محصولات آرایشی بهداشتی
لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران به چند دسته تقسیم می¬شوند: (حکیمی دزفولی،1387)
2-22- 1. لوازم آرایشی و بهداشتی با مارکهای معروف جهانی اروپایی و آمریکایی
این گروه از محصولات آرایشی و بهداشتی به سبب پیشتاز بودن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردارند و اعتماد جهانی نسبتاً زیادی نسبت به این مارکها وجود دارد.کیفیت و بسته بندی ازخصوصیات مهم این دسته از محصولات است. این مارکها به دلایل سیاسی به صورت قانونی وارد ایران نمی شوند و معمولاً در حجم و تعداد اندکی به صورت قاچاق وارد می شوند.
2-22-2. لوازم آرایشی و بهداشتی با مارکهای نسبتاً معروف کره ای
این دسته از محصولات به دلایل بسته بندی جذاب در بین مصرف کنندگان جایگاه بخصوصی دارند.
2-22-3. لوازم آرایشی و بهداشتی با مارکهای جدید در سراسر دنیا
این دسته از محصولات معمولاً ساخت چین و برزیل هستند که در این گروه نیز بسته بندی جذابی وجود دارد و در ایران تبلیغات زیادی در مورد آنها صورت می گیرد و فروش نسبتا مناسبی دارند.
2-22-4. لوازم آرایشی و بهداشتی ساخت ترکیه
این دسته از محصولات سهم بازار نسبتاً خوبی در ایران دارند که به دلیل درک نیازهای مصرف کنندگان و تولید بر مبنای بازار و بسته بندی مناسب و قیمت نرمال و نداشتن اجناس تقلبی و اینکه به صورتی رقابتی عرضه می شوند و کامل بودن مجموعه تولیدی این محصولات فروش خوبی در ایران دارند.
2-22-5. لوازم آرایشی وبهداشتی ساخت چین
این محصولات با سیاست گذاری های دولت و به سفارش تاجران این بخش به صورت سفارش بر مبنای تعداد مورد نیاز و با رنگ بندی انتخابی توسط تاجران و با بسته بندی مناسب و بدون داشتن استانداردهای جهانی تولید محصول، تولید می شوند و وارد ایران می شوند.
2-22-6. لوازم آرایشی و بهداشتی تحت لیسانس(My-Cinere-Albura)
این دسته از محصولات(لوازم آرایشی و بهداشتی تحت لیسانس)بازار نسبتاً خوبی در ایران دارند.مواد اولیه در بسته های بشکه ای وارد کشور می شوند و فقط بسته بندی بر عهده شرکت سازنده می باشد. استقبال مشتریان و همین طور پزشکان پوست و سالن های آرایشی از این محصولات بسیار خوب بوده است. قیمت در حد متوسط و رو به پایین است.کیفیت در حد متوسط رو به بالا و بسته بندی نسبتاً مناسب از خصوصیات این دسته از محصولات است.
2-22-7. لوازم آرایشی و بهداشتی تولیدی تماماً ایرانی
این محصولات که معمولاً ارزان می باشند توسط شرکت های ایرانی به سبب قیمت و توان خرید اکثر مردم طراحی و تولید شده اند. شعار ارزان بودن در بسته بندی و فروش به خوبی به چشم می خورد.

مطلب مشابه :  مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان فناوری
دسته بندی : باید ها و نباید ها