امروزه وزن و schoedule هر دو معیاری جهت مشخص نمودن ضخامت لوله کاروگیت دیواره می باشند. در ساختمان ها جهت هواکش از لوله های فشار ضعیف استفاده می کنند. برای هواکش دستشویی و حمام از این لوله ها استفاده می نمایند. این لوله ها از نظر قطر و همچنین طول دارای ابعاد و اندازه های مختلفی هستند و می توان از آنها بر مبنای پروژه انتقال فاضلابی که قصد انجام آن را دارید استفاده کرده و از کارایی بی نظیر آن برخوردار شوید. یکی از بهترین آنها لوله پلی اتیلن جداره چاه می باشد؛ این لوله معمولاً به قسمت داخلی چاه فرستاده شده و توسط آن از ریزش دیواره چاه جلوگیری به عمل می آید. از دیگر ویژگیهای این کالا می توان به این موارد اشاره کرد که سطح داخلی آن کاملاً صاف و صیقلی بوده و هیچگونه اصطکاکی را ایجاد نمی کند این کالا در برابر خوردگی و سایش می تواند مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان دهد و بهترین گزینه و انتخاب برای خرید به حساب می آید. لوله پلی اتیلن فاضلابی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و این محصول در برابر ضربه و فشار مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد و بهترین گزینه و انتخاب برای انتقال انواع سیالات محسوب می شود.

 

در حال حاضر کارخانه لوله کاروگیت بسیاری در این زمینه شروع به فعالیت کرده اند و با تولید لوله کاروگیت در سایز متنوع و کیفیت مناسب، آنها را به شرکت های پخش لوله پلی اتیلن با قیمت بسیار مناسب به فروش می رساند تا این شرکت ها لوله ها را در سراسر کشور توزیع نمایند. تولیدکنندگان با به کارگیری استانداردهای ویژه به پخش لوله پلی اتیلن می پردازند و امروزه طرفداران زیادی را به خود جلب کرده اند از این رو بر بازار اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار می باشد و صادرات این محصول به کشور های خارجی نیز به خوبی انجام می گیرد. فروش این محصولات توسط مراکز فروش لوله و اتصالات و نمایندگی ها در کشور صورت می گیرد. مواد اولیه ای که در روند ساخت این محصولات استفاده می شود، باعث می شود تا لوله های پلی اتیلن در برابر ضربه فوق العاده مقاوم باشند و شدیدترین ضربه ها نتواند بر روی سطح آنها شکست یا ترک ایجاد کند. گریدهای لوله پلی اتیلن به موادی بستگی دارد که از آنها لوله تولید میشود. همچنین در این ضوابط ذکر شده است، برای موادی که رنگ مشکی ندارند الزاما باید از جداره داخلی چهار درصدی ضد اشعه فرابنفش یا آنتی یو وی استفاده کرد.

 

شکل لوله کاروگیت مارپیچ است و بیرون آن رنگ مشکی است مارپیچ بودن آن به علت این است که این لوله در زیر خاک کار گذاشته میشود و اگر مارپیچ نبود در زیر خاک سر می خورد داخل آن به رنگ زرد و لیز است این به این علت است که مواد و فضولات فاضلابی در داخل آن گیر نکند و باعث گرفتگی لوله نشود. 8-سطح داخلی این لوله ها به رنگ روش که معمولا زرد رنگ است و سطح بیرونی آن ها به رنگ تیره ( مشکی ) می باشد. کاربرد لوله های اسپیرال – کاروگیت ۱۸۰۰ میلیمتر پایپ گستر در شبکه های انتقال فاضلاب های اصلی شهر ها، فاضلاب های صنعتی شهرک های صنعتی و کارخانجات و پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و … لوله پلی اتیلن دوجداره یا اسپیرال کاروگیت ۱۸۰۰ میلیمتر با قطر داخلی ۱۸۰۰و قطر خارجی حدود ۲۰۰۰ میلیمتر در شاخه های 3 و 6 و 12 متری تولید می گردد. به دلیل قطر بالای لوله مقدار بارگیری لوله کاروگیت ۱۸۰۰ میلیمتر در هر تریلی ۱۲ متر طول میباشد. آزمون چهارم آزمون مقاومت حلقوی کوتاه مدت لوله پلی اتیلن فاضلابی میباشد که از استانداردهای ISIRI9116 و ISO9969 کنترل می شود. این نوع فشار که تحت عنوان فشار ثقلی تعریف میگردد و تاثیری در ظاهر هر لوله ایجاد نمیکند و فقط از لحاظ وزن این لوله هاپایینتر از لوله های ۵/۳۱ کیلونیوتن میباشد ضمن اینکه از لحاظ مقاومت حلقوی نیز به نصف می رسند.

مشخصات کیفی لولههای کاروگیت مربوط به کنترل ابعاد و مقاومت حلقوی طبق استاندارد DIN16961-2 و INSO 9116-3 میباشد. پلی اتیلن PE80 دارای دانسیته کمتری نسبت به پلی اتیلن PE100 است و بنابراین لوله پلی اتیلن PE80 دارای وزن و ضخامت بیشتری میباشد که هزینه تولید آن را بسیار بیشتر از مواد پلی اتیلن PE100 می نماید که عملا استفاده از آن توجیه اقتصادی ندارد . در سایت ما تهیه کنید و با کارشناسان مجرب ما تماس داشته باشید و بهترین خرید با کمترین هزینه را داشته باشید. لوله های پلی اتیلن از کاربردی ترین لوله های صنعتی هستند که برای انتقال انواع سیالات صنعتی یا حتی انتقال آب های کشاورزی استفاده می شوند و با سایز های مشخصی طراحی می شوند که سایز های بزرگ این لوله ها به صورت چند جداره تولید می شوند و معمولاً برای انتقال مواد اسیدی یا فاضلابی استفاده می شوند. تجربه نشان دهنده آن است چاه های آب شربی که در ساختار آنها لوله پلی اتیلن به کار رفته است، از نظر بهداشتی در جایگاه بسیار خوبی قرار داشته و بسیاری از باکتری ها و عوامل بیماری زا نمی توانند درون این آب رشد کنند. مقاومت لوله های پلی اتیلنی دربرابر ترکیبات شیمیایی به عواملی چون درجه حرارت ، غلظت و فشار کاری آنها بستگی دارد.

نوشته دیگر :   معرفی رایج‌ترین ارورهای ظرفشویی بوش

 

در این روش به راحتی می توان از قیمت، وزن و نوع بسته بندی اطلاع پیدا کرد و در صورت لزوم ثبت سفارش را انجام داد و محصول مورد نظر را تحویل گرفت. مراکز زیادی در تمام شهرها به فروش لوله فاضلاب کاروگیت فشار قوی مشغول هستند و عرضه کنندگان روشی را برای سهولت حال خریداران ارائه داده اند که می توان با استفاده از این روش به راحتی به بقیه کارهای روزمره رسیدگی کرد. در مرحله دوم باید بسترسازی لولهها با استفاده از سنگریزه انجام شود. مزیت دوم اینکه لوله پلی اتیلن استحکام شیمیایی بالایی دارد و مقاومت آن در برابر مواد شیمیایی به ۱۴۰ درجه می رسد و این مزیت بسیار خوبی است که از این کالا در لوله کشی فاضلاب منازل و شهری استفاده کنند. اتصال با کوپلر حرارتی برای اتصال لوله پلی اتیلن دوجداره ی مورد استفاده در آبیاری، بهداشتی، مجرای فاضلاب و زهکشی، ساختمان،صنایع معدن، کانال کشی ومحافظ کابل در زیر زمین است.این کوپلرها از مواد پلی اولفین شبکه شده با کیفیت مرغوب تولید می شوند. شرکت آذراتصال یکی از فعال ترین تولید کنندگان صنعت خودرو کشور، فعالیت رسمی خود را از سال 1365 در زمینه تولید قطعات صنعتی از جمله اتصالات لوله کشی و قطعات …

 

انواع این لوله ها شامل لوله پلی اتیلن فشار قوی و لوله پلیکا کوچک و معمولی می باشد که هر کدام از آنها کارایی مخصوص به خود را دارند. این لوله ها دارای دو یا چند جداره هستند؛ به همین سبب فاضلاب هایی که درون آنها مواد شیمیایی و اسیدی وجود دارند، نمی توانند به ساختار اصلی این لوله ها آسیب برسانند و همین امر سبب محبوبیت و پرفروش شدن این لوله ها در تمامی مراکز کشورمان می گردد. همچنین به خاطر ساختار مناسب، از این محصول در ساخت ناودان به عنوان عایق کابل های برق نیز استفاده می شود. لوله کاروگیت بسته به نوع سطح، خاک و فشار وارده به سه دسته 16 و 31.5 و 64 کیلو نیوتنی تقسیم بندی می شود. در لوله های تک جداره معیار اصلی برای سنجش وزن است اما در لوله های کاروگیت وزن از اهمیت کمتری برخوردار است و قطر ملاک است و بر اساس قطرش تقسیم بندی می شود. به لوله های دو جداره ی پلی اتیلنی لوله های کاروگیت گفته می شود. لوله کاروگیت (corrugated pipe)، لولهای سیاه رنگ با جداره خارجی منسجم و حالت فنری سیاه رنگ است.

 

قیمت لوله های کاروگیت با توجه به برخی فاکتور ها متفاوت است. همچنین این لوله ها وزن سبکی دارند و حمل و نقل آنها به راحتی انجام می گیرد؛ به همین دلیل کارگرانی که در این زمینه به فعالیت مشغول هستند سریع تر کار خود را پیش می برند و هیچ گونه آسیب جدی نیز نمی بینند. 4. نصب و اتصال این لوله ها بسیار آسان است و در کوتاه ترین زمان ممکن می توان از آنها برای اجرای انواع پروژه های انتقال فاضلاب استفاده نمود. همچنین نصب این لوله ها بسیار آسان است و در کوتاه ترین زمان ممکن می توان آنها را در قسمت مورد نظر نصب نمود و از کارایی آنها برخوردار شد. این محصولات به سبب ویژگی های منحصر به فرد خویش و سبکی و قیمت ارزانی که دارند، مدت هاست جایگزین لوله های فلزی شده اند و از آنها استفاده های فراوانی می شود. در واقع هر یک از مواد اولیه که در ساخت لوله های پلی اتیلن سایز بالا استفاده می شود، بر روی مقاومت شیمیایی این محصولات تاثیر می گذارد. علاوه بر این بر کاهش هزینه های حمل و نقل نیز تاثیر زیادی می گذارد و نیز می توان برای خرید بدون واسطه مراجعه نمود؛ بدین معنی که به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه ای می توان محصول را خریداری کرد.