در فرایند کاشت مو به بخشی از سر که پیوند‌های مو را فراهم می‌کند، بانک مو می‌گویند. بانک مو را منطقه‌ای از بدن می‌توان تلقی کرد که دارای چگالی بالایی از مو بوده و از پیوند‌های بسیار مناسب برای کاشت برخوردار است. موهای این بخش نسبت هورمون‌ها و فرایند ریزش مو، مقاوم هستند. به همین دلیل است که حتی افراد سن بالا هم در این منطقه از حجم مشخصی از مو برخوردار هستند. درصورتی که فرد از ریزش مو رنج ببرد و نتواند از گزینه‌های درمانی بهره لازم را ببرد، منابع موجود در بانک مو می‌توانند برایش چاره ساز باشند. در ادامه بیشتر درباره پاسخ سوال «منظور از بانک مو در کاشت مو چیست؟» صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نگاهی به مفهوم گرافت مو

در نقاط مختلفی از پیکر می‌توان شاهد موهایی بود که از یک نقطه رشد کرده اند. به این تارهای مو در علوم تخصصی گرافت گفته می‌شود. گرافت ها، موهایی هستند که دارای منشا رشد یکسان هستند. شاید بپرسید که محتویات گرافت مو کدامند؟ این را بدانید که تار مو، فولیکول مو، مقداری بافت پیوندی، غدد چربی، و شبکه‌ای عصبی را می‌توان مهم‌ترین محتویات یک گرافت دانست. به علاوه اینکه واحد شمارش در فرایند کاشت مو، همین گرافت است. به طوری که نتیجه فرایند کاشت مو براساس تعداد گرافت‌هایی که بکارگرفته شده اند، سنجیده می‌شود.

آیا می‌توان کاشت مو را بدون بانک مو تصور کرد؟

در بسیاری از موارد کاشت مو به کمک برداشتن گرافت‌های مو از ناحیه مو انجام می‌شود. برای همین است که وجود بانک مو برای این فرایند یک ضرورت تلقی می‌شود. موهای این ناحیه دربرابر ریزش مقاومت کرده و می‌توان کمترین حساسیت را درباره آن درنظر گرفت (بیشتر بخوانید). این مو‌ها را می‌توان به عنوان بهترین گزینه برای کاشت تلقی کرد. البته که ۲ سانتی متر از این قسمت برای کاشت مو کفایت می‌کند. به طوری که بقیه پیوند‌های مو، به منظور کاشت‌های بعدی ذخیره می‌شوند. البته که بهتر است کاشت‌های بعدی را امری احتمالی تلقی کرد.

نوشته دیگر :   کیمک مانتو : فروش پوشاک زنانه به صورت عمده

بانک مو و اهمیت آن در کاشت مو

برای افرادی که قصد کاشت مو دارند، بانک مو اهمیت بسیار زیادی دارد. به بیان بهتر از این بخش پوست سر شما به عنوان منبع کاشت مو یاد می‌شود. درصورتی که منبع کاشت مو ضعیف باشد، نمی‌توان انتظار تحقق رویای داشتن سر با موهای کافی را داشت. اما درصورتی که این منبع کاشت مو غنی باشد، آن موقع اوضاع متفاوت است. در این صورت هم می‌توانید انتظار کاشت موی موفق و هم درصورت نیاز انتظار ترمیم را داشته باشید.