همه ما از پیوستن ستارگانی چون کریستیانو رونالدو، نیمار، کریم بنزما و… به فوتبال عربستان باخبریم. سعودی‌ها با این اقدامات جذاب احتمالا به دنبال گرفتن میزبانی دوره‌های بعدی جام جهانی و یا تبلیغ کشور خود هستند. مدتهاست که شبکه‌های تلویزیونی که مسابقات فوتبال را پوشش می‌دهند، علاوه بر پخش مسابقات فوتبال اروپا، فوتبال باشگاهی عربستان را نیز بدلیل وجود ستارگان دنیای فوتبال نمایش می‌دهند. حتی چندی پیش هواداران فوتبال شاهد حضور افتخاری اسطوره دنیای کشتی کج، یعنی مارک ویلیام کالاوی ملقب به «آندرتیکر» پیش از شروع یک مسابقه بزرگ در فوتبال این کشور بودند. با ما در این مطلب از مجله اینترنتی آسمونی همراه باشید تا درباره این سیاست سعودی‌ها بیشتر صحبت کنیم.

عربستان و میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴

بسیاری از افراد تا پیش از مشخص شدن میزبان جام جهانی ۲۰۳۰، بخت زیادی را برای عربستان درنظر میگرفتند. اما مشخص شد که این تورنومنت در سه قاره مختلف و به میزبانی ۶ کشور اسپانیا، پرتغال، مراکش، آرژانتین، پاراگونه و اروگونه برگزار می‌شود. با این حال تلاش سعودی‌ها نیز برای کسب میزبانی این تورنومنت بی‌نتیجه نماند. به طوری که اینفانتینیو؛ رئیس فیفا چندی پیش اعلام کرد که میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ برعهده عربستان سعودی می‌باشد. سعودی‌ها با درنظر گرفتن پروژه‌های فوتبالی مختلف درتلاشند که از خود چهره‌ای لایق در این باره نشان دهند. اما بد نیست نگاهی به تمامی ستارگان بزرگ دنیای فوتبال که جذب فوتبال این کشور شده اند، بندازیم.

بیشتر بخوانید: جزئیات زندگی رونالدو در عربستان سعودی

عربستان کدام فوتبالیست‌های بزرگ را جذب کرد؟

مهم‌ترین فوتبالیست‌هایی که جذب فوتبال عربستان شدند به شرح زیرند:

  • کریستیانو رونالدو: فوق ستاره پرتغالی که سابقه بازی در رئال مادرید، یوونتوس و منچستر یونایتد را دارد، هم اکنون پیراهن النصر را به تن دارد.
  • نیمار: او که سابقه بازی در بارسلونا و پاریس سنت ژرمن را دارا می‌باشد، با بهترین امکانات راضی به پوشیدن پیراهن الهلال عربستان شد.
  • کریم بنزما: ستاره مسلمان فرانسوی که نقش مهمی در نتایج خوب سالهای اخیر رئال مادرید داشت، سرانجام به الاتحاد عربستان پیوست.
  • الکساندر میتروویچ: این بازیکن صربستانی از بهترین‌های تیم فولام انگلیس در سالهای اخیر بود. سرانجام راضی به پوشیدن پیراهن الهلال شد.
  • انگولو کانته: ستاره فرانسوی سالهای اخیر فوتبال اروپا هم اکنون در الاتحاد مشغول بازی است.
  • جردن هندرسون: کاپیتان سابق تیم لیورپول انگلیس پیراهن سبز رنگ الاتفاق عربستان را در این فصل به تن می‌کند.
  • یاسین بونو: گلر مراکشی این فصل تیم الهلال، سابقه بازی در تیم سویا اسپانیا را داراست.