آیا از تاریخچه ارتودنسی اطلاع دارید؟

حتی بیش از دو هزار سال پیش نگرانی برای تراز خوب دندان ها وجود داشت. بقراط، پدر علم، 400 سال قبل از عصر ما گفت: “اگر دندان ها منحرف یا جابجا شوند، لازم است آنها را با نخی از طلا به هم پیوند دهیم.”

با این حال، او اولین کسی نبود که نگران تراز خوب دندان ها بود. و نه در مطالعه بهداشت دهان و دندان و موارد مرتبط. در مصر باستان، حدود 1600 سال قبل از میلاد، فراعنه به دنبال یک لبخند کامل بودند. در این دوره از رشته های ساخته شده از روده گربه به عنوان براکت استفاده می شد.

علاقه مندان جهت اطلاع از اتوکلاو ، یونیت دندان پزشکی ، رادیوگرافی و آر وی جی به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید و کسانی که نیاز دارند درباره تجهیزات دندانپزشکی مطالعه داشته باشند از طریق بلاگ سایت دنتی شاین مراجعه کنند برای اشنایی با اتوکلاو ماتیسا بر روی لینک https://dentyshine.com/اتوکلاو-ماتیسا/ کلیک کنید.

تکامل براکت ها

اتروسک ها، بین 770 تا 270 ق.م. تقریباً پل های طلایی را در دهان متوفی قرار داد. ظاهراً لبخند کامل آنها را در زندگی پس از مرگ نیز نگران کرده است.

بعدها، Aulus Cornelius Celsus، در 50 قبل از میلاد، یکی از مشهورترین پزشکان روم باستان بود. با این حال، سهم او در تراز کردن دندان ها دقیقاً از ظرافت برخوردار نبود. پیشنهاد او این بود که وقتی دندان قطعی در دهان کودک رشد کرد، اگر دندان شیری هنوز نیفتاده است، باید آن را با انگشت فشار دهید تا زمانی که افتاد. پس از آن، باید به فشار دادن دندان نهایی ادامه داد تا به درستی قرار گیرد.

در سال 1728، پیر فوچارد، که امروزه به عنوان پدر دندانپزشکی شناخته می شود، اولین تکیه گاه های مدرن را ایجاد کرد که از یک سنگ فلزی گرانبها به شکل نعل اسب ساخته شده بود که توسط نخ های کتانی یا ابریشمی نگه داشته می شد.

در آغاز قرن بیستم، مفهوم “براکت” رواج یافت. برای ساخت آنها از طلای 14 یا 18 قیراط استفاده شد، اما هنوز دندانپزشکانی وجود داشتند که هنوز آنهایی را که از چوب یا عاج ساخته شده بودند ترجیح می دادند.

امروز…

در سال 1997، انقلابی در بازار رخ داد: سیستمی که به بیمار اجازه می‌داد هر زمان که می‌خواهد دستگاه‌ها را بپوشد و خارج کند. او به خاطر زیبایی شناسی، محتاط بودن و راحت بودن پیروز شد. بنابراین، در حال حاضر بیش از 45 میلیون نفر از آن استفاده می کنند.

علاوه بر این، در حالی که چند سال پیش تصور می شد که ارتودنسی فقط برای کودکان یا نوجوانان است، اکنون شاهدیم که افراد بالای 18 سال تراز دندان های خود را اصلاح می کنند، به خصوص به لطف آخرین پیشرفت هایی که به شما امکان می دهد تا دندان های خود را از بین ببرید و پنهان کنید. ارتودنسی بدون مشکل.

نوشته دیگر :   کرم ضد چروک دور چشم و دور لب