سبک زندگی سلامتی در ۳۰ روز

eating

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ هممون نیاز به یه سری تنظیمات و برنامه های جزئی واسه سلامتی مون داریم. با این ۳۰ نکته در عرض یه ماه سلامتی رو به خود برگردونیم.

روز اول: بدون این دست اون دست کردن بعد از بیدار شدن یه لیوان آب بخورین

ناشتا یه لیوان آب (به خصوص آب گرم) دستگاه گوارش رو تحریک می کنه. پس بدن بهتر می تونه مواد مغذی رو جذب کنه و غذا راحت تر در سیستم گوارش جریان پیدا می کنه.

روز دوم: در طول روز آب بخورین

نوشیدن آب بهترین کاریه که می تونین واسه سلامتی تون انجام بدین. چون علاوه بر سالم نگه داشتن پوست و بالا بردن انرژی متابولیسم بدن رو هم تقویت می کنه.

روز سوم: کمی آب لیمو اضافه کنین

کمی آب لیمو داخل آب نوشیدنی تون بریزین تا سیستم ایمنی خود رو حفظ کنین.

روز چهارم: میان وعده های آب دار بخورین

هندوانه، خیار و آناناس میوه های آبدار هستن و مثل خوردن h3O روی بدن تاثیر می ذارن. هم اینکه بیشتر از چیپس و پفک بدن رو سیر نگه می دارن.

روز پنجم: صبحونه بخورین

حتی اگه دیرتون شده باشه نباید صبحونه رو از دست بدین. حذف این وعده خطر دچار شدن به بیماریای قلبی، دیابت و چاقی رو بیشتر می کنه.

روز ششم: هنگام نهار بیرون برید

۲۰ دقیقه هواخوری یا کمتر واسه بهبود روحیه و کاهش استرس کافیه.

روز هفتم: با بهترین دوست یا همکارتون بیرون برید

بیرون رفتن و گفتگوهای روبرو با دوستان و همکاران باعث می شه سطح اکسی توسین در بدن بالاترین درجه بگیره. استرس جلوی اکسی توسینا رو میگیره و گفتگوهای سرگرم کننده و لذت بخش اونا رو آزاد می کنه.

روز هشتم: واسه وعده های غذایی برنامه ریزی کنین

هر هفته روز شنبه قبل از این که به فروشگاه برید ۲۰ دقیقه واسه انتخاب وعده های غذایی وقت بذارین. با این کار به ۲ دلیل کالری کم می کنین. ۱: بیشتر آشپزی می کنین. ۲: حواستون به غذاهایی که می خورید هست.

روز هشتم: واسه وعده های غذایی برنامه ریزی کنین

هر هفته روز شنبه قبل از این که به فروشگاه برید ۲۰ دقیقه واسه انتخاب وعده های غذایی وقت بذارین. با این کار به ۲ دلیل کالری کم می کنین. ۱: بیشتر آشپزی می کنین. ۲: حواستون به غذاهایی که می خورید هست.

روز دهم: ساعات تفریح رو با ورزش بگذرونین

به جای هله هوله خوردن با دوستان تون به کلاس یوگا برید.

روز یازدهم: به جای سبد چرخ دار از سبد دستی استفاده کنین

این کار می تونه جانشین خوبی واسه ورزشای بازو باشه.

روز دوازدهم: هنگام پیام بازرگانی پرش بزنین

به جای این که روی مبل دراز بکشین و منتظر به آخر رسیدن پیام بازرگانی شید بلند شید و کمی بپرید.

روز سیزدهم: هر جا که هستین از پله ها استفاده کنین

بالا و پایین رفتن از پله به شرطی که بار سنگینی در دست نداشته باشین واسه ریه ها خیلی خوبه.

روز چهاردهم: عصرها چای سبز بخورین

چای سبز علاوه بر این که جلوی بعضی بیماریا رو میگیره به کاهش وزن و افزایش انرژی هم کمک می کنه.

روز پانزدهم: سبزیجات برگ دار بخورین

بیرون غذا خوردن دلیل خوبی واسه فراموش کردن کالریا نیس. پس به جای سیب زمینی سرخ شده سالاد سفارش بدین.

sleeping

روز شانزدهم: یه ساعت زودتر به تختخواب برید

هر چی زودتر چشما رو ببندین صبح زودتر می تونین بیدار شید. پس روز خوب و سرحالی رو شروع می کنین.

روز هفدهم: ماساژ بگیرین

حتی ۱۰ دقیقه ماساژ معجزه می کنه.

روز هجدهم: اپلیکیشن مدیتیشن نصب کنین

اپلیکیشنای مدیتیشن چه بعد از خواب و چه در ساعات استراحت در محیط کار به دردتون می خوره.

روز نوزدهم: موبایل تون رو خاموش کنین

دست کم یه ساعت قبل از خواب موبایل تون رو کنار بذارین تا زیاد در برابر نورآبی اون قرار نگیرید. (این نور مانع تولید ملاتونین می شه)

روز بیستم: گوشی رو در حالت شب بذارین

اگه نمی تونین گوشی رو کنار بذارین اون رو در حالت شب بذارین.

روز بیست و یکم: لیستی از علایقتان رو بنویسین

این لیست بهترین پادزهر واسه لیست کارهاییه که باید انجام بدین. با نوشتن چیزایی که خوشحالتان می کنه روحیه بهتری دارید.

روز بیست و دوم: هنگام استرس کمی بپرید

هر زمان که دچار اضطراب شدید به یه مکان خلوت برید و کمی پرش بزنین. این کار باعث حرکت مایع لنفاوی، بازیابی سیستم عصبی و آزاد شدن هورمون اندورفین در بدن می شه.

روز بیست و سوم: ماست و توت رو جانشین دسر کنین

این غذا پر از باکتریای سالمیه که به هضم غذا و کاهش استرس کمک می کنه.

روز بیست و چهارم: مرکبات بخورین

این نوع میوه ها پر از ویتامین C هستن و عطر اونا در تقویت و بهبود روحیه بسیار موثره.

روز بیست و پنجم: شکر رو خط بزنین

زیاده روی در خوردن شکر باعث افسردگی و جلوگیری از حدت ذهن می شه.

روز بیست و ششم: قهوه ممنوع

اگه به کافئین اعتیاد دارین یه هفته بدون اون سپری کنین تا فهمیده باشین که بدون اونم روحیه بهتری دارین و هم خواب آروم.

روز بیست و هفتم: روی انگشتای پا وایسید

این کار باعث می شه خون به اندامای بدن جریان پیدا کنه.

روز بیست و هشتم: یه شب در خونه بمونین

بعضی وقتا لازمه که به جای بیرون وقت گذروندن در خونه بمونین.

روز بیست و نهم: همراه با سگ خود به پیاده روی برید

هدف اینه که روزانه ۱۰ هزار قدم پیاده روی کنین. وقتی همراه داشته باشین انگیزه بیشتری واسه این کار پیدا می کنین.

روز سی ام: دیگه واسه همیشه دکمه Snooze رو نزنین

دیر کردن بدترین اتفاقیه که استرس رو بیشتر می کنه. ساعت رو سمت دیگه اتاق خواب بذارین تا مجبور باشین واسه خاموش کردنش از جای خود بلند شید. در این صورت دیگه خوابتون پریده و به تختخواب بر نمی گردید.

خواص مدیتیشن واسه پوست و زیبایی

امتیازات مدیتیشن

بدونیم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *