در آموزش ساخت کمد دیواری و کابینت بهتر است قبل از اینکه به معرفی دکوراسیون مدرن بپردازیم ابتدا با واژه مدرن آشنایی پیدا کنید زیرا اغلب مردم گمان می کنند که سبک معاصر و سبک مدرن یکی هستند در صورتی که این باور اشتباه است. در دهه های 20 تا 40 میلادی سبک طراحی مدرن ایجاد شد و سبکی کاملا مشخص می باشد اما طراحی به سبک معاصر با وجود هر تغییری در زندگی ما موجب تغییرات می شود.

 

از جمله نشانه های مشخصی که در طراحی مدرن به چشم می خورد شامل استفاده کردن از چرم ، چوب ، فلز، پشم و مواد طبیعی هستند و برای دیوار ها از رنگ های روشن استفاده می شود.  معمولا برای کفپوش ها از فرش استفاده نمی شود و تنها به صورت فرشی که در ابعاد کوچک و از جنس متریال یا پشم هستند استفاده می شود. در طراحی کابینت ها باید از کابینت هایی فاقد در هستند و به صورت ساده استفاده کنید و بین کابینت ها  سرامیک های رنگی را به کار ببرید.

اگر که مایل هستید دکور منزل شما طراحی مدرن داشته باشد لازم است که به ظریف ترین نکات توجه داشته باشید زیرا در طراحی مدرن تفاوت های ظریف از اهمیت زیادی برخوردار است. اکـثر مردم نور طبیعی را انتخاب می کنند برای همین اغلب از پنجره های بزرگ و تعداد زیاد را بر می گزینند زیرا یکی از مزیت های مهم  در طراحی مدرن وجود منظره ای بسیار زیبا می باشد.

ویژگی های سبک مدرن در معماری داخلی

از جمله ویژگی های قابل توجه سبک مدرن و در آموزش ساخت کمد دیواری بهره بردن از خطوط ساده و طبیعی است زیرا این خطوط ساده می تواند از تجمل و تزیین زیاد جلوگیری کند و فضایی لذت بخش و همراه با آرامش به ارمغان بیاورد که همینطور به زیباتر شدن وسایل هم کمک خواهد کرد. گروهی از افراد سبک مدرن را بیش از اندازه ساده و سرد می پندارند.

 

در حالی که با رعایت کردن اصول و قواعد سبک مدرن می توانید فضای آپارتمان و خانه های با ابعاد کوچک تر را با تزیین دکوراسیون، حتی بزرگ تر از آنچه که هست نشان دهید و قادر خواهید بود از همه ی بخش های منزل به صورت کاربردی بهره ببرید. معمولا در طراحی دکوراسیون های مئرن داخلی اپارتمان از رنگ های مات یا خنثی نظیر طوسی ، سفید و خاکستری به کار می برند.

 

مصالح و متریال

از جمله مصالح و موادی که طراحی مدرن و آموزش ساخت کمد دیواری استفاده می شود شامل فلزات براق نظیر استیل می باشد و اغلب در آشپزخانه ها اکثر وسایل استیل ضد زنگ می باشند. هم چنین برای اکسسوری های دکوراسیون مانند آباژور، انوع مختلف میز و صندلی، و همینطور لوستر، از فلزاتی نظیر استیل به کار می برند. از جمله مصالح رایج دیگر استفاده از چوب و پلاستیک می باشد که گروهی از طراحان بر روی چوب های طبیعی نوعی پوشش مات به کار میبرند و گروهی دیگر عقیده دارند گه باید از چوب ها به صورت دست نخورده و طبیعی استفاده کرد تا فضا را جذاب تر جلوه تر دهد.

نوشته دیگر :   معرفی رایج‌ترین ارورهای ظرفشویی بوش

اتاق پذیرایی مدرن

اصلی ترین بخش هر منزلی اتاق پذیرایی آن می باشد پس نیاز است با ظرافت بیشتری طراحی شود.

آموزش ساخت کمد دیواری و دکوراسیون پذیرایی مدرن معمولا به صورتی است که از مبلمان ساده که دارای خطوطی صاف هستند استفاده می شوند و فاقد هرگونه خطوط منحی و شلوغی می باشند و اغلب از رنگ های کرمی و خاکستری برای مبلمان استفاده می کنند.

 

نکته قابل توجه این است که در وسایل و دیوار ها و قسمت های مختلف منزل از رنگ های خنثی به صورت تک رنگ استفاده کنید به عنوان مثال رومبلی فقط باید سفید رنگ باشد. بهتر است از کوسن هایی که دارای اشکال هندسی هستند استفاده کنید. برای کف پوش ها بهتر است از سرامیک های بزرگ و یا مصالح طبیعی نظیر پارکت های چوبی به کار ببرید. در پذیرایی مدرن به هیچ عنوان نباید در قسمت های منزل  نقش و الگو، گچ کاری به کار برد زیرا باید سادگی آن حفظ شود.

نورپردازی

و در نهایت با رعایت کردن همه ی اصول و قواعد طراحی مدرن و هم چنین چیدمان منزل به سبک مدرن ایجاد شده باشد تنها به یک نور پرداز ماهر نیاز خواهد بود که پایان دهنده همه ی زیبایی های منزل خواهد شد. می توانید برای نورپردازی بخش های صفحه نمایش از لامپ های LED استفاده کرده تا باعث برجسته شدن آن شده و جلوه های بی نظیر به آن بخشد. استفاده از نور در قسمت بالایی قفسه کتاب که از بالا روشن شده و به گونه ای محو بر روی قفسه ها پخش می شود. می توانید از چراغ هایی مدرن در بالای تخت خواب به کار ببرید تا به آسانی مطالعه کنید. همینطور استفاده از نور لطیفی در قسمت چوبه پرده می تواند جذابیت اتاق خواب را دو چندان کند. در بخش داخلی حمام بهتر است در اطراف سقف و اطراف آینه نورپردازی صورت گیرد. در طراحی کابینت با استفاده از یک نورسفید به صورت خطی باعث هماهنگی بی نظیری با کابینت ها خواهد شد.