با این ۵ روش، کارایی خود را افزایش دهید

هوشمندانه کار کردن واسه مدیران بزرگ مطلوب تر از زیاد کار کردنه؛ امروزه که واقعا وقت طلاست، کارایی اهمیت خیلی بالایی داره. کار بیشتر از اندازه غیر قابل تحمل بوده و ساعتای خیلی از وقتی که می تونین به خونواده و دوستان اختصاص بدین رو اشغال می کنه.

ایجاد تعادل میان کار و زندگی خصوصی خیلی با اهمیته، در نتیجه باید به دنبال راه هایی واسه بهتر انجام دادن کارا باشیم. در این مطلب می خوایم شما رو با ۵ راه حل واسه افزایش کارایی آشنا کنیم:

  • ایمیلا رو چک کنین

بهتره قبل از شروع روز کاری صندوق ورودی ایمیل خود رو چک کنین تا در جریان امور جاری قرار بگیرین. اینجور کاری باعث می شه با همکاران و مشتریان خود هماهنگ بوده و بدونین در طول روز، با چه مسائلی رو به رو هستین.

  • لیست امور روزانه جفت و جور کنین

داشتن فهرستی از کارا و وظایفی که باید طی روز انجام شه، واسه رهبران کار و کاسبی اهمیت حیاتی داره. شما به عنوان یه مدیر، همیشه سرتون شلوغه؛ وظایفی که باید انجام بدین، پروژه هایی که باید رهبری کنین و اموری که باید به عنوان نماینده کلکشو بکنین.

جفت و جور لیستی از اولویتای کاری می تونه به تسلط شما نسبت به مسائل جاری سازمان کمک کنه. واسه راحتی کار هم می تونین از شکلای جور واجور اپلیکیشنا و نرم افزارهای موجود (To-do list) استفاده کنین.

  • بازه های وقتی مشخص کنین

چند وظیفه بودن مهم و بعضی وقتا الزامیه. یکی از راه های دقیق شدن و فوکوس کردن بر امور جاری، تخصیص بازه های وقتی به کارای مختلفه. می تونین پس از بررسی ایمیل و اولویت بندی وظایف، تصمیم بگیرین هرکدوم از کارا چقدر زمان نیاز داره؛ مثلاً به کار A یه ساعت اختصاص بدین، به کار B نیم ساعت و همینطور تا آخر.

اگه صاحب چند کار و کاسبی جور واجور هستین می تونین روزای خاصی از هفته رو واسه هرکدوم کنار گذاشته و در آخر، هفته ای منظم و زمانبندی شده داشته باشین. اینجور کاری باعث می شه بتونین آخر هفته ها رو به خونواده و چیزای مورد علاقه شخصی اختصاص بدین.

  • استراحت کردن رو یادتون نره

باید بعضی وقتا به مغز و چشمون خود -اگه تموم روز به نمایشگر نگاه می کنین- استراحت بدین. تقریباً هر ۹۰ دقیقه یه بار استراحتِ کوتاه می تونه به ذهن و بدنتون فرصت استراحت بده. ً خیلی از ما فرصت استراحتای ۱۵ یا ۲۰ دقیقه ای تکراری در طول روز رو نداریم اما واسه جمع کردن حواس و افزایش کارایی هم که شده، نباید از استراحتای کوتاه غافل شیم.

  • از اشتباهات خود درس بگیرین

به عنوان یه رهبر، باید همیشه از اشتباهات خود درس بگیرین. همیشه یه روش هدف دار ثابت رو به امید رسیدن به یافته های متفاوت به کار نگیرید، بلکه برنامه های کاری خود رو پیشرفت داده و بعضی وقتا خطر کنین.

یکی از سریعترین راه ها واسه هوشمندانه کار کردن، امتحان راهبردها و راهکارهای جور واجور و آزمودن یافته هاس؛ و اینکه ببینین کدوم یکی رو می تونین بهتر کنین. البته اتخاذ اینجور تصمیماتی می تونه سخت باشه که در این شرایط بهتره با تیم و مشاوران خود مشورت کنین.

∗∗∗

کار هوشمندانه باعث افزایش کارایی شده و از این روش می تونین با صرف زمان کمتر، وظایف بیشتری رو انجام بدین. باید واسه زندگی کار کنین، نه اینکه واسه کار زندگی کنین. اگه روش هوشمندانه کار کردن رو بدونین، به خود، زندگی و کارتون ارزش می بخشین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *