ایسوزو در اتوشو توکیو از یک خودروی باربری متفاوت رونمایی کرد

هممون ایسوزو رو با کامیونا و خودروهای باربری سبک و سنگینی می شناسیم که در همه خیابونا وجادهای کشورمون در حال حرکت ان. این شرکت ژاپنی تازگیا در نمایشگاه خودروی توکیو از کانسپتی رونمایی کرده که به طور کامل با بقیه وسایل نقلیه باری فرق داره.

اگه شما زیاد با هواپیما مسافرت کرده و تراموا درون فرودگاه ها رو دیده باشین احتملا این کانسپت رو با تراموا اشتباه میگیره. ظاهر این کانسپت بسیار مثل لوکوموتیو بوده و حتی ممکنه که شما فکر کنین این وسیله نقلیه لوکوموتیویه که وظیفه حمل و جابجایی واگنای قطار رو بردوش داره.

ولی در واقع این کانسپت باربری که FD-SI نامیده می شه نسل جدید وسایل نقلیه باربری ایسوزو رو در آینده نمایش میده. در این معنی بسیار باحال که شکلی مستطیلی هم به خود گرفته اثری از طراحی و ایده های قبلی ایسوزو دیده نمیشه و در واقع این کانسپت با اجناس قبلی این شرکت خیلی فرق داره.

ایسوزو میگه هدف از طراحی این کانسپت، تولید وسیله نقلیه باری که برخلاف نمونه های فعلی مورد استفاده در سراسر دنیا سبک بوده و خیلی راحت و چابکی محموله های خود رو به مقصد برسونه.

این شرکت هم اینکه عنوان کرده که در طراحی کانسپت FD-SI علاوه بر دقیق شدن و فوکوس کردن روی فضای باربری غیر معمولی، خیلی راحت و آسودگی راننده هم توجه شده.

ایسوزو در این کانسپت روند جداگونه سازی وسایل نقلیه رو ندیده گرفته و هیچ تکنولوژی مخصوص خودروهای خودران رو در این کامیون باربری قرار نداده.

همونطور که گفته شد در این کانسپت توجه ای خاصی به راننده شده و علاوه بر در نظر گرفتن لوازم و امکانات مناسب و خاص مخصوص راننده ، نقش خاص و کانونی ای هم واسه اون در نظر گرفتن.

درون کابین، تنها یه صندلی در وسط قسمت جلویی خودرو قرار گرفته که دید فوق العاده خوب و مناسبی به راننده اعطا می کنه. دوربینایی که در قسمت پشتی کانسپت FD-SI تعبیه شدن دید کاملی رو از پشت کامیونت به راننده می بخشن.

ساختار داخلی این وسیله نقلیه لونه زنبوری بوده و علاوه بر ایجاد فضای باری بزرگ، استواری خاصی هم واسه خودرو داره. با در نظر گرفتن ظاهر و ساختار داخلی خودرو که تنها امکان بارگیری و ذخیره سازی محموله های کوچیک در درون اون هست انگار این کانسپت مخصوص حمل و جابجایی جعبه های با اندازه کوچکه.

ایسوزو هنوز اطلاعاتی در مورد قوای محرکه این کانسپت باربری منتشر نکرده ولی به احتمال زیاد FD-SI به یه موتور الکتریکی مجهز می شه. انگار این خودروی باربری واسه ایسوزو بیشتر حالت نمایشی داشته و به احتمال زیاد به مرحله تولید انبوه نمی رسه.

باید در نظر داشت که بیشتر خودروسازان به سمت تولید پایانی و سرمایه گذاری روی کانسپتایی حرکت می کنن که نیاز مصرف کننده به اونا زیاد بوده و در واقع عرضه اونا می تونه به سود واسه سرمایه گذار منتهی شه. تولید کلی کامیونای سبک وزن و تندوتیز بیشتر سودی رو با خود به همراه ندارن.

در آخر باید اضافه کنیم که ایسوزو هنوز در مورد ساختار لونه زنبوری که در درون خودرو هست اطلاعاتی خاص رو منتشر نکرده ولی به احتمال زیاد آدمایی که مشغول به شغل باربری ان از این ایده استقبال خواهند کرده و در واقع انگار ایسوزو از این افراد مشورت گرفته.

تعبیه قفسه هایی در درون خودروهای باربری به جهت قرار دادن جعبه های کوچیک علاوه بر ایمنی نظم خاص و راحتی فوق العاده ای رو در اختیار افراد قرار میده.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *