10 بهترین روش برای طراحی وب سایت واکنش گرا

از آنجایی که دستگاه‌های تلفن همراه به روش اصلی تجربه مردم از وب تبدیل شده‌اند، طراحی‌های واکنش‌گرای سایت اکنون عادی شده‌اند. خبر خوب این است که دیگر نیازی به دانش گسترده HTML، CSS یا سایر زبان های کدنویسی پیچیده برای ساختن یک وب سایت واکنش گرا ندارید. تا زمانی که یک پلتفرم توسعه وب بصری زیرک برای ساختن داشته باشید، می توانید این کار را انجام دهید. چه در حال اجرای یک پروژه طراحی مجدد واکنشگرا باشید یا از ابتدا شروع کنید، این نکات به شما کمک می کند تا سایتی بسازید که به طور یکپارچه در اندازه های مختلف صفحه نمایش و دستگاه های مختلف کار کند. اما ابتدا، بیایید بفهمیم یک وب‌سایت واکنش‌گرا چیست و چگونه کار می‌کند.ایران سایت قدیمی ترین شرکت طراحی سایت iransite.com در ایران

یک وب‌سایت واکنش‌گرا چیست؟

ما طراحی وب‌سایت را زمانی واکنش‌گرا در نظر می‌گیریم که تجربه دسک‌تاپ به تلفن همراه ثابت باشد. یک وب سایت واکنش گرا، ظاهر و عناصر تعاملی خود را بسته به دستگاه و اندازه صفحه نمایش مورد استفاده برای مشاهده آن تغییر می دهد. هسته اصلی این سایت‌ها یک روش طراحی مدرن است که به نام طراحی وب واکنش‌گرا (RWD) شناخته می‌شود که صفحات را با ابعاد صفحه نمایش کاربر تطبیق می‌دهد.

RWD از CSS برای ارائه ویژگی‌های سبک مختلف – مانند فونت، تصاویر، و منوها – بر اساس دستگاه، اندازه صفحه نمایش، جهت، رنگ ها و سایر ویژگی های دستگاه مشاهده. CSS همچنین استفاده بهینه از نمای دستگاه (ناحیه قابل مشاهده موجود در صفحه) و پرس و جوهای رسانه ای را تسهیل می کند و به صفحات وب اجازه می دهد بسته به عرض نمای و طرح وب سایت تغییر کنند.

10 بهترین روش برای طراحی وب واکنش گرا.

بیایید به 10 روشی که می‌توانید برای بهینه‌سازی طراحی واکنش‌گرای وب‌سایت خود بکار ببرید، بپردازیم.

1. به ناوبری خود توجه کنید

اتخاذ طراحی وب واکنش گرا تأثیر زیادی بر ناوبری سایت دارد. بیایید نگاهی به وب سایت مایکروسافت از سال 2007:

همه صفحات وب سایت در ناوبری در سمت راست، فونت در پایین قرار می گیرند. گوشه سمت راست کنتراست پایینی دارد و خواندن آن سخت است، و گرافیک‌های آن ناهموار است.

اکنون، وب‌سایت مایکروسافت در سال 2022 را در نظر بگیرید:

و از آنجایی که شما برای صفحه نمایش های کوچکتر موبایل طراحی می کنید، طراحی شما باید در این محدودیت های جدید کار کند.

وقتی سایت مایکروسافت به یک دستگاه تلفن همراه منتقل می شود، تبلیغ برای اندازه صفحه بهینه می شود و جهت سهولت به منوی همبرگر تبدیل می شود. استفاده کنید.

شما معمولاً فقط برای 4 تا 5 پیوند اصلی در پیمایش خود جا خواهید داشت که بر کل استراتژی محتوای سایت و معماری اطلاعات تأثیر می گذارد. مطمئن شوید که این پیوندها مکان هایی را نشان می دهند که مردم بیشتر به دنبال آن هستند. ، سپس فرصت هایی برای کاوش عمیق تر ارائه دهید.https://iransite.com/web

سعی کنید انتخاب های ناوبری خود را ساده کنید و از آیکون‌ها با متن، پیوندهای درون صفحه، منوهای جمع‌شونده و فهرست‌های کشویی جفت شده‌اند تا افراد را به جایی که می‌خواهند برسانند. همچنین می‌توانید با ساختن هسته، پیمایش خود را بهبود ببخشید. پیمایش صفحات آسان است. از متن جایگزین برای تصاویر استفاده کنید، فونت هایی را انتخاب کنید که به طور گسترده در دسترس هستند و آسان برای خواندن و استفاده از زبان فراگیر.

اما در مورد نوارهای کناری چطور؟ خوب، آن ها می توانند مشکل ساز باشند. دسک‌تاپ‌ها فضای افقی زیادی را برای کار کردن در اختیار ما قرار می‌دهند، که باعث می‌شود پیوندهای اضافی را در نوار کناری نسبتاً آسان قرار دهیم. اما طراحی واکنش‌گرا از طراحان می‌خواهد که ساده‌ترین مسیر را بدون حواس‌پرتی برای کسی ایجاد کنند. حذف نوارهای کناری یکی از راه های انجام این کار است.

فرایندهای ایجاد از نوار کناری به عنوان پیمایش اصلی خود استفاده می‌کند و به آن متصل می‌شود. بخش‌های مختلف صفحه تک‌اش را دارد و این را به‌عنوان یک منوی افقی تکرار نمی‌کند.

این طراحی به خوبی به تلفن همراه ترجمه می شود، جایی که پیمایش ساده به‌عنوان پنج بخش ظاهر می‌شود که می‌توانید از طریق یک منوی ثابت در پایین به آن دسترسی داشته باشید.

بازدیدکنندگان سایت خود را مجبور نکنید که به آن پیمایش کنند. بسیار به یاد داشته باشید که صفحات پیمایش طولانی بازگشت به نوار پیمایش را دردسرساز می کند. در عوض، از یک نوار پیمایش چسبناک ساده که در پایین یا بالای صفحه ثابت شده است استفاده کنید یا یک دکمه بازگشت به بالا را در آن قرار دهید. برای دوستی یک دست، از پیمایش پایین در تلفن همراه استفاده کنید.

2. قبل از طراحی، سازمان محتوای خود را برنامه ریزی کنید

طراحی یک وب سایت بدون درک قوی از ساختار محتوای آن مانند انتخاب یک قاب قبل از ایجاد یک نقاشی است. باید بدانید که چگونه محتوا را سازماندهی می‌کنید تا تصویر بزرگ‌تر را ببینید.

محتوا و طراحی زمانی شکوفا می‌شوند که پشت سر هم ایجاد شوند. هر دو عنصر به یکدیگر معنی می دهند، بنابراین مهم است که محتوای خود را به وضوح سازماندهی کنید. بیایید به یک مثال از Arobase Creative نگاه کنیم.

همانطور که می بینید، طراحان Arobase Creative با هم ترکیب شده اند. محتوا و طراحی با هم در یک اینفوگرافی به خوبی سازماندهی شده است. آنها می‌توانستند از نقاط یا پاراگراف‌هایی برای متن استفاده کنند، اما ترجیح دادند محتوا را با رنگ‌های مکمل و متن بدون سری. این یک مثال عالی از سازماندهی محتوا به روشی قابل درک، جذاب و آسان برای چشم است. به‌علاوه، خلاقیت طراحی نشان می‌دهد که آن‌ها می‌دانند چه کاری انجام می‌دهند.

سازمان محتوا چیزی فراتر از کپی کردن و چسباندن بلوک‌های متن برای دیدن جایی است که در یک صفحه قرار می‌گیرند. در عوض، محتوای خود را به عنوان داستانی که می‌خواهید به مخاطبان خود بگویید نگاه کنید. این دقیقاً همان کاری است که Arobase Creative انجام داده است.

لیستی با اولویت بندی پیام هایی که می خواهید منتقل کنید تهیه کنید و بفهمید که چگونه این ایده ها از یکی به دیگری منتقل می شوند. از اینفوگرافیک‌های واکنش‌گرا استفاده کنید — امتیازهای جایزه اگر تعاملی هستند — برای هضم کردن قطعات بزرگ اطلاعات، یا هنگام طراحی از الگوهای با کیفیت بالا الهام بگیرید. می توانید نوار ناوبری خود را ایجاد کنید تا مخاطبان خود را از طریق وب سایت هدایت کنید تا تجربه کلی کاربر برای بازدیدکننده یکپارچه و لذت بخش باشد.

3. طراحی خود را با در نظر گرفتن موبایل شروع کنید

بیش از نیمی از ترافیک جهانی اینترنت از تلفن های همراه است. این دستگاه ها بدون در نظر گرفتن برند یا سیستم عاملشان، پیشتاز بازار هستند.

همچنین قوی‌تر می‌شوند و می‌توانند به خوبی از پس طراحی‌های وب واکنش‌گرا برآیند. بیرون آوردن تلفن از جیب و پیمایش در چند صفحه وب آسان تر از باز کردن لپ تاپ، ورود به سیستم و باز کردن مرورگر است.

با در نظر گرفتن این موضوع، مطمئن شوید که وب سایت خود را با شخصی طراحی کرده اید. استفاده از تلفن همراه در خط مقدم جمعیت شناسی کاربران شما. این بدان معناست که وب‌سایت خود را در درجه اول موبایل قرار دهید و استفاده از حداکثر عرض فضای موجود را در اولویت قرار دهید، ناوبری را با نقاط شکست ساده و آسان کنید، و تصاویر را با وضوح بالا آپلود کنید که همچنان سرعت بارگیری سریع را ممکن می‌سازد.

نسخه موبایل وب سایت شما نیز نیازی به عرض ثابت ندارد. یک وب‌سایت سازگار با موبایل می‌تواند از پرسش‌های رسانه‌ای CSS سازگار، قالب‌های متعدد و چارچوب‌هایی که معمولاً به کد نیاز دارند استفاده کند. Webflow تمام کارهای سنگین را برای شما انجام می دهد تا نیازی به عرق کردن نداشته باشید بیش از بهینه سازی تلفن همراه.

4. دکمه‌های فراخوان برای اقدام را اضافه کنید

یک فراخوان برای اقدام (CTA) یکی از اجزای حیاتی هر صفحه وب است. پیوندها و دکمه‌های دارای یک فراخوان برای اقدام به‌عنوان ایستگاه‌های بین راهی عمل می‌کنند و به کاربران راهنمایی می‌کنند که کجا باید بروند. درک اینکه چگونه و کجا باید بدون CTA واضح خرید کنند یا به برنامه بپیوندند برای مردم مشکل است.

دکمه CTA شما باید از نظر رنگ، سبک، اندازه و شکل از صفحه خارج شود. به طور کلی، دایره، مربع ، و عناصر مستطیلی بیشتر قابل تشخیص هستند. خلاقیت بیش از حد در شکل دکمه های خود می تواند باعث سردرگمی افراد در سایت شود، بنابراین از فرم های آشنا استفاده کنید. اندازه دکمه شما همچنین بر نحوه تشخیص یا کلیک افراد روی آن تأثیر می‌گذارد، بنابراین مطمئن شوید که برای دستگاه‌های صفحه لمسی مناسب با انگشت است. فضای سخاوتمندانه ای را در اطراف دکمه های مهم و پیوندهای متنی برای محدود کردن کلیک های اشتباه اضافه کنید.

وقتی صحبت از رنگ به میان می‌آید، سعی کنید از تعداد زیاد آن استفاده نکنید تا بازدیدکنندگان خود را تحت تأثیر قرار ندهند. 2-3 را از پالت رنگ برند خود برای سایت انتخاب کنید و از چیزی روشن استفاده کنید برای جلب توجه به CTA شما. رها کردن سایه‌ها، شیب‌ها و دیگر افزودنی‌های سبک وام‌دهنده بعد نیز می‌توانند افراد را به سمت کلیک کردن روی دکمه‌هایی که می‌خواهید روی آنها کلیک کنند راهنمایی کنند.

5. فقط از کلماتی که نیاز دارید استفاده کنید

رومیزی ها امکان متن بیشتری را می دهند، اما این همیشه چیز خوبی نیست. با دستگاه های تلفن همراه، باید در محدوده صفحه نمایش های کوچکتر کار کنید. این به معنای نوشتن مقرون به صرفه است، و اطمینان از اینکه هر کلمه به جلو بردن داستان شما کمک می کند.

از کپی واضحی که هدف وب سایت خود را بیان می کند، استفاده کنید و از تایپوگرافی عاقلانه. فونت ها را با هویت برند خود منسجم نگه دارید و ترکیب فونت را محدود کنید تا از تحت فشار قرار دادن افرادی که سعی در خواندن سایت دارند جلوگیری کنید.

کتاب الکترونیکی رایگان: فرآیند طراحی وب مدرن

فرآیندها و ابزارهای پشت وب سایت های با عملکرد بالا را کشف کنید.

شروع به خواندن

برای اینکه یک خودی جریان وب باشید مشترک شوید

از شما متشکرم! شما اکنون مشترک شده اید!

اوه! هنگام اشتراک مشکلی پیش آمد.

شروع به خواندن

6. تایپوگرافی در صفحه نمایش های کوچکتر اهمیت بیشتری دارد

بیشتر مردم تحت فشار هستید و ظرفیت ذهنی یا حوصله یادگیری همه چیز در مورد شرکت خود را ندارید. به همین دلیل خوانایی وب سایت ضروری است. از تایپوگرافی به گونه ای استفاده کنید که به بازدیدکنندگان اجازه دهد تا جایی که می توانند اطلاعات بیشتری را در کوتاه ترین زمان ممکن مصرف کنند. اگر به دنبال فونت هستید، این 10 فونت Google را توصیه می کنیم.

از یک فونت بسیار خوانا استفاده کنید، به خصوص برای قسمت های حیاتی متن مانند برچسب های ناوبری. خواندن تایپ های کوچک روی هر صفحه ای سخت است، بنابراین از اندازه فونت های بزرگتر برای بهبود خوانایی استفاده کنید. چیزی در محدوده 16 پیکسل برای کپی بدنه باید به راحتی در دسک تاپ و موبایل خوانده شود. بسته به طراحی فونت، اندازه را افزایش یا کاهش دهید (اگرچه توصیه می کنیم از واحد اندازه گیری emدر عوض، از 1 تا 1.25 دقیقه شروع می‌شود.

فاصله در صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تر نیز عامل مهمی است. مقدار زیاد، متن شما را در فضا شناور می‌کند، و کم آن کلمات شما را مانند پنکیک روی هم می‌گذارد. اطمینان حاصل کنید که ارتفاع خط شما به مقدار مناسب تنظیم شده است. معمولاً چیزی در محدوده 1.25 تا 1.5 به خوبی کار می‌کند، اما نوع تایپ‌ها متفاوت است. بنابراین بهتر است ابتدا آزمایش کنید.

در طول فرآیند طراحی، متن خود را در دستگاه‌های مختلف بررسی کنید تا ببینید ارتفاع خط شما چگونه بر نمایش متن تأثیر می‌گذارد.

هنگام طراحی با در نظر گرفتن تلفن همراه، به یاد داشته باشید که یک فونت بزرگتر ممکن است محتوای ضروری را که می خواهید شخصی در صفحه بیشتر بخواند را فشار دهد. تمام روش‌های طراحی دیگر را در جعبه ابزار خود برای افزودن درام در نظر بگیرید: وزن فونت‌ها را تغییر دهید، از تمام حروف کوچک یا حروف کوچک استفاده کنید، یا برای متمایز کردن بخش‌های محتوا از سایر عناصر صفحه، رنگ اضافه کنید.

7. فضای منفی را در آغوش بگیرید

فضای منفی که اغلب به عنوان فضای سفید شناخته می شود، اساساً بخشی از طرح بندی یک وب سایت است که خالی مانده است. همه عناصر روی صفحه به مقداری اتاق تنفس نیاز دارند، که فضای منفی فراهم می کند. یک صفحه کامل از گرافیک های بلند و متن بزرگ ممکن است کسی را که در تلاش برای یافتن اطلاعات ساده است غرق کند و او را از محتوای شما دور کند.

هنگامی که با استفاده از فضای نگاتیو، طرحی واکنش‌گرا ایجاد می‌کنید، از خط ظریفی عبور می‌کنید. بله، شما می خواهید رویکردی حداقلی به محتوا و پیمایش داشته باشید – اما فضای منفی باید جلوه های بصری وب سایت را افزایش دهد و در عین حال خوانایی و تجربه کاربری را برای بازدیدکننده افزایش دهد.

همچنین نمی‌خواهید چیزی حیاتی را حذف کنید. از فضای منفی برای ایجاد وقفه در طراحی خود استفاده کنید و قسمت هایی از محتوا را که نمی خواهید کسی از دست بدهد برجسته کنید.

8. یک نمونه اولیه پاسخگو ایجاد و آزمایش کنید

دانستن اینکه چگونه طرح های شما به صفحات مختلف ترجمه می شوند ضروری است. همچنین درک نحوه عملکرد آن در حین استفاده در دنیای واقعی بسیار مهم است.

نمونه‌های اولیه استاتیک بخشی از مسیر شما را می‌برند، اما در نهایت، به یک نمونه اولیه کاربردی نیاز دارید تا به شما در درک نحوه عملکرد سایت کمک کند. و احساس می کنم. نمونه اولیه خود را روی دستگاه های واقعی آزمایش کنید تا مطمئن شوید وب سایت بدون هیچ مشکلی کار می کند .

این کار باعث صرفه جویی در وقت و دردسر شما می شود – و از توییت های خفن که گزارش می دهند سایت شما در تلفن همراه “شکسته شده است” صرفه جویی می کند. استفاده از پلتفرم توسعه وب بصری می‌تواند به ساده‌سازی این فرآیند کمک کند.

9. با تصاویر پاسخگو به مسیر سریع بچسبید

با تصاویری که به سرعت در هر دستگاهی بارگیری می شوند، وب سایت خود را در حرکت نگه دارید. برای انجام این کار، به تصاویر پاسخگو نیاز دارید که به شما در افزایش بارگذاری صفحات وب کمک می کند. سرعت ها ظرفیت یک وب سایت برای بارگذاری سریع در حال تبدیل شدن به یک جزئی سئو، تجربیات کاربر و نرخ پرش اگر بیش از حد طول بکشد، ممکن است شخصی سایت را ترک کند تا اطلاعات خود را در جایی پیدا کند که سریعتر بارگیری شود.

یک مشکل رایج در طراحی واکنشگرا این است که در حالی که تصاویر در دستگاه های کوچکتر مقیاس بصری دارند، هنوز اندازه آنها 3 مگابایت است. و زمان بارگذاری را برای خزیدن کند کند. تصاویر پاسخگو روشی قدرتمند و موثر برای حل این مشکل هستند.

مقیاس گذاری تصاویر برای اندازه های مختلف صفحه را سریع و آسان می کند.

Flexbox یک طرح‌بندی CSS3 است. ماژولی که پاسخگویی طرح شما را تضمین می کند به طور روان به دستگاه های مختلف ترجمه می شود. این مهم است زیرا Flexbox به ایجاد وب سایت های واکنش گرا بدون نیاز به توسل به کدها و ویژگی های پیچیده در CSS کمک می کند. درد ایجاد طرح‌بندی‌های خلاقانه مانند صفحه‌نمایش‌های تقسیم‌شده، ستون‌های کناری، و پوشش‌های قهرمان را از بین می‌برد و به شما امکان می‌دهد الگوهای طراحی محبوبی مانند ماژول‌های با ارتفاع برابر و فهرست‌های ویژگی الگوی Z را در یک لحظه ایجاد کنید.

به از flexbox استفاده کنید، به سادگی تنظیمات نمایش “flex” را به یک ظرف والدین بدهید، سپس نحوه توزیع کودکان در آن ظرف را انتخاب کنید. . در اصل نسبتاً ساده است اما انعطاف پذیری قوی را امکان پذیر می کند.

طراحی واکنشگرا وب را به سمت بهتر شدن تغییر داده است

فضای وسیعی که به طراحی های دسکتاپ اختصاص داده شده است که اغلب برای ایجاد گرافیک و محتوای غیر ضروری استفاده می شود. از پیام اصلی سایت می کاهد. اکنون، محبوبیت دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت‌ها، نحوه طراحی و پیمایش وب‌سایت‌ها را تغییر داده است.

در نهایت، نحوه طراحی و تعامل ما با یک وب سایت بستگی به دستگاهی دارد که آن را در آن مشاهده می کنیم. طراحی واکنش‌گرا به ما امکان می‌دهد چیزهایی را که به آن نیاز نداریم حذف کنیم تا همه چیزهایی را که نیاز دارند سریع‌تر پیدا کنند.

طراحی یک وب‌سایت لازم نیست دشوار باشد، و همچنین لازم نیست کد بدانید – تنها چیزی که نیاز دارید یک آموزش و مقداری الهام است. هنگامی که منحنی یادگیری را فتح کردید، در کمترین زمان تعداد زیادی وب سایت زیبا خواهید ساخت.

منبع: https://iransite.com/