میکروفون یقه ای برای کارهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از ضبط پادکست گرفته تا ضبط فیلم های آموزشی و یا مصاحبه های تلویزیونی کاربردی فراوان دارد و امروزه در دنیای وب و اینستاگرام نیز داشتن یک میکروفون یقه ای

مناسب از ضروریات برای ساخت فیلم محسوب می شود. از میکروفون های استودیویی تا یقه ای هر کدام مزایا و معایبی دارند و هر کدام برای مقاصد مختلفی کاربرد دارند. میکروفون های یقه ای به گروه های مختلفی تقسیم بندی می شود. برای لپ تاپ مورد استفاده قرار می گیرد و برخی درون تبلت و گوشی های هوشمند کاربرد دارد و باید به مسأله دقت ویژه داشته باشید. برای اینکه بتوانید بهترین میکروفون یقه ای بازار را انتخاب کنید به یکسری نکات کلیدی باید اهمیت بیشتری بدهید تا بتوانید انواع مدل های بهترین میکروفون یقه ای موجود در بازار را انتخاب کنید.

میکروفون یقه ای چیست؟

میکروفون های یقه ای نوعی از میکروفون ها هستند که روی سینه یا یقه متصل می شوند و شخص می تواند با آن صحبت کرده و کیفیت صدای خوبی داشته باشد. این میکروفون ها با توجه به اینکه ثابت هستند خیال شما را آسوده می کنند و نیازی به نگه داشتن میکروفون و تحمل مشقت های آنها نیست. میکروفون های یقه ای بیشتر توسط خبرنگاران، تولید کنندگان محتوا و یا در کنفرانس و سمینارها استفاده های زیادی دارد و برای این منظور باید دنبال مدلی باشید که کیفیت صدای خوبی داشته باشد. همانطوری که پاوربانک یا گوشی ها مدل های مختلفی دارند میکروفون یقه ای نیز از این قاعده مستثنی نیست.

میکروفون ها به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟

میکروفون های استودیویی

این نوع میکروفون برای موارد حرفه ای نظیر آوازخوانی و کارهای استودیویی مورد استفاده قرار می گیرد و قیمتشان به نسبت گران است.

میکروفون یقه ای

میکروفون های یقه ای همانگونه که از اسم آنها مشخص است به یقه یا سینه متصل می شوند و کاربردهای مختلفی دارند. می توانید برای ضبط فیلم های یوتیوب و یا اینستاگرام از آنها استفاده کنید و یا برای ساخت پادکست درون وبسایت هایتان کاربردی عالی دارند.

میکروفون های یقه ای به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟

میکروفون های یقه ای به دو گروه بی سیم و سیم دار تقسیم می شوند. میکروفون های سیم دار به یقه متصل می شود و همراه آن سیمی وجود دارد که به لپ تاپ یا گوشی یا دوربین متصل می شود و میکروفون های یقه ای بی سیم از طریق بلوتوث متصل می شوند و همراه این سیم وجود ندارد. میکروفون های سیم دار قیمتی کمتر نسبت به مدل بی سیم دارند و مدل های بی سیم از شلوغی و محدودیت مکانی شما را نجات می دهد. میکروفون های بی سیم آزادی عمل بیشتری به شما داده و می توانید حین صحبت، حرکت کنید و کلاس بالاتری برای کار شما دارد.

معایب میکروفون یقه ای چیست؟

شارژ میکروفون های یقه ای معمولاً زود تمام می شود و باید آن را به شارژر متصل کرد که یکی از بزرگترین عیب های میکروفون یقه ای محسوب می شود. مدل های سیم دار میکروفون شلوغ بوده و آزادی حرکت را از شما می گیرد و در عین حالت میکروفون های قدرتمند قیمت بالایی دارند که این موارد می تواند از معایب اصلی یک میکروفون یقه ای باشد در غیر اینصورت نفع آن بسیار بیشتر از مشکلات و یا معایب آن است و با انتخاب یک مدل مناسب می توانید بسیار به کسب و کار اینترنتی خود رونق دهید و بسیاری از فیلم های خود را با کیفیت ضبط کرده و در اختیار مشتریان یا کاربران خود قرار دهید.

نوشته دیگر :   روش افزایش ماندگاری عطر

نکات مهم در انتخاب یک میکروفون یقه ای خوب چیست؟

اتصال میکروفون را چک کنید

یکی از موارد مهم در انتخاب یک میکروفون یقه ای قابلیت اتصال است. باید دقت کنید که آیا میکروفون شما قابلیت اتصال به گوشی یا لپ تاپ را دارد. برخی به موبایل متصل می شوند و به لپ تاپ خیر و برخی به لپ تاپ متصل می شوند و به دوربین وصل نمی شوند لذا بسیار حیاتی است که به ویژگی ها و امکانات میکروفون خوب دقت کنید تا بهترین نوع آن که متناسب با فعالیتتان است را انتخاب نمایید.

کیفیت صدای میکروفون خوب باشد

یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای میکروفون یقه ای کیفیت صدای آن است. باید قدرت صدای میکروفون خوب باشد و در عین حال نویز نداشته باشد. مدل های ارزان تر نویز دارند و از کیفیت خوب برخوردار نیستند و باید روی این مسأله توجه ویژه ای داشته باشید.

بودجه شما چقدر است؟

بیشتر مردم در انتخاب خود قیمت را عامل اصلی می دانند. اگر به دنبال انجام دادن کارهای حرفه ای هستید به هیچ وجه میکروفون های ارزان بی کیفیت را توصیه نمی کنیم و حالتی اسباب بازی مانند دارند. البته نیازی هم به خرید میکروفون های چند میلیونی نیست و شما می توانید با توجه به نیازی که دارید یک میکروفون یقه ای اقتصادی و نرمال را انتخاب نمایید.

بهترین مارک های میکروفون یقه ای کدامها هستند؟

از بهترین برندهای میکروفون یقه ای می توان به بویا و رود اشاره کرد.

قیمت میکروفون یقه ای در چه بازه ای است؟

میکروفون های معمولی قیمتشان از 30 تا 40 هزار تومان شروع می شود که اصلاً توصیه نمی شود از آنها استفاده کنید. البته مدل های میکروفون یقه ای تا قیمت 5 میلیون تومان ادامه می یابد. هر چقدر دستگاه کیفیت بالاتری داشته باشد طبیعتاً قیمتش هم بالاتر می رود. شما باید با توجه به بودجه و عملکردی که از آنها انتظار دارید به انتخاب خود بپردازید.

منبع: بیگ مارکت وب