خرید لوازم آرایشی یکی از خریدهایی است که خانم ها بسیار به آن علاقمند هستند و برای آن ها یک سرگرمی لذت بخش و هیجان انگیز محسوب می شود. لوازم آرایشی و خرید آن علاوه بر یک  تفریح سرگرم کننده می تواند انتخاب بسیار مناسبی  به عنوان هدیه برای انواع مناسبت ها از جمله تولد باشد. امروزه تنوع لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار افزایش یافته است و برندهای مختلفی در جهان ارائه دهنده آن ها هستند.

متاسفانه تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی اصل و اورجینال نیستند و در این میان محصولات تقلبی فراوانی وجود دارد که استفاده از آن ها نه تنها موجب افزایش زیبایی بانوان و دختران نخواهد شد بلکه سلامت و زیبایی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. از این رو باید در انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی بیشتر دقت نمایند. اگر می خواهید با خصوصیات لوازم آرایشی و بهداشتی اصل و اورجینال بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

چگونه از اصل بودن لوازم آرایشی و بهداشتی اطمینان حاصل نماییم؟

امروزع متاسفانه لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی به حدی حرفه ای ساخته شده اند که واقعا تشخیص اصل و بدل بودن آن ها کار دشواری شده است و نیاز به دقت فراوانی دارند. البته  نکاتی نیز وجود دارد که با توجه به آن ها می توان تا حدودی به اصالت لوازم آرایشی و بهداشتی پی برد. از جمله مهم ترین این نکات می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • اولین نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که فروشگاه های معتبر را برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اصل و اورجینال انتخاب کنید. وب سایت ها فراوانی نیز وجود دارند که انواع محصولات آرایشی و بهداشتی را ارائه می دهند اما باید به وب سایت هایی مراجعه کنید که دارای نماد اعتماد باشند.
  • معمولا تمامی محصولات دارای لیبل و بارکد هستند و از طریق آن ها می توان به اطلاعات جامعی در خصوص محصول دست یافت. هر یک از بارکدها متشکل از یک سری از اعداد هستند  که اگر از چپ به راست به آن ها توجه کنید تعیین کننده کشور سازنده، شرکت سازنده، کد منحصر محصول و کد کنترل می باشد. بنابراین با بررسی این بارکدها می توان متوجه شد که محصول توسط کدام کشور تولید شده است. البته اکثر محصولات دارای کد QR هستند و می توان با استفاده از نرم افزارهای تشخیص اصل بودن کالا که بر روی گوشی های هوشمند قابلیت نصب دارند بارکد را بررسی نمایید و متوجه اصل یا بدل بودن محصول شوید. همچنین یک شماره پیامک در لیبل درج شده بر روی محصولات وجود دارد که اگر بارکد را به آن شماره ارسال نمایید می توانید از اصالت آن اطمینان حاصل نمایید.
  • محصولاتی که دارای تخفیف های فراوانی هستند معمولا اصل و اورجینال نیستند و یا اینکه مدت زیادی به اتمام تاریخ انقضا آن ها باقی نمانده است. بنابراین اگر به دنبال خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اصل و اورجینال هستید بهتر است از خرید این محصولات بپرهیزید.
  • محصولات آرایشی و بهداشتی که اصل و برند آمریکایی و اروپایی هستند معمولا دارای قیمت بالایی می باشند. از این رو تمامی محصولات از جمله ریمل، رژ لب و پنکیک و .. اگر مارک اروپایی یا آلمانی داشته باشند اما با قیمت پایینی به فروش برسند نباید به آن ها اعتماد نمود. همه محصولات آرایشی و بهداشتی اصل از معروف ترین کمپانی های دنیا با قیمت دلار و یورو به فروش می رسند و برای ورود به کشور هزینه گمرکی نیز به آن ها تعلق می گیرد بنابراین دارای قیمت بالایی هستند و اگر فروشگاهی با قیمت پایین آن ها را ارائه دهند بهتر است از خرید آن بپرهیزید.
  • یکی دیگر از روش هایی که با استفاده از آن می توان خرید مطمئن تری را انجام داد این است که پیش از خرید در اینترنت محصول مورد نظر خود را جستجو نمایید و به وب سایت اصلی آن کمپانی مراجعه کنید تا عکس های محصول اصلی و ویژگی های آن آشنا شوید. بهتر است عکس این محصولات را ذخیره نمایید و در هنگام خرید با محصولی که فروشنده به عنوان محصول اصل به شما نشان می دهد مقایسه نمایید تا متوجه اصل یا بدل بودن آن بشوید. معمولا محصولات آرایشی و بهداشتی اصل و بدل در بسته بندی، سایز و فونت نوشته های بر روی جعبه دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند. محصولاتی که اصل هستند دارای نوشته هایی برجسته می باشند و بسته بندی بسیار زیبا و سالمی دارند که نشان از اصالت آن ها است.
  • لوازم آرایشی و بهداشتی اصل و اورجینال معمولا دارای بوی بسیار خوبی هستند و هرگز بوی تند و زننده ای ندارند. از این رو اگر محصولی دارای بوی نا مناسبی بود اصل نیست و یا اینکه تاریخ مصرف آن گذشته است. علاوه بر این محصولات اصل دارای ماندگاری بالا و بافت بسیار لطیف و سبکی هستند و حداقل تا 6 ساعت تغییر رنگ و حالت ندارند، در صورتی که محصولات بدل بلافاصله پس از چند ساعت لطافت و زیبایی اولیه خود را بر روی پوست از دست می دهند و به اصطلاح می ماسند. همچنین خط چشم و ریمل هایی که تقلبی هستند نیز ماندگاری کمی دارند و پس از چند ساعت پخش می شوند.
نوشته دیگر :   چطور در یک وبینار شرکت کنیم؟

چرا باید لوازم آرایشی و بهداشتی اصل و اورجینال تهیه کنیم؟

زیبایی و آراستگی برای بانوان بسیار اهمیت دارد و همواره در تلاش اند با استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی زیبایی و سلامت خود را حفظ نمایند. بنابراین باید محصولاتی را انتخاب نمایند که ضمن افزایش جذابیت و زیبایی آن ها سلامتشان را نیز حفظ کند. اما با استفاده طولانی مدت از محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی به مرور آسیب هایی به پوست وارد شده و موجب قرمزی، خشکی و کدر شدن آن می گردند و گاها حساسیت های آلرژیکی نیز در بعضی از افراد ایجاد می کنند که فرد باید پروسه بلند مدت درمان را طی کند تا سلامت پوست خود را مجددا به دست بیاورد. بنابراین بهتر است به جای خرید محصولات تقلبی با قیمت پایین تر هزینه بیشتری را به خرید محصولات آرایشی و بهداشتی اختصاص دهید و محصولات اصل و اورجینال که کیفیت آن ها تضمینی است خریداری نمایید.