در صورتی که نیازمند یک دیگ شوفاژ جدید و یا حتی یک دیگ شوفاژ جایگزین هستید با استفاده از راهنمای خرید با بهترین قیمت دیگ شوفاژ می‌توانید یک دیگ متناسب جهت رفع نیازهای تأسیسات موتورخانه یا سیستم گرمایشی مرکزی پیدا کنید.

بهترین دیگ چدنی موتورخانه
دیگ چدنی در اصل یک مخزن آب است که در بالای شعله قرار می‌گیرد. شعله مخزن چدنی را گرم کرده و آب داخل آن را به جوش می‌آورد و در نهایت باعث ایجاد بخار می‌گردد.

دیگ‌های چدنی ممکن است در چندین پیکربندی مونتاژ شوند، که رایج‌ترین آن بخش عمودی است. در این نوع، دیگ از قطعات چدنی منفرد تشکیل شده است که به شکلی شبیه به یک دسته کارت مونتاژ شده‌اند. در این پیکربندی، پره‌ها به‌ صورت عمودی قرار می‌گیرند و توسط پیچ و مهره و واشرهای نسوز به یکدیگر متصل شده و از سویی حمل و نقل و نصب آسانی را نیز رقم می‎زنند.

 

 

دیگ‌های چدنی بر اساس نوع مصرف سوخت نیز به صورت گاز سوز، گازوئیل سوز، مازوت‌سوز و … نیز قابل تفکیک هستند که متقاضی به نسبت نوع درخواست و شرایط به‌کارگیری انتخاب راحت‌تری را خواهد داشت.

 

برای معرفی بهترین دیگ شوفاژ چدنی موجود در بازار بهتر است ابتدا نگاهی به ساختار این دیگ ها داشته باشید. بدنه دیگ های چدنی از کنار هم قرار گرفتن پره های چدنی تهیه شده است. همچنین فضای بین پره ها در این نوع دیگ خالی بوده و شعله های مشعل بین فضای خالی جریان دارد و گرمای حاصل از شعله به آب درون محفظه منتقل می شود. برای خروج مواد و گازهای حاصل از احتراق مجراهای خاصی بین پره ها در نظر گرفته شده و خروج گازها را تسریع می بخشد. از آنجایی که دیگ های چدنی در فشارهای پایین و تا حداکثر 5 بار مورد استفاده قرار می گیرند؛ بنابراین بیشترین کاربرد را در مصارف خانگی و صنعتی کوچک دارند. در ادامه به معرفی 2 برند از بهترین دیگ شوفاژ چدنی موجود در بازار می پردازیم:

شوفاژکار

شوفاژکار، یکی از بهترین دیگ شوفاژ چدنی موجود در بازار است. گروه صنعتی شوفاژکار با فعالیتی حدود نیم قرن سابقه در خصوص تولید تجهیزات و سیستم های گرمایشی توانسته محصولاتی مدرن براساس جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا تولید و روانه بازار رقابت کند. همچنین با توجه به تولید گسترده و وسیع توانسته سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد و بسیاری از نیازهای بازار داخلی را تأمین نماید. در حال حاضر این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده دیگ آبگرم در ایران شناخته شده و محصولات تولیدی را به سایر کشورها صادر می کند. دیگ شوفاژکار مدل چدنی با نام های سولار 300، سولار 400، سوپرهیت 300، 1300 استار، توربو، سوپر 300، سوپر 400 با بالاترین سطح کیفیت و راندمان حرارتی بالا تولید و در بازار موجود است. از این دیگ ها می توان در ساختمان های مسکونی، اداری و یا مراکز درمانی استفاده کرد.

نوشته دیگر :   تجهیزات آشپزخانه صنعتی، دستگاه گرمکن غذا،فر ریلی

ام آی تری MI3

 در ساخت دیگ چدنی MI3 از بهترین متریال و آلیاژها استفاده می شود. همچنین این برند محصولات خود را در ظرفیت های مختلف تولید و روانه بازار می کند. برند MI3 از کارایی، راندمان بسیار بالا، حمل راحت و آسان، قیمت مقرون به صرفه، توزیع گرمایش یکپارچه و ضریب حرارتی بسیار بالایی برخوردار بوده و همین دلیل موجب شده به عنوان بهترین دیگ شوفاژ چدنی موجود در بازار معرفی شود.

دیگ چدنی MI3 در مدل های 2 تا 16 پره با قابلیت عملکرد با مشعل گازی و گازوئیلی با رعایت استانداردهای بین المللی تولید و عرضه می شود. این نوع دیگ چدنی از بویلرهای با کیفیت و بادوام برای تأمین نیازهای گرمایشی و آبگرم فضاهای مختلف در طیف وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع دیگ به صورت پره های مجزا و جداگانه بوده و از متریال چدن خاکستری ساخته می شوند. پروسه تولید این محصول به صورت روش ریخته گری انجام می گیرد. همچنین از مقاومت بالایی در برابر ضربه و خوردگی برخوردار بوده و با نام های تجاری S90 ،M90 ،L90 ،S ،M و Hyper در بازار عرضه خواهند شد.

مزایا دیگ شوفاژ چدنی

  1. بسیار مقاوم در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی
  2. به دلیل قابلیت جدا شدن پره‌های دیگ حمل‌ونقل آنها آسان است.
  3. با افزایش یا کاهش تعداد پره‌ها دارای ظرفیت حرارتی متغییر هستند.
  4. تعویض آسان پره معیوب
  5. قیمت ارزان‌تر به نسبت نوع فولادی