در قسمت اول، به معرفی بیمه نامه تکمیلی، یکی از لازم ترین بیمه ها واسه جبران هزینه های پزشکی سنگین مثل بستری در بیمارستان و اعمال جراحی پرداختیم. در قسمت دوم، چیزی که درباره خرید بیمه نامه تکمیلی باید رعایت شه ارائه شد.
در گزارش امروز، به معرفی تعدادی از شرکتای ارائه دهنده خدمات بیمه تکمیلی اشاره میکنیم.

در این گزارش به معرفی شرکتای بیمه ای مانند: بیمه ملت، بیمه ما، بیمه پاسارگاد، بیمه البرز، بیمه سروسامون و بیمه پارسیان اشاره میکنیم. همونطور که قبلا اشاره کردیم، بیمه های درمان تکمیلی به صورت گروهی صادر می شه و فرستادن اون به صورت تکی انجام نمی شه یا تحت شرایط خاصی صادر می شه.

بیمه گزار میتونه کلیه کارکنان شرکتای دولتی یا خصوصی یا اعضای اتحادیهای صنفی (مثل نظام مهندسی ساختمون و نظام پرستاری و روانشناسی و امثالهم) رو به همراه اعضای خونواده تحت تکفل، تحت پوشش خدمات بیمه درمانی تکمیلی بذاره که براساس نوع قرارداد، سقف پوششی متنوعی داره.

با گزارش امروز همراه ما باشین.

بیمه تکمیلی ملت

اگه می خواید از بیمه تکمیلی ملت استفاده کنین باید به این نکته توجه داشته باشه که اگه خونواده تحت پوشش شما باشه، باید کلیه اعضا در قرارداد ذکر شه.
کلیه افراد زیر ۷۰ سال میتونن از این خدمات استفاده کنن. شخصی که می خواد از خدمات بیمه تکمیلی ملت یا معمولا از هر بیمه تکمیلی استفاده کنه، باید بیشتر از ۱۸ سال سن داشته باشه.

بیمه تکمیلی ملت دارای طرحای مختلفیه که با مراجعه به درگاه اون میشه اطلاعات لازم رو بدست آورد. اما  هزینه های بیمارستانی و درمانای توأم با جراحی، در طرح اول تا سقف سه میلیون تومن، در طرح دوم تا سقف پنج میلیون تومن، در طرح سوم تا سقف هشت میلیون تومن و در طرح VIP تا سقف ۱۵ میلیون تومن به وسیله شرکت بیمه ملت پرداخت می شه که این اندازه سال به سال با درصدی افزایش روبرو می شه.

اگه بخواین از هزینه های تکمیلی بیمه زایمان هم استفاده کنین، بیمه ملت مثل بیشتر بیمه گرها، طرح VIP داره که بهترین انتخاب واسه بیمه های تکمیلی میشه. هزینه زایمان در این طرح، حدود ۵ میلیون تومن رو پوشش میده و البته طرحای اول تا سوم بیمه تکمیلی به ترتیب یک و نیم میلیون و دو میلیون و سه میلیون تومن میشه. البته هزینه های اورژانس از محل حادثه تا بیمارستان هم در فهرست این خدمات قرار داد که واسه طرح VIP بیمه ملت حدود ۱۲۰ هزار تومن میشه.

بیمه تکمیلی ما

یکی دیگه از شرکتای بیمه ای داخل که در سالهای گذشته تبلیغات زیادی هم در مورد بیمه تکمیلی داشته، بیمه ما هستش.
این شرکت، هزینه های بستری در مراکز درمانی سراسری کشور واسه هزینه های طبی، جراحیای عمومی و تخصصی و هزینه های زایمان شامل:‌ زایمان طبیعی، سزارین و کورتاژ تشخیصی، هزینه های پاراکلینیکی مثل سونوگرافی، ماموگرافی، رادیوتراپی، شکلای جور واجور اسکن، شکلای جور واجور سی تی اسکن، MRI، اکوکاردیوگرافی چشم، هزینه های جراحیای سرپایی مثل شکستگیا، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون، لیبوم، تخلیه کیست و لیزردرمانی، هزینه های رفع عیوب انکساری چشم، هزینه های سرویس دهی آمبولانس، هزینه های دندونپزشکی و هزینه های دارو، ویزیت، آزمایش و رادیولوژی رو پوشش میده.

نکته ای که باید در به کار گیری خدمات بیمه تکمیلی بیمه ما در نظر داشت اون هستش که اون دسته از آدمایی میتونن از بیمه درمان گروهی تکمیلی استفاده کنن که به صورت قراردادی و پیمانی به طور تموم وقت در استخدام بیمه گذار باشن.

هم اینکه در خونواده ها، فرزندان ذکور تا سن ۱۸ سال تموم و در صورت اشتغال به تحصیل با ارائه گواهی تحصیلی  تموم وقت تا سن ۲۰ سال تموم می تونن از خدمات بیمه درمانی تکمیلی بیمه ما بهره مند شن.

اگه دانشجو هستین و زیر ۲۵ سال سن دارین، می تونین از خدمات بیمه تکمیلی بیمه ما استفاده کنین. فرزندان دختر هم تا زمان ازدواج میتونن از خدمات بهره مند شن.

اگه واسه دریافت بیمه تکمیلی از بیمه ما با سوالی روبرو شدید از مشاوران رسمی این بیمه استفاده کنین.

بیمه البرز

از دیگر شرکتای فعال بیمه تکمیلی کشور که سهام ان در بازار سرمایه هم خرید و فروش می شه، بیمه البرزه. بیمه البرز به صورت به طور کامل تخصصی در بخش بیمه نامه تکمیلی فعالیت می کنه و خدماتش به CATEGORYای متفاوتی طبقه بندی می شه که واسه هر یک به صورت جدا از هم، بیمه نامه تکمیلی درمان صادر می کنه.

نکته مهم درباره بیمه البرز اون هستش که در چند سال گذشته، بیمه امید آفرین البرز رو طراحی کرده که در واقع بیمه نا تموم جبران هزینه های درمان سرطان رو شامل می شه.
این بیمه نامه به صورت فردی یا گروهی یا خانوادگی قابل جفت و جور میشه.

مثلا بیمه تکمیلی درمان بیمه البرز تعهد می کنه که اگه فردی به سرطان گرفتار شد، هزینه درمان این مریضی رو اگه در داخل، درمان نتیجه بخش نبود پرداخت کنه.
سقف پوشش این بیمه در سال ۹۶ حدود ۱۶۰ میلیون تومن اعلام شد که هر سال تغییر می کنه.
البته حق بیمه نامه رو میشه قسطی هم پرداخت کرد و باید تا ۵ سال تسویه شد.
در سال اول بیمه، چون سال انتظاره، خدماتی به بیمه گذار پرداخت نمی شه.

نوشته دیگر :   ۵ نقطه روی زمین که ساکنانش بیشترین امید به زندگی را در جهان دارند

اگه شرکتی بیشتر از ۵۰ بیمه شده داشته باشه، میتونن بیمه درمانی تکمیلی بیمه البرز رو بخرن. بیمه البرز در بیمه درمان گروهی، هزینه های سونوگرافی، ماموگرافی، شکلای جور واجور اسکن، شکلای جور واجور آندوسکوپی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو، دانسیتومتری، تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفس، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، جراحیای مجاز سرپایی شامل شکسته بندی، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی (نمونه ورداری)، تخلیه کیست و لیزردرمانی رو تقبل می کنه.

واسه باخبر شدن از جدید ترین خدمات بیمه البرز به سایت اون مراجعه کنین.

بیمه تکمیلی پارسیان

از جمله شرکتای بیمه ای فعال کشور میشه به بیمه پارسیان اشاره کرد که نزدیک به هزار شعبه مرکز درمانی و تصویر ورداری پزشکی در سراسر کشور با اون همکاری داره.
دوره انتظار در بیمه تکمیلی پارسیان (یعنی دوره ای که بیمه گر هیچ نوع خدمات درمانی رو جبران نمی کنه) در بیمه پارسیان واسه گروه های زیر ۲۵۰ نفر ۹ ماه و واسه گروه های ۲۵۰ تا هزار نفر، شش ماه میشه. هم اینکه دوره انتظار واسه بیماریایی که می گیم و واسه گروه های زیر هزار نفر به مدت سه ماه میشه.

بیمه پارسیان هزینه درمان نازایی، کاتاراکت، استرابیسم، پولیپ و انحراف بینی، سینوزیت، لوزه، جراحی قلب باز، بیماریای طولانی کلیه، دیسک ستون فقرات، پروستات، واریکوسل، میومکتومی و هیسترکتومی، سیستوسل، رکتوسل، آنتروسل، لیزیک، تعویض مفصل، پیوند قرنیه، کاشت حلزون، واریس و هزینه های درمانی به وجود اومده به وسیله حوادث مربوط به ادامه معالجاتی که حادثه قبل از تاریخ شروع اولین پوشش بیمه واسه بیمه شده اتفاق افتاده باشه رو پرداخت می کنه. نکته مهم در به کار گیری خدمات بیمه تکمیلی پارسیان اون هستش که وقتی که بخواین با شرکت بیمه پارسیان قرارداد ببیندید، باید ظرف ۱۵ روز حق بیمه لازم رو پرداخت کنین تا قراردادتون فسخ نشه.

واسه باخبر شدن از جدید ترین خدمات بیمه پارسیان به سایت اون مراجعه کنین.

 

بیمه پاسارگاد

 

بیمه پاسارگاد واسه بانک پاسارگاد از شرکتای خصوصی و سرمایه گذاری فعال و موفق ایران بوده که در بازار بورس کشور هم فعالیت داره.
این بیمه با شرکت کمک رسان ایرانیان که SOS اسمشه در سالای گذشته قراردادی منعقد کرده و خدمات مربوط به بیمه های درمان تکمیلی رو از این شرکت ارائه میده. . مثلا این شرکت خدمات دکتر در منزل رو دنبال می کنه که با خرید بیمه درمانی تکمیلی پاسارگاد می تونین به صورت رایگان از این خدمت استفاده کنین.

به گفته سایت بیمه پاسارگاد،  شرکت کمک رسان هزینه های درمانی در بیمارستان رو تا سقف ۷۰ میلیون تومن پشتیبانی می کنه.
هزینه زایمان و سزارین تا سقف ۳ میلیون و هزینه اورژانس بیمارستانی تا سقف ۳۰۰ هزار تومن پرداخت می شه.
هزینه شیمی درمانی تا سقف ۲۰ میلیون تومن و هزینه لیزردرمانی و فیزیوتراپی تا سقف ۳۵۰ هزار تومن پشتیبانی می شه.

این شرکت با بیشتر درمانگاها، آزمایشگاها و بیمارستانای سراسر کشور قرارداد بسته و باعث یه اطمینان خاص به بیمه گزاران خود شده.

تعرفه هرساله بیمه پاسارگاد

 

 

  • اگه فرد بیمه گزار کمتر از پونزده سال داشته باشه، باید هرساله یه میلیون تومن پرداخت کنه.
  • افراد ۱۶ تا ۲۴ ساله هرساله یه میلیون و ۱۵۰ هزار تومن،
  • افراد ۲۵ تا ۲۹ ساله هرساله یه میلیون و دویست هزار تومن
  • افراد ۳۰ تا ۳۴ ساله هرساله یه میلیون و دویست و هشتاد هزار تومن،
  • افراد ۳۵ تا ۳۹ ساله هرساله یه میلیون و سیصد هزار تومن،
  • افراد ۴۰ تا ۴۴ ساله هرساله یه میلیون و چهارصد هزار تومن
  • افراد ۴۵ تا ۴۹ ساله هرساله یه میلیون و ۵۵۶ هزار تومن،
  • افراد ۵۰ تا ۵۴ ساله هرساله یه میلیون و ۸۰۰ هزار تومن،
  • افراد ۵۵ تا ۵۹ ساله یه میلیون و ۹۳۰ هزار تومن و
  • افراد ۶۰ تا ۶۵ ساله هرساله ۲ میلیون تومن پرداخت می کنن

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که خرید بیمه نامه تکمیلی، نیازمند تسلط اطلاعاتی به قوانین بیمه و هم اینکه سقف تعهدات و نوع اعمال تعهدات بیمه گره و باید قبل از هر اقدامی، با شرکتای بیمه گر مانند مواردی که در بالا ارائه شد، مشاوره رایگان گرفته و نسبت به خرید بیمه براساس نیازمندیای پزشکی و درمانی خود و خونواده یا کارکنان دست به کار شین. یکی از بیمه های لازم واسه افراد، علاوه بر بیمه تکمیلی رو میشه بیمه سرمایه گذاری و عمر دونست.