در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌هایی نظیر الهلال عربستان، استقلال ایران، پوهانگ استیلرز کره جنوبی و… افتخارات زیادی را کسب کرده اند. لیگ قهرمانان آسیا تورنومنتی معتبر بوده که در آن تیم‌های برتر لیگ برتر و قهرمانان جام حذفی هر کشور به رقابت پرداخته و درنهایت قهرمان آن به تورنومنت جام باشگاه‌های جهان می‌رود. تیم‌های متموّل عربستانی و همچنین تیم‌های خوش تکنیک شرق آسیا همواره در این رقابت‌ها مدعی بوده اند. در این مطلب کارشناسان مجله اینترنتی آسمونی، جذاب‌ترین مجله اینترنتی ایران، قرار است توضیحات کاملی درباره پرافتخارترین تیم‌های تاریخ لیگ قهرمانان آسیا بدهند. اگر شما هم به مستطیل سبز و تیم‌های آن علاقه مندید، پس تا پایان با ما همراه باشید.

تیم‌های پرافتخار تاریخ لیگ قهرمانان آسیا

در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا، چند تیم بیشتر از سایرین مدعی بوده اند. به این تیم‌های بزرگ در ادامه اشاره خواهیم کرد.

الهلال عربستان

غول متمول فوتبال عربستان سعودی پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها با چهار قهرمانی است. مدیران این باشگاه با خرید ستارگان گران قیمتی نظیر نیمار و الکساندر میتروویچ، تیم را برای پنجمین قهرمانی آماده کرده اند. باید ایستاد و دید که این فاصله خود از تیم دوّم جدول تیم‌های پرافتخار این قاره را به دو خواهد رساند یا خیر؟

پوهانگ استیلرز

دوّمین تیم پرافتخار قاره کهن اصالتی کره‌ای دار. پوهانگ استیلرز دارای سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی در این رقابت‌ها بوده و آخرین قهرمانی آن‌ها به سال ۲۰۰۹ برمیگردد.

اوراواردز

این تیم از نظر تعداد افتخارات مشابه مورد قبلی است. نماینده فوتبال ژاپن هم دارای سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی در این تورنومنت فوتبالی معتبر بوده و هم اکنون به عنوان مدافع عنوان قهرمانی تلقی می‌شود. چشم بادامی‌ها سال ۲۰۲۳ با شکست الهلال توانستند به سوّمین قهرمانی خود برسند و بالاتر از استقلال؛ نماینده کشورمان در جدول قرار بگیرند.

نوشته دیگر :   فروشگاه اینترنتی مک دارو – داروخانه شبانه روزی آنلاین

استقلال

این تیم پرافتخار تهرانی، هم اکنون در رتبه چهارمین تیم پرافتخار قاره کهن قرار دارد. استقلال سابقه دو قهرمانی در سالهای ۱۹۹۰ و ۱۹۷۰ را در این رقابت‌ها دارد. استقلال تهران سابقه دو شکست در فینال و کسب دو نایب قهرمانی را نیز دارا می‌باشد. یکی از حسرت برانگیزترین شکست‌های استقلال در تاریخ فینال‌های آسیایی، باخت این تیم مقابل جوبولیا ایواتا، در سال ۱۳۷۸ بود. در بازی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد و موقعیت‌های زیادی از سوی نماینده ایران خلق شد. اما تنها یک مورد از آن‌ها به گل تبدیل شد. این تک گل برای پاسخگویی به دو گل نماینده ژاپن کفایت نمی‌کرد.