دانلود پایان نامه

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :یک تحلیلِ خودقومنگاشتی از یک کرمانجِ خراسانی

تکه ای از متن پایان نامه :

راهی می باشد که هنوز مشخص نیست به کجا ختم می‌گردد و لذا بایستی از پسماندِ فرهنگ هایِ قومی مراقبت نمود/ به ناآشنا ترغیب شوند؛ این همه با قوم‌مداری مبارزه می‌کند و موجب میشود تا فرهنگ خود ما با اندیشه‌های نو غنی گردد (رورتی، 1989)…»[1].

از آنطرف، مطالعاتِ فرهنگی و مردمنگاری، خاصه در اشکالِ متاخرِ خویش، قرابتِ بسیار نزدیکی به هم پیداکرده اند. « بعضی از مهمترین کارهای مطالعات فرهنگی مبتنی بر روش اتنوگرافی هستند»[2] . اساسا مطالعات فرهنگی با روایاتی از حاشیه‌گی آغاز می‌گردد. « اگر مطالعاتِ فرهنگی پارادایمی نوظهور می باشد، از آن سو نیز خودِ انسانشناسی به‌رغمِ قدمتِ دیرینه‌اش دستخوشِ دگرگونیِ عمیق و تحول روش‌شناختی و محتوایی می باشد، همانطور که حضور کلیفورد گیرتز در لیست اسامی مطالعات فرهنگی چنین چیزی را بخوبی نشان می‌دهد. امروزه انسانشناسی نوع جدیدی از قوم‌شناسی می باشد»( همان:71). « به‌طورخاص در بریتانیا که واژه­ی مطالعات فرهنگی هم در آنجا ضرب گردید، این رشته متاثر از مکتب شیکاگو بود و محققان اولیه­یِ این رشته بر رویکردهای مردمنگارانه اتکا می­کردند(Willis 1977; Cohen 1972/1: 1980; Griffin 1980). … اما در رشته­ی بشر­شناسی کلیفورد گیرتس در سالِ 1973 بر ماهیتِ سازه­ای یا برساخته­ی بشر­شناسی به عنوان یک علم تاویلی تاکید نمود، او می­گفت که نوشته­های بشر­شناسانه صرفا چیزی بیش از تاویل نیستند و تنها به عنوان یکسری منابع دست دوم و سوم قابل اتکا هستند (یعنی بنابه تعریف تنها یک “بومی” می­تواند منابع دسته اول را فراهم کند: زیرا این فرهنگ اوست). بنابر­این نوشته­های بشر­شناسی تنها نوعی« قصه » هستند (Geertz 1973: 15). بسیاری از پژوهشگران با تاثیری که از محققانِ فمنیست و متعاقباً محققانِ پسااستعماری گرفتند، روز به روز اعتبارِ رئالیسمِ معرفت‌شناختی و هستی­شناختی را بیشتر به‌پرسش گرفتند، یعنی همان‌چیزی را که زیر‌بنایِ بشر­شناسیِ کلاسیک محسوب می­گردد. به‌این‌ترتیب به‌جایِ تحلیلهای از راه دورِ محقق، صدایِ فاعلانه­ی مطلعانِ بومی و محققِ حاضر در میدان، به عنوان سنگِ بنای کار پذیرفته می­گردد…. در دهه‌ی 1990

[1] – بنقل از کریس بارکر، مطالعات فرهنگی، ترجمه یِ مهران مهاجر،  بی جا.

مطلب مشابه :  پایانامه در رابطه با : بررسی مبانی و آثار تربیتی حج از منظر قرآن و روایات

[2] – مطالعات فرهنگی، مجموعه مقالات، سازمان نشر جهاددانشگاهی واحد تهران،  1386، ص 104.

یک تحلیلِ خودقومنگاشتی از یک کرمانجِ خراسانی

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه