سخن بزرگان برای رشد یک کسب‌وکار کوچک

به گزارش آلامتو به نقل از ibazaryabi.com ؛ تنها راهی که با اون بشه یه کسب وکار کوچیک رو رشد داد توجه کردن به مسائلیه که شاید در نگاه اول بسیار کوچیک جلوه می کنن. اما اگه به اونا توجه نشه کل شرکت رو از بین میبرن. در ادامه این مقاله جواب چند کارآفرین به سوال “واسه رشد یه کسب وکار چه کارای مهمی باید انجام داد” رو می خونید.

حفظ فرهنگ شرکت

با هر عضوی که به تیم شما اضافه می شه، فرهنگ شرکت شما از روی زور و اینکه دیگه چاره ای نیس تغییر می کنه. این مهمه که از فرهنگ شرکت صرف نظر نکنین و یه برنامه واسه پرورش و پیشرفت فرهنگ شرکت خود داشته باشین. فرهنگ شرکت شما همون چیزیه که در اوایل به وجود می بیارین و خیلی با اهمیته که هیچ وقت اونو از دست ندین.(کیم کوپه، ZinePak)

مدیریت علم

علم یه کسب وکار بیشتر در اذهان کارکنان اولیه س. در نتیجه شما باید واسه آموزش افراد جدیدی که استخدام می کنین برنامه ریزی داشته باشین. واسه رشد صاف باید بهترین چیزایی رو که یاد می گیرین دائم با تیم خود به اشتراک بذارین.( AJ Shankar, Everlaw, Inc)

تعریف نقشا به روشنی

تعریف نقش هر فرد در شرکت مخصوصا وقتی که شروع به رشد می کنین چیزی لازمه. این شامل تیمی که در اول با شما همراه بوده و کسانیه که واسه اولین بار استخدام می شن. (اندرو توماس، SkyBell Video Doorbell)

تعیین قدم به قدم مراحل

یه کارآفرین همیشه دوست داره چیزای جدید رو کشف کنه، کنجکاوه و همیشه در پروژه های جدید نقش داره. اما واسه رشد کسب وکارتون باید تا جای ممکن ثبات و قوام رو حفظ کنین و مراحلی رو که قدم به قدم طی می کنین رو حفظ و مشخص کنین.( Alfredo Atanacio, Uassist.ME)

جریان نقدی

از اندازه پولی که وارد شرکت تون می شه صرف نظر نکنین و اونو به صورت متعادل واسه رشد شرکت به کار بگیرین. همونجوریکه وارن بوفه میگه: جریان نقدی یا اعتباری که در دسترسه مانند اکسیژنه و شما اونو ۹۹.۹ درصد از زمان به اون توجه نمی کنین و تنها وقتی متوجه میشین که این جریان نقدی واسه شما به صفر برسه.(Kevin Henrikson, Acompli)

پیشرفت وسایل داخلی

وقتی که یه شرکت کوچکه، خیلی از وظایف به صورت دستی انجام می شه. اما وقتی که کسب وکار شما رشد پیدا کرد آزمایش و بهینه سازی وسایل داخلی بسیار مهمن.(Randy Rayess, VenturePact)

بالا بردن کیفیت تیم

حتی اگه در حال تولید جریان نقدی قابل توجه هستین و یا سرمایه گذاریای جدیدی به دست آوردید هیچوقت نباید ساکن بمونین و رشد نکنین. شما همیشه باید ضعفای خود رو پیدا کنین و تموم تلاش خود رو بکنین تا کیفیت تیم خود رو به بالاترین اندازه ممکن برسونین.(Luke Skurman, Niche.com)

رضایت مشتری

همونجوریکه شرکت شما رشد می کنه باید در تمرکز خود روی رضایت مشتری تمرکز کنین. اندازه رضایت با رتبه پروموتور خالص اندازه گیری می شه، این متریک شاخص خوبیه واسه نشون دادن این که کسب وکار ما به درستی اندازه گذاری شده یا نه. (رایان ویلسون، FiveFifty)

حفظ ارزشای اصلی

ارزشای اصلی و فرهنگ واسه پایداری و رشد دراز مدت بسیار مهم هستن. داشتن ارزشای اصلی و فرهنگ قوی به کارکنان در تصمیم گیریای کلیدی کمک می کنه. به طور دائمی در این مناطق کلیدی سرمایه گذاری کنین.( Dusty Wunderlich, Bristlecone Holdings)

جشن گرفتن واسه موفقیتای کوچیک

خیلی با اهمیته که در بعضی از موفقیتای کوچیکی که به دست آوردید متوقف شید و جشن کوچیکی رو واسه اعضای تیم خود ترتیب بدین. ایجاد یه جور سنت واسه جلوگیری از فرسودگیای شغلی در درازمدت کمک می کنه.(Mattan Griffel, One Month)

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *