سئو در مقابل SEM: چگونه آنها با هم کار می کنند

تفاوت سئو و SEM

سئو و SEM در واقع دو طرف یک سکه هستند ، اما آنها از اقدامات بسیار متفاوتی تشکیل شده و به جنبه های مختلف بازاریابی مربوط می شوند. گاهی اوقات این دو اصطلاح در کنار هم برای اشاره به مجموعه مشابه فعالیت ها استفاده می شود ، که می تواند برای کسانی از ما که با این دنیا آشنایی ندارند ، گیج کننده باشد.

بنابراین ، تفاوت بین بهینه سازی موتور جستجو (سئو) و بازاریابی موتور جستجو (SEM) چیست؟ چگونه این دو رابطه دارند و با هم کار می کنند؟

هر حرفه ای در زمینه بازاریابی دیجیتال باید درک کاملی از این دو اصطلاح داشته باشد و اهمیت آنها را در عرصه بازاریابی درک کند.

دیجیتال

در ادامه بخوانید تا نقشی را که سئو و SEM امروز در زمینه بازاریابی دیجیتال ایفا می کنند ، کشف کنید.

سئو چیست و چگونه کار می کند؟

سئو بخشی مهم از استراتژی بازاریابی دیجیتال شماست و دانش مهم نیست که فارغ از چه حوزه بازاریابی دیجیتال در آن تخصص دارید.

NetMarketShare ادعا می کند که از سال ۲۰۱۷ Google بیش از ۷۹٪ از ترافیک جستجو را در سطح جهان به دست آورد ، و سایر موتورهای جستجوگر اصلی هر کدام ۷٪ یا کمتر عقب مانده اند. بنابراین ، تمرکز اصلی هنگامی که در زمینه جستجوگرها در زمینه جستجوگرها صحبت می کنیم Google است ، اما هنوز باید به خاطر داشته باشیم که دیگران بینگ ، بایدو و یاهو هنوز در حال اجرا هستند (اما به سختی)

بهینه سازی موتورهای جستجوگر (سئو) به فرایندی گفته می شود که موتورهای جستجو برای جستجوی محتوا ، “خزیدن” محتوا را انجام می دهند. موتورهای جستجو تعدادی چیز را در یک وب سایت ارزیابی می کنند (مانند کلمات کلیدی ، برچسب ها و عناوین پیوند) و ظرفیت آن را برای جذب ترافیک ارگانیک بر اساس فاکتورهای مختلف رتبه بندی می کنند.

مواردی که خزندگان به دنبال آن هستند عبارتند از:

     

  • محتوای با کیفیت: داشتن محتوای با کیفیت عالی ، پیامی را به موتورهای جستجو ارسال می کند که وب سایت و مشاغل شما در حال ارائه یک کالا یا خدمات قانونی هستند. بخشی از روشی که آنها شما را ارزیابی می کنند از طریق لینک سازی و کلمات کلیدی است.

     

  • تجربه کاربری: آیا وب سایت شما برای کاربران طراحی شده است تا تجربه ای بدون اصطکاک داشته باشند؟ آیا پیمایش سریع و آسان است؟ آیا کاربران می توانند اهداف خود را با سهولت انجام دهند (به عنوان مثال: خرید) با سهولت؟

     

  • الگوهای پیوند : آیا به سایتهای مجوز ارتباط برقرار می کنید؟ پیوندهای ورودی شما از کجا آمده است؟

هر کس می تواند اصول اولیه سئو را یاد بگیرد و آن را در استراتژی فروش دیجیتال ، بازاریابی و محتوا بگنجاند. و وقتی یاد می گیرید که چگونه این کار را به خوبی انجام دهید ، ترافیک بیشتری به همراه دارد. اما یادگیری مسافرخانه ها و افراد خارج از وقت به دانش و دانش فنی نیاز دارد – در بیشتر موارد ، ایده خوبی است اگر می خواهید یک وب سایت استخدام یک متخصص SEO را در نظر بگیرید ، اگر می خواهید وب سایت شما واقعاً تبدیل شود.

استخدام

شما همچنین باید توجه داشته باشید که Google کمی زمان نیاز دارد تا سایت شما را بشناسد و پاداش دهد – اگر سایت شما کاملاً جدید است ، احتمالاً مدت کوتاهی توسط گوگل متوجه نمی شود.

SEM چیست و چگونه کار می کند؟

بازاریابی موتور جستجوگر (SEM) توصیفی است که انواع مختلفی از تبلیغات جستجوی پولی را در خود جای داده است. این نوع چیزی است که شما به عنوان تبلیغ گوگل مشاهده خواهید کرد و معمولاً در بالای لیست صفحه ها قرار می گیرد. معمولاً این مسئله ارتباطی با جایگیری و استفاده از کلمات کلیدی دارد و این یک راه است که چرا انجام آن به خوبی می تواند به دانش و استراتژی اضافی نیاز داشته باشد.

در اینجا چند نمونه از فعالیتهای تبلیغاتی مبتنی بر SEM آورده شده است:

     

  • تبلیغات تبلیغاتی هدفمند (پرداخت شده)
  •  

  • نوشتن نسخه با استفاده از کلمات کلیدی بسیار انتخابی
  •  

  • اطمینان از فعالیت های تبلیغاتی در بودجه اختصاص یافته
  •  

  • اعمال شاخص های عملکرد کلیدی مانند نرخ کلیک (CTR) و هزینه در هر کلیک (CPC) برای فعالیت های تبلیغاتی آینده

SEM چنین کاری وجود دارد ، اما هنگامی که این کار به خوبی انجام شود ، شما را به صدر جدول رده بندی می رساند. این امر مستلزم گذراندن مدتی در طراحی تبلیغات شما به گونه ای است که به خوبی هدفمند شوند.

SEM برای به رسمیت شناختن نام تجاری عالی است به این معنی که هر بار کسی جستجو می کند در صدر لیست قرار بگیرید. همچنین این یک راه عالی برای ایجاد ترافیک هدفمند به وب سایت شما است. و از آنجا که این ارتباط با تبلیغات پولی است ، درک مستقیم ROI شما به روش مستقیم آسان است – شما از تبلیغات پولی استفاده می کنید و قادر خواهید بود بر ترافیک روی آن ها نظارت کنید و سپس بر اساس این اطلاعات کمپین هایی را ایجاد کنید.

اشکال SEM این است که نیاز به مقدار اضافی اضافی دارددانش و ابزارهای چهره (مانند گوگل AdSense). اگر به خوبی در این زمینه آشنا نیستید ، احتمالاً می خواهید شخصی را با تخصص قابل توجهی در بازاریابی وب و تبلیغات تبلیغاتی استخدام کنید تا این پایان کار را انجام دهد و ارزش آن را برای شما فراهم کند.

تفاوت بین سئو و SEM چیست؟

وقتی در مورد تفاوت های سئو و SEM صحبت می کنیم ، واقعاً فقط در مورد رویکردهای مختلف تبلیغات صحبت می کنیم.

سئو گاهی اوقات به عنوان یک اصطلاح چتر استفاده می شود که شامل SEM است ، اما از آنجا که SEM به تبلیغات بسیار پولی اشاره دارد ، در واقع مجزا هستند. SEM درمورد ترافیک از طریق تبلیغات پولی است و سئو بیشتر در مورد دستیابی ، نظارت و تجزیه و تحلیل الگوهای ترافیکی ارگانیک (بدون پرداخت) است.

سئو و SEM چگونه مکمل هستند؟

سئو و SEM هر دو به شدت به کلیدواژه ها تکیه می کنند تا ترافیک را به وب سایت های تجاری و صفحات وب هدایت کنند. اگرچه تکنیک های بازاریابی مورد استفاده برای هر یک متفاوت است ، هر دو آنها بر جریان ترافیک و چگونگی ارتباط این ها با فعالیت های بازاریابی متمرکز شده اند. افراد از موتورهای جستجو برای جستجوی چیزی که مورد نظرشان هستند استفاده می کنند ، و می توانند با نتایج ارگانیک (SEO) یا نتایج پرداخت شده (SEM) آن را پیدا کنند.

بیشتر افراد قبل از خرید هر چیزی به صورت آنلاین جستجو می کنند ، بنابراین حضور پررنگ در جستجو بسیار مهم است و استفاده از یک ترکیب استراتژیک از هر دو می تواند باعث افزایش دید شما در دراز مدت شود.

سئو برای ترافیک ارگانیک است – به این ترتیب لیست های پرداخت نشده و رایگان ، و SEM برای تبلیغات هدفمندی است که برای آن پرداخت می کنید. آنها می توانند مکمل باشند اما تنها اگر وب سایت ابتدا از نظر سئو مناسب باشد ، SEM شانس موفقیت بیشتری دارد.

سئو پایه و اساس SEM خوب است و وقتی هر یک را به درستی تنظیم کردید ، شانس بهتری برای دریافت ترافیک با کیفیت بالا و بهبود نرخ تبدیل دارید. هنگامی که شما یک سایت دوست داشتنی با سئو و تبلیغات حمایت مالی دارید که به طور صحیح با استفاده از کلمات کلیدی مناسب مورد هدف قرار گیرند ، شانس بیشتری برای حضور در بالای جستجوهای پولی دارید. اما برای اینکه گوگل بتواند شما را به عنوان یک وب سایت معتبر ببیند ، باید سئو خود را در دست داشته باشید

اگر وب سایت شما در سمت جدید تری قرار دارد ، می توانید ابتدا پی سی پی سی خود را در اولویت قرار دهید زیرا این امر می تواند مدتی طول بکشد تا رتبه های SEO تأسیس شود ، اما سئو خود را در طول این فرآیند غافل نکنید.

سئو و SEM: مسیرهای آینده

سئو و SEM به دلیل تغییر موتورهای اصلی در حال تغییر به طور مداوم پارامترهای خود را برای رتبه بندی ، تغییر خواهند کرد. به همین دلیل ، پیش بینی اینکه چه اتفاقی می افتد دشوار است ، اما برخی از دستورالعمل های احتمالی در اینجا وجود دارد.

     

  • UX (تجربه کاربری) برای سئو اهمیت بیشتری خواهد یافت. این روند فعلی است و با توجه به اینکه Google می خواهد بیشترین سایتهای کاربرپسند را پاداش دهد ، این روند فعلی است

       

    • هوش مصنوعی بیشتر و بیشتر درگیر جستجوگرها و سایر فعالیتهای جستجو می شود ، به خصوص با توجه به اینکه اینترنت اشیا بیشتر و بیشتر می شود. این باعث می شود ماهیت جستجوها تغییر کند اما به ما امکان می دهد تبلیغات هدفمند تری برای SEM ایجاد کنیم.

       

    • همه چیز با محوریت داده ها بیشتر می شود و بنابراین ایجاد کمپین های هدفمند و شخصی شده آسان تر خواهد بود. اما به همین دلیل ، کاربران نیز به طور فزاینده نگران حریم خصوصی خواهند بود.