رو به طور کامل از بین نمی‌برد اما می‌تونه از بروز سردرد و دیگه نشونه‌های میگرن پیشگیری کنه.
بخاطر این پیشنهاد می‌کنیم به محض اینکه احساس کردین میگرن به سراغتون اومده فورا یه لیوان آب انگور بخورین.

انگور پر از ویتامین‌های C، آ و B2ه و از شکل‌گیری میگرن پیشگیری می‌کنه. ویتامین B2 که با نام ریبوفلاوین هم شناخته می‌شه مسئول برطرف کردن میگرنه. این ویتامین با تنظیم کردن مواد شیمیایی مغز و کم شدن اندازه آهن خون (که ممکنه عامل تشکیل میگرن باشه) به رفع این مریضی کمک می‌کنه.

۲- با ماهی سالمون سلامت و درخشش رو به موهای خود برگردونین

ماهی سالمون پر از ویتامین D و اسیدهای چرب امگا سه س که به آبرسانی موها و کف سر کمک زیادی می‌کنه. هم اینکه، امگا سه دلیل چرب موندن کف سر می‌شه و به این روش پیازهای مو همیشه سالم و تمیز باقی می‌مانند. از اونجا که امگا سه یه پروتئین حساب می‌شه، کمبود اون در بدن دلیل بروز مشکل در روند رشد موها می شه.
پس، هر چی بیشتر ماهی سالمون بخورین، امگا سه بیشتری وارد بدن خود می‌کنین.

هم اینکه بد نیس اشاره کنیم که این پروتئین واسه نابود کردن شوره سر، التهاب و کاهش خشکی موها هم موثره.

۳- با مخلوط آب نمک و لیموترش لاغر شید

واقعیت اینه که شما با نوشیدن یه لیوان آب لیموترش می‌تونید سلامت عمومی بدن خود رو تضمین کنین. واسه جفت و جور این نوشیدنی بهتره نمک هم به اون اضافه کنین تا از خواص جادویی این دو عنصر واسه سم‌زدایی و کاهش وزن سریع بهره بگیرین. مخلوط نمک و آب لیموترش با کم شدن اندازه اشتها و سوزوندن کالری‌های اضافه به روند لاغری فرد کمک زیادی می‌کنه.

۴- با خمیر دندون ناخن‌هاتون رو هم سفید کنین

اگه خانوم هستین و زیاد لاک می‌زنید حتما متوجه لکه‌های زرد روی سطح ناخن‌های خود شده‌اید. واسه رفع این زردی‌ها می‌تونید از خمیر دندون کمک بگیرین. واسه این منظور، کمی خمیر دندون روی مسواک بذارین و به آرومی روی ناخن‌ها بکشین. اجازه بدین چند دقیقه روی دست بمونه و بعد اونا رو بشورید.

۵- با ساخت سرم مو به رشد موهاتون کمک کنین

در بالا گفتیم که واسه تقویت موها و کمک به درخشندگی اونا بهتره ماهی سالمون بخورین. اما اگه می‌خواهید موهای بسیار براق و سرحالی داشته باشین بهتره خودتون دست به کار شده و سرم خونگی بسازین. در مرحله اول به روغن کرچک نیاز دارین. این روغن شامل مواد مغذی مهمی مثل ویتامین  E هستش که واسه آبرسانی کاسه سر لازمه. از دیگر مواد موجود در این روغن می‌توان به اسیدهای چرب امگاه سه و امگا ۶ و دیگر مواد معدنی اشاره کرد که همه واسه آبرسانی سر به درد بخور و لازمن.

نوشته دیگر :   نابرابری اقتصادی در جهان سوم بیشتر است یا کشورهای صنعتی؟ معیار چیست؟

دومین ماده لازم واسه ساخت سرم مو، روغن آووکادوه که پر از مواد معدنی مثل اسید اولئیکه. این ماده از موها مراقبت کرده و از شکنندگی اونا پیشگیری می‌کنه. این تنها روغنیه که به پوست سر نفوذ کرده و علاوه بر حفظ چربی و رطوبت موها از چرب شدن سر پیشگیری می‌کنه.

آخرین ماده لازم، روغن نارگیل، مشهور به پادشاه روغن‌هاست. روغن نارگیل تنها روغنیه که می‌تونید روی موهای خود بمالید و مطمئن باشین که پروتئین خود رو از دست نمی‌دهد. از اونجا که روغن نارگیل پر از امگا سه، امگا ۶ و امگا ۹ هستش، می‌تونه از آسیب دیدن موها در برابر شرایط آب و هوایی و نور خورشید مراقبت کنه.

واسه ساخت سرم مو با این روغن‌ها به روش زیر عمل کنین:

    • یه قوطی کوچیک رو با ۱/۳پیمانه روغن کرچک، ۱/۳ پیمانه روغن آووکادو و ۱/۳ پیمانه روغن نارگیل پر کنین.

 

  • قوطی رو خوب هم بزنین.

 

    • این سرم رو روی سر خود بمالید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ بدین.
    • بذارین سرم به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه روی موهاتون بمونه.
    • بعد با شامپو موهای خود رو بشورید و تا وقتی هنوز خیسه روی نوک موها از این سرم بمالید.
  • این کار رو سه بار در هفته تکرار کنین.

۶- سی دقیقه پس از بیدار شدن از خواب صبحونه بخورین

پیشنهاد می‌کنیم صبح ناشتا مخلوط آب لیموترش و نمک که با آب رقیق شده بخورین و بیشترین حد تا نیم ساعت بعد هم صبحونه بخورین. تا حد امکان وعده صبحونه رو به تاخیر نندازین. دلیلش اینه که وقتی شما در خوابین، متابولیسم بدن کم می‌شه و حدود یه ساعت طول می‌کشد تا به حالت نرمال برگرده.  پس، خوردن صبحونه قبل از شروع متابولیسم کامل بدن دلیل می‌شه تا واسه زمان طولانی‌تری احساس سیری داشته باشین و از خوردن صبحونه سنگین هم جلوگیری می‌کنه.

۷- به جای به کار گیری کلاژن روی پوست تلاش کنین کلاژن هیدرولیز شده استفاده کنین

قرص‌های مکمل کلاژن هیدرولیز شده تا ۲۷ درصد از روند پیری پیشگیری می‌کنن، دلیل تقویت سلامت استخون‌ها و سفت شدن ماهیچه‌ها می‌شه.

۸- با میوه‌ها دندون‌های خود رو سفید کنین

واسه سفید کردن دندون‌ها در خونه می‌تونید از میوه‌های زیر کمک بگیرین:

  • توت فرنگی: این میوه دلیل از بین رفتن لکه‌های به وجود اومده به وسیله چای و قهوه روی سطح دندون‌ها می‌شه.
  • سیب: یه گزینه طبیعی واسه نابود کردن پوسیدگی‌هاست و با تولید بزاق بیشتر در دهن به عنوان یه عامل تمیزکننده طبیعی رفتار می‌کنه.
  • پرتقال: این میوه با متعادل کردن محیط اسیدی دهن از پوسیدگی دندون‌ها جلوگیری می‌کنه.

۹- واسه پاکسازی کیسه صفرا قهوه بخورین

به گزارش تحقیقات علمی گذشته، قهوه دلیل تحریک انقباضات کیسه صفرا می‌شه که می‌می گن در نتیجه مصرف کافئین ایجاد می‌شه. هم اینکه کارشناسان بر این باور هستن که افزایش فعالیت کیسه صفرا در نتیجه‌ی نوشیدن قهوه از شکل‌گیری کریستال‌های کوچیک در کیسه صفرا و ساخته شدن سنگ‌های بزرگ پیشگیری می‌کنه.