لایه درونی پانل های ساندویچی از فوم های فشرده شده است که همین مورد باعث کاهش وزن آن و در کل باعث کاهش وزن سازه خواهد شد. پنل سقفی روکار برای سقفهای آجری و قدیمی که جای پنل قبل از ساخت مشخص نشده، مناسب میباشد. که این موارد نام برده ، برای ورقه های پوشاننده هسته ساندویچ پانل است.هسته ساندویچ پانل را می توان از جنس پلی ایورتان ، پلی استایرن ، فوم XPS ، پشم شیشه و پشم سنگ در نظر گرفت. از جمله مهم ترین فاکتورهایی که در تعیین قیمت ساندویچ پانل سقفی تاثیرگذار هستند می توان به شرکت و برند تولید کننده، جنس مواد تشکیل دهنده، ضخامت و ابعاد پانل ها، متراژ مورد نیاز، هزینه های حمل و نقل و نصب پانل ها، مشخصات فنی پانل و … این کالا در طول های مختلف (حداکثر ۸ متر) و عرض موثر استاندارد ۹۸۰-۱۰۰۰ میلی متر و ضخامت ۵۰-۱۰۰ میلی متر موجود هستند. عرض اولیه پانل سقفی ۱/۰۸ متر میباشد. مواد اولیه (پودر پلی استایرن منبسط شده محصول کارخانجات پتروشیمی ) باید از نوع کندسوز باشد. بنابر این باید خرید را از مکان های معتبر که دارای تجربه بالا و همپنین شناخته شده باشد انجام دهید زیرا این شرکت ها برای ساخت ساندویچ پانل از مواد اولیه مرغوب و با دستگاه های مدرن این کار را انجام می دهند.

پوشش کلزیپ

ایده ساندویچ پانل و اختراع و ابداع آن تأثیر خیلی زیادی در صنعت ساختمان سازی ایجاد کرد، زیرا با توجه به امکانات و مزیتهایی که دارد باعث بهبود مصرف انرژی، کاهش اتلاف وقت، افزایش در سرعت ساخت و ساز، سهولت و آسانی در حمل و نقل و تهیه مصالح، کاهش هزینه ها و … زیرا علاوه بر حرارت و رطوبت، پوشش کلزیپ عوامل دیگری چون آلاینده ها، حرارت ناشی از دود خودروها و باران ها اسیدی به تسریع فرسایش مصالح کمک می کند. این پانل ها از بهترین و پرکاربردی ترین انواع ساندویچ پانل سقفی هستند که دارای استانداردهای خاصی هستند و در برابر آتش سوزی، آب، رطوبت، خوردگی و… همان طور که ذکر شد ورق های آلوزینک بهترین نوع ورق های مصرفی برای ساخت ساندویچ پانل می باشند بنابراین در هنگام خرید به نوع پوشش این محصول توجه ویژه ای داشته باشید. ساندویچ پانل سردخانه ای آبسرد (تهران) •ساندویچ پانل سقفی آبعلی. ᠎

طراحی و ساخت سردخانه های زیر صفر و بالای صفر به قیمت کارخانه، دارای کندانسور هوایی و … در کنار تمام مزایای فوق و ویژگیهای مثبتی که ساندویچ پانلهای پشم سنگ دارند، این متریال دارای معایبی نیز میباشد. همانطور که گفتیم از 3 بخش ساخته میشود (هسته میانی و 2 روکش فلزی که بالا و پایین را احاطه میکنند) هسته میانی از یک فوم فشرده شده از جنس پلی استایرن، پلی یورتان، اکس پی اس، پشم سنگ تشکیل شده است که به طور کامل در مورد ویژگیهای این فومها در ادامه صحبت خواهیم کرد. همچنین از عایق های دیگری مانند پلی استایرن اکسترود شده (xps) نیز میتوان در هسته میانی استفاده نمود اما عمدتا از عایق پلی یورتان به خاطر دارا بودن قابلیت های بیشتر نسبت به دیگر عایق ها استفاده میشود. ساندویچ پانل سردخانه ای از انواع ساندویچ پانل است که می توان آن را برای ساخت سردخانهها استفاده کرد ، به طوری که این سردخانه ها پس از مدتی ، باعث صرفه جویی در میزان هزینه استفاده شده برای انرژی مصرفی می شود تا حدی که عایق سرما و گرما و حرارت بسیار قوی ای هستند.

سقف ایستادرز ثابت

ساندویچ پانل سقفی می تواند از مواد مختلفی ساخته شود بنابراین نمی توان قیمت مقطوعی برای آن عنوان کرد. این نوع عایق سقف ایستادرز ثابت مستحکم به عنوان یک محصول پیشتاز است، که روز به روز با مناطق جدیدی از اجرای مانند ساختمانهای نظامی، ساختمانهای کشاورزی، مسکن پیش ساخته، ساختمانهای محل کار، سیلوها و خانهها ترجیح داده میشود. اگرچه بیشترین کاربرد این پانلها، استفاده از آنها به عنوان پوشش دیواری است، با این حال برخی از آنها بر حسب مواد اولیه بکار رفته در آنها، کاربردهای متفاوتی دارند. می توان به عنوان پوشش جهت دیوار در سوله ها و کلیه مکان های صنعتی ،سردخانه ها،ساختمان های پیش ساخته و بسیاری کاربرد های دیگر مورداستفاده قرار داد. از ویژگی های ساندویچ پانل پلی یورتان که آن را جهت استفاده در اتاق یخچالی مناسب می کند میتوان به موارد زیر اشاره کرد. یکی از معایب استفاده از پلی استایرن، چسبندگی پایین آن به ورق های اطراف آن است و صرفا جهت پوشش دیوارهای جدا کننده میتواند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین پشم سنگ جذب صوت بالایی دارد و به عنوان عایق صوتی نیز از آن استفاده می شود، ضریب جذب صوت آن به ضخامت پنل پشم سنگ بستگی دارد.

نوشته دیگر :   منتخبی از اصطلاحات کوچه بازاری و خیابانی ایرانی قسمت 434

 

به عنوان مثال از نظر مقاومت در برابر آتش می توان به پانل های ضد حریق و ساده تقسیم کرد،. از این نوع محافظ ها و ورق های ساختمانی به طور گسترده ای به عنوان یک روکش خارجی برای ساختمان های یک و یا چند طبقهای،که نیاز به مقاومت در برابر شرایط جوی خاص از قبیل (دمای هوای غیر متعارف، وزش باد با سرعت زیاد، رطوبت یا خشکی بیش از اندازه) را دارند، مورد استفاده قرار میگیرند. در دو طرف این فوم فشرده شده، 2 لایه فلزی یا چوبی قرار میگیرد که ضخامت و جنس آن بر اساس نوع نیاز مشتری و محل مورد استفاده آن متغیر است، ترکیب 2 لایه فلزی به همراه یک عایق در وسط آن باعث انعطاف پذیری بیشتر شده و همچنین موجبات مقاومت بالاتر در برابر رانش زمین و استحکام زیاد در مقابل زلزله و استقامت عالی در مقابل آسیبهای ناشی از بدی آب و هوا و نیز اعمال ضربه را فراهم میسازد. عایق در مرحله طراحی بهینه است، اما تنها راه حل نیست. اینجاست که باید از این نوع پانل های ارزان استفاده شود تا با کم ترین هزینه بهینه ترین نتیجه را بگیریم.

زیپ پانل جدید

از سیستم پوششی کامپوزیت برای مدت زمان قابل توجهی در ساخت وسایل نقلیه مانند قطارها و هواپیما استفاده شده است اما استفاده از این نوع پوشش های پیشرفته برای روکش ساختمان ها ابتدا در سال 1930 آغاز شد. در ساختمان ها میشود. اگر بخواهیم در محیطی که اسیدیتهی بالا داشته باشد از ورق های مناسب استفاده کنیم و ضمناً در نظر گرفتن فضای متراکم صنعتی نیز حائض اهمیت باشد از ورقهی آلوزینک زیپ پانل جدید در روکش استفاده میشود. به طور مثال اگر در ساخت ساندویچ پانل از ورق آلوزینک استفاده شده باشد قیمت آن به نسبت ورق گالوانیزه بیشتر است. پس اگر به دنبال کیوسک دست دوم هستید و قصد سفارش و ساخت کیوسک را ندارید، به میاک کانتین مراجعه کنید تا به راحتی کیوسک مد نظرتان را انتخاب نمایید. یک دیوار یا سقف ساخته شده با این مدل نسبت به سازه هایی که در آن از آجر یا سیمان استفاده میشود تا 30 برابر سبک تر خواهد بود و همین موضوع میتواند میزان مقاومت سازه را در برابر رانش و زمین لرزه بیشتر کند و هزینه ی زیر سازی را به مراتب کاهش دهد.

 

علی رغم وزن سبک در برابر فشار و ضربه وارده مقاومت بالایی دارند و به مراتب از کیفیت بالاتری نسبت به دیگر مصالح ساختمانی برخوردار هستند. در غیر این صورت عمر آنها به ترتیب کاهش مییابد و باعث هدر رفتگی هزینهها شده و میزان خسارت وارده افزایش مییابد. لذا بهتر است برای متصل کردن ساندویچ پانل در هر متر مربع فقط از چهار پیچ استفاده شود و بعد از اتصال پیچ نهایی بایستی به بحث تمیز کاری آن توجه شود چراکه زیبایی سازه یکی از مواردی است که می تواند نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب نماید.علاوه بر اینکه نصب سقف بایستی به تمیز ترین شکل ممکن صورت گیرد پانل ها در طرح ها و رنگ های متفاوتی قابلیت تولید دارند که استفاده از آنها باعث می شود زیبایی کار شما دو چندان شود. همچنین نوسانات دلار و ارز نیز بر قیمت تمام شده بی تأثیر نیست، علت این امر نیز استفاده و کاربرد مواد فلزی در تشکیل و تولید است. همین امر باعث شده که از آنها در ساخت کانکس ها و دیوار و سقف ساختمان های پیش ساخته استفاده شود.