شیشه رنگی یکی از انواع شیشه هایی است که در دکوراسیون و معماری کاربرد فراوانی دارد. از شیشه های رنگی در شیشه های رنگی بین کابینت ها، شیشه های رنگی لاکوبل در لابی، شیشه های رنگی برای روکش دیوار، ساختمان های تجاری و اداری، مراکز خرید و بسیاری مکان های دیگر استفاده می شود. این نوع شیشه رنگی که در دمای 550 درجه پخته میشود شیشه رنگی لاکوبل نام دارد که در iranlacobel.com قابل خریداری است . درب شیشه ای راه پله یکی دیگر از محصولات پر فروشی است که در این فروشگاه موجود میباشد.

شیشه رنگی یا شیشه لاکوبل نوعی شیشه رنگی است که به گونه ای تولید می شود که می توان آن را تمپر کرد یا برای شکستن آن به کوره تلقیح انتقال داد که باید در کوره تمپر با دمای 600 درجه حرارت داده شود. شیشه های رنگی با توجه به کاربرد و تنوعی که دارند کاربردهای زیادی دارند، می توان از آن در طراحی استفاده کرد، به طوری که با ترکیب نور طبیعی و مصنوعی در کنار هم می توان ترکیبی از رنگ های دوره های زمانی مختلف را ایجاد کرد. یکی از کاربردهای شیشه های رنگی در طراحی معماری سنتی و قدیمی است که هزاران سال است که در نمای ساختمان های معروف به کار رفته و امروزه در اکثر بناهای تاریخی ایران شاهد آن هستیم. شیشه های رنگی تاثیر بسزایی در دریافت نور و انرژی دارند به گونه ای که از نفوذ امواج تابشی با طول موج بلند جلوگیری می کنند و همچنین از عبور انرژی در محدوده مرئی جلوگیری می کنند. در گذشته در تولید شیشه های رنگی به این نکته توجه نمی شد که طیف نور ماوراء بنفش و مادون قرمز به کار رفته در شیشه های رنگی با حساسیت بینایی انسان ناسازگار است. اما امروزه با در نظر گرفتن تغییراتی که در شیشه های رنگی وجود دارد، می توان از چندین طیف در نماها به گونه ای استفاده کرد که با حساسیت چشم ها سازگاری داشته باشد و همچنین به دور از تاریکی فضا باشد. برای کاهش میزان تشعشعات شیشه های رنگی، در شیشه های رنگی از مواد و پوشش هایی استفاده می شود که هنگام تابش و گرم شدن خورشید باعث آزاد شدن گرما در داخل و جلوگیری از انعکاس آن می شود.

درب شیشه ای راه پله یا شیشه ضد دود

با گسترش زندگی شهری و توسعه ساخت و ساز، آپارتمان ها به محل زندگی صدها نفر تبدیل شده است. حفظ ایمنی و سلامت افراد منوط به رعایت یک سری قوانین و اصول در ساخت و ساز ساختمان ها برای تضمین حداکثر ایمنی در ساختمان است. یکی از این موارد استفاده از شیشه های ضد دود در راه پله های ساختمان های بلند است. امروزه تقاضا برای آپارتمان های مسکونی و تجاری بلند مرتبه به سرعت در حال افزایش است. اطمینان از ایمنی و سلامت در درجه اول و مهمتر از همه مهم تر است. یکی از راه ها استفاده از درب بین طبقات پله است. تا همین چند سال پیش یکی از مصالحی که برای جداسازی کف و پله استفاده می شد، درهای چوبی بسیار زیبا بود. تا به امروز تاییدیه درب های چوبی برای چنین کاربری مورد تایید سازمان آتش نشانی و تکمیل شهرداری قرار نگرفته است. زیرا کمترین درجه مقاومت و بیشترین شدت آسیب آتش سوزی را دارند که ریسک را ده برابر می کند. نیاز به استفاده از شیشه راه پله در زمان آتش سوزی مشخص می شود. در این شرایط اگر شیشه از کیفیت و ضخامت مناسبی برخوردار باشد از نفوذ آتش و دود به سایر طبقات جلوگیری می کند. نوع شیشه در درب ضد دود و درهای شیشه ای راه پله در شیشه سکوریت 10 میلی متری با مقاومت دمایی بسیار بالا است . شیشه سکوریت نوعی شیشه است که کاربرد فراوانی دارد و در ساختمان ها نصب می شود. شیشه Sekort به ندرت می شکند. تا زمانی که در معرض ضربه های بسیار قوی قرار نگیرند، تکه تکه نخواهند شد و بدون افتادن روی زمین ترک نمی خورند. دلیل تکه تکه نشدن شیشه سکوریت به دلیل استفاده از رزین PVB در مواد اولیه در حین تولید است که قطعات شیشه را در کنار هم نگه می دارد. در مراحل ساخت آن تمامی هنجارها رعایت شده و بالاترین پایداری فیزیکی را دارد.

 

نوشته دیگر :   تاثیرات منفی مصرف دخانیات بر سلامتی چیست

صنایع شیشه و آینه ایران لاکوبل iranlacobel.com با بیش از سی سال سابقه در تولید شیشه رنگی لاکوبل – آینه تزئینی – پارتیشن شیشه ای – نرده شیشه ای – شیشه هوشمند سابقه درخشانی در صنعت شیشه و آینه کشور دارد. به فضل الهی با اعتماد و حمایت شما عزیزان این مجموعه توانسته است بالغ بر هزار پروژه معروف و موفق در سطح کشور را با کیفیت و ظرافت بالا برای تایید کارفرمایان محترم آماده و اجرا نماید. این شرکت با بهره گیری از جدیدترین تجهیزات و ماشین آلات ایتالیایی و با بکارگیری کادری مجرب سعی در ایفای نقش مثبت در زمینه شیشه و آینه به عنوان یک واحد تولیدی دارد. چشم انداز ما برای آینده، ترکیبی از گروه مجرب کارکنان توسعه پایدار با هدف گسترش دامنه محصولات، حضور موفق و رو به رشد در بازارهای داخلی و بین المللی، رهبری در زمینه کیفیت و فناوری است. دستیابی به این آینده درخشان در سایه تلاش فراوان مدیران و متخصصان واجد شرایطی که در درون سازمان رشد و پیشرفت می کنند امکان پذیر خواهد بود و رشد و توسعه سازمان را تضمین می کند. صنایع شیشه و آینه لاکوبل ایران با نام ثبت شده شیگراهان هنر جهان و شماره ثبت 555915 فعالیت می کند. از جوایز و نمونه کارهای اجرایی صنعت شیشه و آینه لاکوبل ایران در زمینه شیشه و خدمات آن می توان به تولید شیشه رنگی لاکوبل با ضخامت 4 تا 20 میلی متر با گستره رنگی وسیع و تحویل آن مطابق با کیفیت رنگ اشاره کرد. انواع آینه های تولیدی صنایع شیشه و آینه ایران لاکوبل شامل آینه های تزئینی و آینه های شیشه ای در رنگ های دودی، مسی، برنزی، سفید، ونیزی، بنفش، طلایی و آبی می باشد. تعدادی از پروژه هایی که صنایع شیشه و آینه لاکوبل ایران افتخار همکاری بر روی آنها را داشته است عبارتند از: بانک حکمت ایرانیان، بانک ملت، شعب VIP، بانک مسکن، شعبه خیابان عطار، وزارت کشور، ایرانسل، درگاه پرداخت شاپرک، ال سی من، شرکت سپنج سازه، مرکز ایران نو، آینه تهران، مرکز خرید پالادیوم، ارگ تجریش، شعب سیناتلا ، مبلمان و پروژه آیسا ایران مال و بام لند.