دانلود پایان نامه

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : مطالعه مسئولیت کاهش یافته در قتل عمد در حقوق ایران و فقه امامیه

تکه ای از متن پایان نامه :

یقاتلن»[1] پیامبر از قتل زنان و فرزندان در سرزمین کفر نهی کرده اند مگر انکه با شما به جنگ بپردازند . پس به نظر می رسد که کفر آنان سبب اباحه خونشان نمی باشد بلکه آن چیز که سبب اباحه خون انان می گردد صفت حربی بودنشان می باشد زیرا که تفاوتی بین مردان و زنان و فرزندان انان وجود ندارد واگر علت مهدورالدم بودن صفت کفر آنان می بود از قتل فرزندان و زنان نهی نمیشد

یکی از نویسندگان در این مورد معتقد می باشد ((امروزه در غیر از میادین جنگ مصداقی برای کافر حربی نمی توان  پیدا نمود زیرا در هر صورت کفار در غیر از میادین جنگ به دو دسته تقسیم می شوند یا عهد وپیمان فردی بین کفار و مسلمانان بسته شده ویا اینکه عهد وپیمان بین دولت اسلامی و دولت کفر منعقد شده که این صلح و عهد وپیمان بین تمام مسلمانان لازم الرعایه می باشد مثل صلح حدیبته در زمان پیامبر(ص)واعلامیه سازمان ملل متحد که امروزه تمام کشورهای اسلامی به ان متعهد شده اند.

ویا اینکه بین دولت های کفر و اسلامی عهد وپیمانی بسته نشده در این صورت اگر کفار با اذن وارد کشورهای اسلامی شوند مستامن می شوند و اگر بدون اذن وارد کشورهای اسلامی شوند با اینکه خارج از مرزهای کشورهای اسلامی زندگی کنند نیز به جهت امضای اعلامیه حقوق بشر از سوی دولت اسلامی دما و اموال انان مصون از تعرض می باشد))[2]

مطلب مشابه :  ،

اما بایستی گفت که قوانین و مقررات بین المللی تا جایی قابل استناد می باشد که مخالف با شرع و قوانین داخلی نباشد در واقع قانون اساسی احکام شریعت را مقدم بر قوانین بین المللی قرار داده کما اینکه اعلامیه جهانی حقوق بشر یک منشور اخلاقی می باشد همانند معاهدات لازم الاجراء نمی باشد و برای نقض آن ضمانت اجرایی در نظر گرفته نشده در بحث ارتداد گفته خواهد گردید که  مرتد فطری  در فقه در صورت اثبات ارتداش مهدور الدم می گردد یعنی اسلام اجازه تغییر دین را به مسلمانان نداده می باشد و برا ی آن مجازات سنگینی تعیین کرده در صورتی که طبق ماده 18 اعلامیه ((هر شخصی حق دارد از آزادی اندیشه و وجدان و دین بهره مند گردد این حق مستلزم آزادی تغییر دین یا اعتقاد و همچنین اظهار دین یا اعتقاد در قالب آموزش دینی .عبادتها و اجرای آیینها و مراسم دینی به تنهایی یا به صورت جمعی، به طور خصوصی یا عمومی می باشد ))[3]

[1] – حرالعاملی وسایل الشیعه جلد1.موسسه آل بیت(ع)،1409 ،ص 47

[2] – شاکری گلپایگانی طوبی .تاثیر اعتقاد به مهدورالدم بودن مقتول وخطای دراعتقاد،مجله ندای صادق،شماره36،ص17،زمستان1383

[3] – گلن جانسون . اعلامه جهانی حقوق بشر و تاریخچه آن ِترجمه محمد جعفر پوینده نشر نی . 1378 ص 93


مطالعه مسئولیت کاهش یافته در قتل عمد در حقوق ایران و فقه امامیه

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

مطلب مشابه :  دانلود پایانامه ارشد با عنوان : بررسی مسئولیت کاهش یافته در قتل عمد در حقوق ایران و فقه امامیه

 دانلود از لینک پایین صفحه

دسته‌ها: پایان نامه حقوق