۱۰ مزیتی که بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌و‌کارها دارد

تصور کنین که شما واسه تبلیغات، شناساندن و فروش کار و کاسبی خود، کمتر از ۶ ساعت در هفته زمان بذارین، تقریباً بدون پرداخت هیچ هزینه ای و معطل نشدن در ترافیک… این فقط یکی از امتیازات بازاریابی در شبکه های اجتماعیه.

حدود ۹۰ درصد از بازاریابان ادعا می کنن که شبکه های اجتماعی باعث ایجاد رشد و پیشرفت کار و کاسبی اونا شده که این تنها یکی از امتیازات اون هستش. شبکه های اجتماعی الان قسمت بزرگی از راه هدف دار هر بازاریابیه و امتیازات به کار گیری شبکه های اجتماعی خیلی زیاده. در واقع هر کار و کاسبی ای که از این منابع مقرون به صرفه استفاده نمی کنه، فرصتای بازاریابی فوق العاده ای رو از دست میده. فهمیدن به این موضوع خیلی ساده س! که بازاریابی شبکه های اجتماعی یه عنصر کلیدی واسه موفقیت در بازاریابیه و خیلی از بازاریابان با به کار گیری این پلتفرم، رشد اقتصادی رو درک کردن. به گفته محققین، حدود ۹۶ درصد از بازاریابان، الان در بازاریابی شبکه های اجتماعی مشارکت دارن. اما ۸۵ درصد از شرکت کنندگان هنوز مطمئن نیستن که شبکه های اجتماعی می تونه وسیله خوبی واسه رشد کسب و کارشون باشه. ما به شما کمک می کنیم تا با توضیح کامل امتیازات بازاریابی شبکه های اجتماعی، نگرانی شما کمتر شه و به یه نتیجه درست برسین.

اقتصادی

۱٫ افزایش اطلاعات و آگاهیا در مورد برندتون

شبکه های اجتماعی یکی از راه های بازاریابی اینترنتی با هزینه پایین بوده که باعث ایجاد رابطه موثر بین مشتریان و کار و کاسبی شما و افزایش دیدگاه و اطلاعات نسبت به برند شما می شه. واقعا اجرا و تدوین یه روش هدف دار واسه بازاریابی شبکه های اجتماعی، خیلی باعث افزایش آگاهی مخاطبان از کار و کاسبی شما می شه، چون شما با مخاطبین زیادی رابطه پیدا می کنین. واسه شروع کافیه که در شبکه های اجتماعی جور واجور، پروفایلی واسه کار و کاسبی تون بسازین و ایجاد رابطه رو شروع کنین.

کارکنان، شرکای تجاری، طرفداران مالی و دوستای خود رو واسه دنبال کردن و لایک کردن و به اشتراک گذاشتن پستای شبکه های اجتماعی تون، دعوت کنین. به همین سادگی رابطه مخاطبان با برند شما بیشتر می شه و آگاهی و اطلاعات اونا نسبت به کار و کاسبی شما زیاد می شه که این موضوع باعث رشد و رسیدن به معروفیت واسه کار و کاسبی شما می شه.

با هر پستی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شه، کار و کاسبی شما به یه سری افراد جدید معرفی می شه که می تونه اونا رو به مشتریائی بالقوه تبدیل کنه. هر چی اندازه آدمایی که کار و کاسبی شما رو بشناسن بیشتر باشه، واسه شما بهتره.

بیشتر از ۹۱ درصد از بازاریابان، با صرف تنها چند ساعت در هفته، به این ادعا رسیدن که تلاشای بازاریابی اونا در شبکه های اجتماعی، خیلی باعث رشد و پیشرفت کار و کاسبی اونا شده.

شکی نیس که خیلی راحت و با داشتن تنها یه صفحه رسمی در شبکه های اجتماعی، می تونین به طور منظم مخاطبان بزرگی واسه کار و کاسبی تون بسازین که این خود به نفع برند شما هستش.

۲٫ ایجاد بازدید بیشتر

بدون بازاریابی کار و کاسبی خود در شبکه های اجتماعی، ایجاد ورودی و جذب مشتریان شما بسیار محدوده. آدمایی که با نام تجاری شما آشنا شدن، به احتمال زیاد در جستجوی کلید واژه مشابه نام تجاری یا کار و کاسبی شما بودن. یعنی شما در رتبه بندی بالاتری نسبت به رقبایتان قرار گرفتین.

بدون به کار گیری شبکه های اجتماعی در بازاریابی کار و کاسبی خود، دست پیدا کردن به دایره مشتریان وفادر و حقیقی، کار بسیار سختیه. هر کدوم از شبکه های اجتماعی که به ترکیب بازاریابی خود اضافه می کنین، یه دروازه و یه راه ورودی به سایت شما حساب می شه و هر محتوای جدیدی که به عنوان یه پست منتشر می کنین، فرصتی دیگه واسه گرفتن و جذب یه مشتری جدیده.

شبکه های اجتماعی، یه سری از افراد با سوابق و عادات جور واجور و با نیازها و افکار متفاوت هستن. وقتی محتوای تولید شده شما در همه پلتفرمای جور واجور، کامل باشه، دسترسی و ایجاد رابطه افراد با کار و کاسبی شما، راحت تر می شه.

مثلا: ممکنه که مشتریان قدیمی شما با جستجوی یه کلید واژه خاص در فیسبوک به سایت شما دسترسی داشته باشن. اما کاربران جدید جستجوهای خود رو در مورد اجناس یا خدمات مورد نیازشون، در پلتفرمای جور واجور انجام میدن که واسه اینکه شما نسبت به رقبایتان برتری پیدا کنین، لازمه که در همه این پلتفرما حضور داشته باشین. با بازاریابی در شبکه های اجتماعی، شما می تونین کار و کاسبی تون رو به طیف خیلی از مصرف کنندگان در سراسر جهان، معرفی کنین.

مطالعه بیشتر:۲۰ روش واسه افزایش دنبال کنندگان (Followers) در اینستاگرام

۳٫ بهبود رتبه بندی در موتورهای جستجو

با اینکه به اشتراک گذاشتن پست در شبکه های اجتماعی باعث افزایش ترافیک و ورودی به سایت شما می شه، اما بازم باید تلاش بیشتری کرد تا موفقیتای زیادی انجام بشه.

بهینه سازی موتورهای جستجو واسه رسیدن به رتبه بندی بالاتر و گرفتن ورودی بیشتر به سایت شما، واسه کار و کاسبی تون اهمیت بالایی داره.

شبکه های اجتماعی مستقیما باعث افزایش رتبه در موتورهای جستجو نمی شن بلکه به عنوان یه ابزاری واسه کمک به این موضوع حساب می شن. محققان شبکه های اجتماعی اعلام داشتن که بیشتر از ۸۵ درصد از بازاریابانی که یکسال یا بیشتر از شبکه های اجتماعی واسه بازاریابی کار و کاسبی خودشون استفاده کردن، از رتبه بندی بالاتری در موتورهای جستجو بهره مند هستن.

توانایی رتبه بندی بالا اینه که کلمات کلیدی شما رو در موقعیتای بالاتری قرار میده، ترافیک و ورودی سایت و شبکه های اجتماعی شما رو زیاد می کنه و هم اینکه یافته های مثبتی رو واسه کار و کاسبی شما حاصل می کنه.

الان همه افراد واسه جستجوی هر چیزی از گوگل استفاده می کنن و بهتره که واقعی به این موضوع نگاه کنیم که همه افراد تلاش می کنن جواب خود رو از همون یافته های اول دریافت کنن و به صفحات بعدی نمی رن. اگه سایت شما در رتبه بندی بالاتری در موتورهای جستجو قرار بگیره و در یافته های اولیه دیده شه، ً این موضوع باعث رشد زیادی در کار و کاسبی شما می شه. بهترین کار واسه گرفتن رتبه بندی بالاتر از راه شبکه های اجتماعی اینه که محتوایی با کیفیت بالا تولید کنین که کلید واژه مورد نظر شمام در اون موجود باشه.

 محتوایی که شما در شبکه های اجتماعی تون به اشتراک می ذارین می تونه شامل: بلاگا، تصاویر فتوشاپی، اطلاعات کار و کاسبی، تصاویری از اجناس، محیط کاری و کارمندانتان باشه که همه اینا، کار و کاسبی شما رو در چشم مخاطباتون، جذاب و قابل اعتماد میسازه.

وقتی که شما یه محتوای با کیفیت رو در شبکه های اجتماعی به اشتراک می ذارین، علاوه بر اینکه مخاطباتون اونا رو لایک می کنن، هم اینکه اونا رو در شبکه های اجتماعی خود هم به اشتراک می ذارن که همه اینا باعث بیشتر دیده شدن می شن. مهم تر از همه اینه که به شما فرصت بیشتری میده تا بتونین در مورد کار و کاسبی تون بیشتر بنویسین و لینکای ارتباطی تون رو در اون بذارین که مستقیما باعث افزایش رتبه بندی شما در موتورهای جستجو می شه.

مطالعه بیشتر: چیجوری با به کار گیری شبکه های اجتماعی سایت خود رو سئو کنیم؟

۴٫ افزایش اندازه تبدیل مخاطب به مشتری

با افزایش بازدید شما در کار و کاسبی تون، فرصت بیشتری واسه تبدیل مخاطبان به مشتری و افزایش مشتریان شما ایجاد میشه. هر پست، بلاگ، تصویر یا ویدئویی که در شبکه های اجتماعی شما به اشتراک گذاشته می شه، می تونه مخاطبان بیشتری رو به سایت شما هدایت کنه و در نتیجه به افزایش ترافیک و اندازه تبدیل شما منجر شه. یه کار و کاسبی با به اشتراک گذاشتن مطالب در شبکه های اجتماعی و ایجاد تعامله که به یه برند تبدیل می شه. هم اینکه مردم بهتر می دونن با برنده هایی که بیشتر و راحت تر میشه با اونا تعامل داشت، تجارت کنن.

 بیشتر از ۵۱ درصد از بازاریابان ادعا می کنن که صرف وقت واسه پیشرفت روابط با مصرف کنندگان، یافته های مثبتی در فروش اونا داشته.

امروزه مردم از شبکه های اجتماعی واسه ایجاد رابطه با دوستان، خونواده و جامعه خود استفاده می کنن. حالا که مردم با شبکه های اجتماعی در حال تعامل و ایجاد رابطه هستن، پس به چه دلیل شما برند و کار و کاسبی خود رو در این ترکیب قرار ندین؟ وقتی که یه شخصی با برند شما در شبکه های اجتماعی آشنا شه و دوست یا خونواده اون در جستجوی محصول یا خدمتی مثل خدمت یا محصول شما باشن، ممکنه که برند شما رو به اونا معرفی کنن که این موضوع باعث می شه برند شما بیشتر شناخته شه و به یه ثبات اجتماعی برسه.

 طبق گزارش محققین، حدود ۶۶ درصد از بازاریابان، با به کار گیری پلتفرمای شبکه های اجتماعی، با صرف حدوداً ۶ ساعت در هفته به امتیازات بالایی در فروش کار و کاسبی خود رسیدن. در نتیجه، به اشتراک گذاشتن کار و کاسبی شما در شبکه های اجتماعی می تونه ترافیک و ورودی بیشتری واسه سایت شما بوجود آورد.

۵٫ افزایش رضایت مشتری

در دنیای دیجیتالی و آنلاین امروز، شبکه های اجتماعی یه پلتفرم مهم و مؤثر واسه ایجاد ارتباطاته. از راه شبکه های اجتماعی، صدای کار و کاسبی تون رو به گوش همه برسونین. وقتی که شما در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنین، یه شخص واسه تعریف یا تشکر از محصول یا خدمت شما به جای پیام شخصی، اونو در فضای عمومی به اشتراک میذاره که این موضوع علاوه بر اینکه برند شما رو به افراد دیگه معرفی می کنه، اعتماد افراد رو هم جلب می کنه. شبکه های اجتماعی به افراد این اجازه رو میده که رضایتمندی و حتی اعتراض و شکایت خود رو با افراد دیگه به اشتراک بزاره. باید گفت که حتی پیامای منفی و معترضانه، نتیجه مثبتی در جلب اعتماد مشتریان بوجود می آورد.

دیجیتال

۶٫ افزایش مشتری هایی وفادار واسه برند شما

یکی از بزرگترین اهداف همه کسب و کارا، ایجاد یه جمعی از مشتریان وفاداره. جلب رضایت مشتری و وفاداری اون به برند، کم کم ایجاد می شه و یه اصل مهم در این موضوع اینه که با مصرف کنندگان به طور منظم رابطه برقرار کنین.

شبکه های اجتماعی فقط به معرفی اجناس یا خدمات برند شما محدود نمی شه، بلکه مشتریان می تونن خیلی راحت و با صرف زمان کمتری با کار و کاسبی شما رابطه برقرار کنن. تحقیقات و تحقیقات نشون داده که ۶۲ درصد از مشتریان وفادار، واسه برنده هایی هستن که در شبکه های اجتماعی حضور پررنگتری دارن و خیلی راحت میشه با اونا در تعامل بود. برنده های جور واجور باید نفوذ خود رو در شبکه های اجتماعی بالا ببرن تا بتونن مشتریان بیشتری رو به طرف کار و کاسبی خود جذب کنن.

۷٫ افزایش اعتبار برند

رضایت مشتری و وفاداری به برند، هر دو نقش مهمی رو در پیشرفت کار و کاسبی شما اجرا می کنن. شبکه های اجتماعی کار و کاسبی شما به طور منظم، نقش مهمی رو در تعامل شما با مشتری هاتون بازی می کنه و واسه پاسخدهی به سؤالات مشتریان همیشه در دسترسه که این موضوع به طبع باعث افزایش رضایتمندی مشتریان می شه. مشتریان بسیار علاقه دارن که تبلیغات مربوط به یه خدمت و محصول عالی رو ببینن و هم اینکه واسه بیان رضایت خود از شبکه های اجتماعی استفاده کنن. وجود مشتری هاتون در شبکه های اجتماعی شما، باعث می شه که اونا هم باعث تبلیغ برند شما شن و مشتریان بیشتری رو واسه شما به وجود بیارن که همه اینا باعث بالا رفتن ارزش و قدرت برند شما می شه. وقتی که یک یا چند نفر از مشتری هاتون از محصول یا خدمت شما راضی باشن و در مورد کار و کاسبی شما، صحبت مثبتی در شبکه های اجتماعی داشته باشن، همین موضوع باعث تبلیغ و پیشرفت کار و کاسبی شما می شه.

۸٫ مقرون به صرفه بودن

بازاریابی در شبکه های اجتماعی شایدً بخش مقرون به صرفه ای از یه روش هدف دار تبلیغاتیه. ثبت نام کردن و عضو شدن در همه شبکه های اجتماعی مجانیه و هر تبلیغی که شما در شبکه های اجتماعی انجام می دین، نسبت به تاکتیکای دیگه بازاریابی، تقریباً کم هزینه تره. اینجوری شما می تونین بازدهی بیشتری رو با صرف بودجه پایین تری بدست بیارین و بودجه و سرمایه کار و کاسبی تون رو صرف موارد دیگری واسه پیشرفت برندتون کنین. فقط با صرف مقدار کمتری از زمان و هزینه، شما می تونین اندازه های تبدیل خود رو خیلی زیاد کنین.

۹٫ گرفتن اطلاعات از بازار و مشتریان

یکی از امتیازات بازاریابی در شبکه های اجتماعی، بینش و به دست آوردن اطلاعات و جزییات از بازاره.

 چه راهی بهتر از صحبت کردن مستقیم با مشتریاس تا خیلی راحت بشه به افکار و نیازای اونا رسید؟ شما می تونین با نظارت بر فعالیتای شبکه های اجتماعی تون، عقاید و نظرات مشتری هاتون رو ببینین. به کار گیری شبکه های اجتماعی به عنوان یه وسیله پژوهشی، می تونه به شما واسه رسیدن به اطلاعاتی که درک شما رو نسبت به کار و کاسبی تون زیاد کنه، کمک کنه. یکی دیگه از جذابیتای شبکه های اجتماعی اینه که شما می تونین با بررسی کردن رفتار و عکس العمل مخاطباتون، به این موضوع پی ببرین که کدوم محتواها باحال تر بوده و مورد توجه بیشتری قرار گرفته تا وقتتون رو روی تولید محتواهایی با بازدهی بیشتر، بذارین.

۱۰٫ رهبری فکرهای مشتریان

شبکه های اجتماعی، واسه تبدیل شما به یه متخصص، خنثی نیستن. شما می تونین با بررسی کسب و کارایی مشابه خود و دنبال کردن اونا، اطلاعات، علم و تجربیات خود رو زیاد کنین و مخاطبان بیشتری رو جذب کنین و در مورد کاری خود پیشرو باشین و هم اینکه ذهنای کاربران رو مدیریت کنین.

همین الان شروع کنین

شک نداشته باشینً با مطالعه مطالب بالا، به امتیازات بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی پی بردین. اگه شمام هنوز در شبکه های اجتماعی فعالیتی ندارین، عجله کنین و همین الان در شبکه ای اجتماعی ثبت نام کنین، اطلاعات مربوط به کار و کاسبی خودتون رو پر کنین و با تولید و منتشر کردن مطالب جذاب، فالوئرهای خود رو زیاد کنین. همونطور که در بالا هم گفته شد، از همکاران و دوستای خود بخواین تا در صفحات مربوط به شبکه های اجتماعی شما عضو شن و اونو به دوستانشون معرفی کنن.

در قدم بعدی، شما نیاز به تدوین یه روش هدف دار درست واسه تولید محتوا دارین و بعد از اون با تولید محتواهای جذاب و بروزرسانی اونا، ترافیک و ورود افراد رو به سایت و شبکه های اجتماعی تون زیاد کنین.

مطالعه بیشتر: چیجوری روش هدف دار شبکه های اجتماعی خود رو بهبود بدیم؟

تقریباً میشه گفت که هیچ دلیل راضی کننده ای وجود نداره که در روش هدف دار بازاریابی خود، شبکه های اجتماعی رو راه ندین. تبلیغات در شبکه ای اجتماعی، بسیار مقرون به صرفه س و در اصل نه فقط شما چیزی رو از دست نمیدید، بلکه باعث رشد و پیشرفت هر چی بیشتر کار و کاسبی تون میشه.

مشاهده نسخه pdf مقاله:۱۰ مزیت بازاریابی شبکه های اجتماعی واسه کار و کاسبی شما