سبزیجات مفید برای فصل سرما

فصل سرما رسیده و شما باید به فکر تأمین ویتامین های بدنتون باشین تا مریضی های خاص این فصل رو از خود دور کنین. کار سختی نیس؛ کافیه که سبزیجات به درد بخور رو وارد برنامه غذایی روزانه تون بکنین و از خواص اون ها بهره ببرین.

 

 

 شلغم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرزو ؛ حالا خوبیش اینه شلغم جزو سبزیجات تقریباً ارزانیه که در عین حال خیلی راحت قابل پخت و مصرفه. شلغم پر از ویتامین C و اسیدهای آمینه لازم واسه بدنه. فصل سرما رو بدون این سبزی به درد بخور سر نکنین. بدونین که نصف فنجون از این سبزی پرخاصیت شامل ۳۵ کالری و ۱۸ میلی گرم ویتامین C می باشه. داخل سوپ یا آشتان حتماً شلغم بریزین. ترکیب شلغم و عسل شربتی می دهد که یه آنتی بیوتیک معجزه گر و به طور کاملً طبیعیه.

 

 گل کلم

 

محققان فکر می کنند آدمایی که گل کلم بیشتری مصرف می کنن اندازه کلسترول خونشون کمتره. اگه قصد لاغری دارین بدونین که این کلم های خوش طعم یه همیار خوب حساب می شن.

 

 کلم بروکسل

 

شایدً این کلم خیلی خوش آیند کودکان نباشه. اما باید بدونین کلم بروکسل منبع ویتامین C حساب می شه. پس خودتون رو از خواص این سبزیجات به درد بخور محروم نکنین.

 

نخود فرنگی

 

در فصل سرما حتماً نخود فرنگی استفاده کنین. این نخودهای خوش رنگ کوچیک کم کالری و شامل چربی کمی هستن اما در عین حال منبع خوبی واسه تأمین پروتئین حساب می شن. از این گذشته نخود فرنگی ها پر از پکتین و فیبرهای غذایی دیگری هستن که اندازه قند خون و کلسترول رو کاهش میدن.

 

کدو حلوایی

 

کدو حلوایی منبع آنتی اکسیدان ها هستش و خوب از عهده تقویت سیستم ایمنی بدنتون بر میاد. بتاکاروتن موجود در اون در بدن به ویتامین A تبدیل می شه. همونجوریکه می دونین این ویتامین واسه سلامت چشم ها و رشد استخون ها لازمه. پتاسیم موجود در این کدوهای بامزه خطر دچار شدن به فشار خون بالا رو هم کاهش می دهد.

 

بازنشر باشگاه خبرنگاران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *