دانلود پایان نامه

بازارهای ملی و بین‌المللی؛
امکان تهیۀ مواد و خدمات از سایرشرکتها با هزینه کمتر و سرعت بیشتر؛
کوتاه کردن و حتی حذف کانال‌های توزیع و در نتیجه کاهش قیمت و افزایش سود؛
امکان داشتن سطح کمتری ازموجودی؛
کاهش هزینۀ ارتباطات راه دور؛
کمک به شرکت‌های کوچک برای رقابت با شرکت‌های بزرگ؛
ب: مزایای تجارت الکترونیک برای مشتریان:
کاهش هزینۀ کالا و خدمات به دلیل امکان مقایسۀ سریع و بهنگام محصولات؛
افزایش قدرت انتخاب مشتریان؛
امکان خرید شبانه روزی در هفت روز هفته؛
دسترسی به اطلاعات مفصل و مربوط طی چند ثانیه؛
امکان کار و مطالعه برای افراد در منزل؛
امکان برپایی حراجی‌های الکترونیکی؛
امکان تعامل مشتریان با یکدیگر و مبادلۀ نظرها و مقایسۀ تجربیات
تجارت الکترونیک به عنوان یکی از قسمت‌های مهم نشأت گرفته از فن آوری اطلاعات است که امروزه کاربرد آن در راستای تأمین نیازهای اطلاعاتی کاربران در زمینه های گوناگون بیش از پیش نمود پیدا کرده است به طوری که در بعد اقتصادی نیز ”اهمیت دستیابی سریع به اطلاعات صحیح” کلید پیروزی در عرصۀ رقابت جهانی محسوب می شود. الزامات اقتصاد کلان تجارت الکترونیک یقیناً در بازار سرمایه هم کاربرد دارد؛ یعنی اینکه از دید اقتصاد کلان، داد و ستد الکترونیک بر رشد و اشتغال، بهره وری و تورم و موارد دیگر نیز تأثیرگذار است )عبده تبریزی اولین همایش تجارت الکترونیک، 1386).
فقدان اعتماد مشتریان به ارائه کنندگان خدمات اینترنتی، عدم آشنایی عمومی با کامپیوتر، آموزش نامناسب و ناکافی مشتریان، فقدان آگاهی و دانش مشتریان از منافع و مزایای تجارت الکترونیک و عدم آشنایی مشتریان با زبان انگلیسی مشکلاتی است که می توان تمام آنها را در
دوره های کوتاه و میان مدت، از پیشرو برداشت. این برنامه ها می‌تواند با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای تبلیغاتی و آموزشی بویژه رسانه‌ها با برنامه ریزی های مناسب آموزشی، شکل گرفته و به اجرا در آید. در مجموع، ایجاد زیرساخت‌های مالی و جذب سرمایه در حوزه تجارت الکترونیک و زمینه سازی مناسب دولت برای توسعۀ شناخت عمومی و اختصاصی مردم بعنوان مشتریان بالقوه ازجمله مهمترین سیاست‌های راهگشا درراستای توسعۀ تجارت الکترونیک هستند .براین اساس توجه پایه ای به گسترش این بستر مهم تجارت الکترونیک از اولویت دارترین برنامه هایی است که باید مورد توجه مسئولین قرارگیرد. در عین حال، ایجاد زمینه های سرمایه گذاری بنگاه ها در قلمرو تجارت الکترونیک و تأمین زیرساختهای اصلی و پشتیبان آن، مستلزم به وجود آوردن فضای ایمن و کم مخاطره برای بنگاه هاست. دولت می تواند با تدوین و اجرای برنامه های حمایتی خود دراین زمینه، به شکل های مستقیم و غیرمستقیم، تمایل بنگاه ها را برای ورود به این حوزه برانگیزد. (مشبکی و همکاران، 1389، ص90-89)

2-3-2. بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی بخشی از تجارت الکترونیک است که مدیریت اطلاعات، روابط عمومی، خدمات مشتریان و بخش فروش را در بر دارد، بطور کلی تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی از زمانی که دسترسی به اینترنت به صورت گسترده برای عموم مردم فراهم شد رواج یافته است.
اینترنت از مهمترین و بحث برانگیزترین موضاعات در تجارت و آموزش بازرگانی است. سرعت توسعه بازاریابی الکترونیکی بسیار بالا است، به طوری که با کندی تحقیقات و انتشار نتایج آن هم‌سنگ نیست. مشخص است که بنیادهای تجاری به سرعت در حال تحول و استقرار در نقاط پویای جدید است و لذا اینترنت را باید از پردامنه ترین رسانه‌ها دانست که تغییرات بیشماری را در حوزه بازاریابی و توسعه ایجاد کرده است. این قابلیت‌ها بسیاری از حوزه‌ها را در بازاریابی تحت تاثیر قرار داده است: بخش‌بندی و هدف گذاری، قیمت گذاری، خدمات به مشتری و مدیریت روابط مشتری، بسته بندی، ارتباطات بازایابی، پیشبرد، کانال توزیع و زنجیره ارزش، بازاریابی جهانی و علامت تجاری (باقری کنی و آذر، 1384، ص4). بازاریابی الکترونیکی عبارت است از استفاده فناوری‌های دیجیتالی وابسته برای دستیابی به اهداف بازاریابی و حمایت از مفهوم بازاریابی به شکل نوین است. در عمل بازاریابی اینترنتی شامل استفاده از وب سایت شرکتها و ترکیب آن با فناوری‌های پیشرفته از قبیل موتورهای جستجو، تبلبغات بانر، پست الکترونیک و ارتباط با دیگر سایت‌ها برای به دست آوردن مشتریان موجود و فراهم کردن خدمات برای مشتریان جدید که به توسعه رابطه با مشتریان کمک می کند. البته بایستی به این نکته توجه داشت که برای اینکه بازاریابی اینترنتی موفق شود بایستی با رسانه ها سنتی مانند مطبوعات و تلویزیون همبستگی کاملی داشته باشد. بنابراین در یک تعریف کلی بازاریابی اینترنتی عبارت از استفاده از اینترنت و فناوری‌های دیجیتالی مرتبط دیگر در ترکیب با
رسانه‌های سنتی برای دستیابی به اهداف بازاریابی است. (شعرباف و مرتضوی، 1388، ص 1233). در همین راستا، اینترنت از راه‌های مختلفی بر بازاریابی تاثیر گذاشته است، برخی از شرکت‌ها راه‌های موثری را برای تبلیغات، بازاریابی و توزیع محصولات و خدمات خود از طریق اینترنت پیدا کرده‌اند. (هربیگ و هیل ، 1995، ص 95)
آنچه که واضح است این است که بازاریابی اینترنتی قابلیت و ویژگی های بازاریابی سنتی را به همراه اینترنت توامان داشته و موجب گسترش ارتباطات و تسریع امور و … می‌شود.

2-3-2-1. مزایای بازاریابی اینترنتی
کاهش هزینه‌ها: اینترنت قادر به کاهش هزینه بسیاری از هزینه‌ها می‌باشد.
توانایی: اینترنت فرصت های جدیدی را برای معرفی محصولات و بهره ‌برداری از خدمات جدید فراهم می کند.
مزایای رقابتی: اگر یک شرکت به معرفی توانمندی‌هایش قبل از رقابیش بپردازد پی داراری مزیت رقابتی نسبت به آنها می‌باشد تا زمانیکه به آن توانمندی ها دست نیافته‌اند.
ارتقای ارتباطات: که شامل ارتقای سطوح کمی و کیفی ارتباطات با مشتریان، کارکنان و عرضه کنندگان می شود.

 
 
کنترل اینترنت میتواند تحقیقات بازار بهتری را توسط تعامل با رفتار مشتری و راهی که کارکنان بتوانند بهتر خدمات بدهند فراهم آورد.
ارتقای خدمت به مشتری با توجه به مزایایی که بیان شد کل خدمت رسانی به مشتری ارتقا می‌یابد (دیو و دیگران ، 1999: 20).

2-3-3. نمایشگاه مجازی
نمایشگاه مجازی عبارت است از اجتماع کلیه امکانات نمایشگاهی قابل ارائه در وب، شبیه سازی فضای نمایشگاههای فیزیکی کشور و فراهم نمودن مدلی کامل از غرفه‌های نمایشگاهی و کالا و خدمات درون آن بر روی شبکه جهانی که حاوی مجموعه ای دلخواه ازاطلاعات وجزییات مربط به غرفه مورد نظر (کالا، محصول، خدمات) می‌باشد. نمایشگاه‌های مجازی مشکلاتی همچون محدودیت زمان و مکان، جستجوی مشکل محصول و خدمات عرضه شده، خلا یکساله تا دوره بعدی، تک زبانه بودن، قابل دسترس نبودن همگانی، عدم پایداری تعامل و همکاری شرکت‌ها و فعالان و … را ندارند. امروزه با توجه به گسترش فضای مجازی و دسترسی آسان به این فضا و استقبال بسیاری از تولیدکنندگان مصرف کنندگان جهت تهیه نیازهای خود این مشکلات رفع گردیده است.

2-3-3-1. مزایای نمایشگاه مجازی
تسهیل بازدید واطلاع از نحوه حضورشرکتها
انسجام اطلاعات نمایشگاهی در یک مجموعه متمرکز با ایجاد مرجع کامل وجامع ازکلیه اطلاعات نمایشگاهی کشور
برطرف شدن مشکل محدویت زمانی نمایشگاههای فعلی
پرشدن خلایکساله-یا دوساله- بیند و نمایشگاه و امکان نمایش دستاوردها و محصولات و خدمات شرکتها با تمامی امکانات
یک نمایشگاه حقیقی امکان بهروزسازی تمام جزییات اطلاعات کالا و خدمات و نوآوری ها و محصولات جدید شرکتها به بازدیدکننده، به صورت لحظه ای
امکان دسترسی آسانتر به محصولی از شرکت مورد نظر
کاهش هزینه های تبلیغاتی و اطلاع رسانی به جهت کاهش قیمت تمام شده ی نهایی و به منظورکسب موفقیت بیشتر در بازاریابی
بازارشناسی وجلب سریعتر و موثرتر مشتریان، درک بهتر و رفع نیازمندی های آنها که منجر به ارتقاء سطح فروش گردد.
حضور مستمر سازمانها و شرکتها درنمایشگاه مجازی، جهت عرضه و مبادله محصولات و خدمات
ارائه تبلیغات وآگهی های شرکتها و سازمانها در راستای اطلاع رسانی به مشتریان
امکان بازدید رایگان و آسان عموم مردم در هر مکان و هر زمان از نمایشگاه
امکان فروش آنلاین محصول شرکتها در سامانه فروش مجازی نمایشگاه
ارتباط کامل بین فعالان نمایشگاههای خارجی وداخلی در تمامی زمینه های صنعتی و نمایشگاهی.

2-4. نقش دولت
کاهش سهم ایران از بازار صنایع دستی در دنیا نسبت به سال‌های گذشته چشمگیر بوده است، کاهش صادرات صنایع دستی ایران و رسوخ فزاینده صنایع دستی سایرکشورها به بازار داخل فشارهای زیادی را به بدنه این صنعت وارد آورده است. افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش نسبی قیمت نهایی برخی از محصولات صنایع دستی مشکلات فراوانی را برای تولیدکنندگان ایجادکرده و نتیجه آن انتقال این فشارها به ضعیف ترین قشر یعنی کارگران بوده که باعث کاهش دستمزدها و حتی بیکارشدن کسانی شده است که برخی از آنها تنها در همین زمینه تخصص دارند. به این ترتیب کاهش بیشتر صادرات خسارات جبران ناپذیر اجتماعی ـ اقتصادی به تولیدکنندگان و کارگران این عرصه خواهد زد. (کرباسی و یعقوبی، 1390، ص 22). بنابراین نظارت بیشتر دستگاه‌های متولی در این حوزه نیاز است. دولت‌ها نفوذ مستقیم بر روی عوامل تعیین کننده دارند، به صورت غیر مستقیم از طریق سیاست های پولی و مالی و به طور مستقیم به عنوان خریدار عمده کالاها و خدمات برروی شرایط تقاضا اثر می‌گذارد. دولت به عنوان سیاست گذار موضوعات کارگری، آموزش، تشکیل سرمایه، منابع طبیعی و استانداردهای کالا بر روی منابع اثر می گذارد. دولت با تقویت عوامل تعیین کننده، مزیت قابتی شرکت‌ها را در داخل کشور بهبود می‌بخشد. به عبارت دیگر، دولت می‌تواند مزیت رقابتی را بهبود ببخشد و یا آن را کاهش دهد، اما نمی‌تواند نسبت به ایجاد آن اقدام کند (ابراهیمی،1390، ص 278).

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

امروزه چنین به نظر می رسد که نظریه های اقتصاد دولتی کارکردهای عملی خود را از دست داده باشد و پای فشردن بر اهمیت و ازدیاد نقش و دخالت دولت در فرایند توسعه، حاصلی جز اتلاف زمان و منابع و کاهش شدید بهره وری عوامل تولید نداشته باشد؛ اما دولت‌ها باید در کنار وظایف خطیر نظارت، راهبری و حمایت از بخش خصوصی وکسب و کارهای نوپایی که در آن پدید آمده اند، بسترهای مناسب را برای رشد واحدهای فعال اقتصادی خصوصی و به ویژه در بخش صنایع کوچک و متوسط فراهم نمایند به ویژه در ایران، به علت سهم حدود 85 درصدی دولت درعرصه فعالیتهای اقتصادی، مطمئناً باید نفوذ فوق‌العاده دولت را در عرصه تمامی کارکردهای اصلی سیستم نوآوری انتظار داشت (اکبرزاده و شفیع‌زاده، 1391، ص 48)، باتوجه به موقعیت کنونی کشور و فقدان انگیزه کافی برای سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع بزرگ توسط بخش خصوصی از یکسو و طرح‌های کاهش تصدی دولت در امور اقتصادی ازسوی دیگر، به نظرمی‌رسد کمک به ادامه حیات واحدهای تولیدی کوچک و متوسط موجود و ایجاد شرایط مناسب برای راه اندازی واحدهای جدید توسط کارآفرینان بالقوه، از جمله راه های مؤثر برای تحرک بخشیدن به فعالیت های مولد، تامین بخشی از نیازهای جامعه، حضور بیشتر در بازارهای جهانی و کاهش مشکلات ناشی از نرخ بالای بیکاری در کشور باشد .شرکت های کوچک و متوسط برای رقابت با واحدهای مشابه در خارج و واحدهای بزرگ داخل و کسب مزیت رقابتی که لازمه حضور موفق و جدید در بازارهای جهانی است با مشکل مواجه هستند. به علاوه، شواهد موجود حاکی از نرخ بالای شکست این واحدها و پایین بودن نرخ راه اندازی واحدهای کوچک و متوسط جدید است. باید این نکته را مورد توجه قرار داد که؛ باتوجه به محدود بودن منابع مالی بنگاه‌های کوچک، دستیابی آنها به مزایای فعالیت‌های نوآورانه، به ویژه در زمینه تحقیق و توسعه و بازاریابی نوآوری‌های محصولات جدید را با مشکل مواجه می‌سازد. بنگاه‌های کوچک و متوسط در مقایسه با بنگاههای بزرگتر توانایی کمتری در شکل دهی و تأثیرگذاری بر محیط خارجی از قبیل مشتریان، عرضه کنندگان و بازار نیروی کار دارند (نرث و دیگران ، 2001). باعنایت به مسائل و مشکلاتی که این گروه از بنگاه‌ها با آن روبرو هستند لزوم حمایت‌های دولتی از این بنگاه‌ها به وضوح قابل تشخیص می‌باشد به گونه‌ای که راه حل این مشکلات در گرو حمایت‌های دولت می باشد (افجه و نایینی، 1389، ص 87).
بنگاه های تولیدی کوچک دارای دارایی‌های ناملموس قابل توجه، اما معمولاً دارای سرمایه ومنابع محدود جهت حمایت از تولید و بازاریابی هستند. به علاوه بازار تولیدات آنها پیوسته درحال تغییر بوده و همچنین جهانی شده است، چنانکه قابلیت آنها در به دست آوردن و مدیریت منابع کمیاب جهت بقاء و ادامه حیات محدود شده است (افجه و نایینی، 1389، ص 92). اکثر بنگاههای کوچک، بالاخص آنهایی که در کشورهای در حال توسعه هستند، نمی توانند بر این مشکلات فایق آیند. لذا، حمایت از توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط بخش خصوصی، یک بخش اصلی ازسیاست‌های کلی، اقتصادهای توسعه یافته است (اترتون و فیربنکز ، 2006). که هر کشور بر مبنای تعیین شده برای این بنگاه‌ها راه کارهایی را برای دستیابی به اهداف خود انتخاب کرده است. در تمام کشورهای صنعتی، بنگاه‌های کوچک و متوسط به عنوان پس زمینه کل صنعت در نظرگرفته می‌شوند؛ لذا این کشورها سعی می‌کنند با ایجاد محیط مناسب برای فعالیت این بنگاهها، رشد و بقای آنها را تضمین کنند. .(افجه و نایینی، 1389، ص 93) نقش موثر دولت به عنوان حمایتگر بنگاههای کوچک و متوسط می‌تواند در ابعاد زیر تجلی یابد:
در زمینه حمایتهای مالی واعتباری که دارای اولویت نخست است :
ارائه کمک‌های مالی
ارائه وام‌های کم بهره یا بدون بهره
ایجاد صندوق‌های ضمانت جهت تسهیل درامر پرداخت وام) با در نظرگرفتن مشکلات این بنگاهها در زمینه تهیه ضمانت‌های لازم(
ارائه تسهیلات برای تهیه مکان مناسب برای کسب و کار توصیه می‌گردد در این زمینه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که متولی امرگردشگری کشور می‌باشد، به سیاستگذاری تشویقی در جهت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و خارجی همت گمارد تا به این ترتیب بدون افزایش هزینه‌های دولتی رونق این صنعت و افزایش رقابت امکان پذیر گردد.
درحوزه حمایت‌های زیرساختی
ارائه خدمات ارتباطات از راه دور(تلفن،اینترنت و (…
ارائه خدمات درزمینه حمل و نقل )زمینی، هوایی، دریایی)
در زمینه حمایت‌های بازاریابی و تحقیقات بازار
کمک‌های دولتی جهت شناسایی بازارهای داخلی وخارجی
ارائه حمایت برای شرکت در نمایشگاه‌ها
در حوزه حمایت‌های آموزشی وفنی همچون کمک به انتقال فناوری برگزاری کلاس‌ها کارگاه‌ها، سمینارها و …
در حوزه حمایت‌های مشاورهای و ترویجی
مشاوره‌های مدیریتی وعلمی
ایجاد ارتباط میان کسب وکار


دیدگاهتان را بنویسید