پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :مطالعه ارتباط سبک های حل مسئله و هوش هیجانی شاگردان با سبک های حل مسئله و هوش هیجانی اولیاءشان

تکه ای از متن پایان نامه :

دیکسون , هپنر و آندرسون ( 1991) دریافتند، که از عوامل ارزیابی حل مساله ( اعتماد حل مساله , شیوه گرایش – اجتناب و کنترل شخصی[1] ) عامل اعتماد در حل مساله قویترین ارتباط را با فکر خودکشی و نا امیدی داشت. بنابراین ارزیابی اعتماد که سطح کلی خودکارآمدی فرد را می نمایاند ممکن می باشد انعطاف پذیری کلی که منبع مهمی درمقابله با ناامیدی و فکر خودکشی می باشد را منعکس کند.

تئوری شناخت اجتماعی  پیشنهاد می کند برای این که احتمال عملکرد یادگیرندگان در خصوص بهره گیری از حل مسئله بالا رود آنها باید :

  1. استرس ورهایی را که با آنها برخورد می کنند تشخیص دهند ( درک موقعیت ) .
  2. دانش ومهارت های لازم جهت اجرای مراحل فرایند حل مسئله را داشته باشند (توانایی رفتاری ) .
  3. باور کنند که بهره گیری از حل مسئله نتایج مفیدی دارد ( نتایج انتظارات ) .
  4. ارزش بالای توالی های مورد انتظار حل مسئله را دریابند ( نتایج پیش بینی ها ) .
  5. برای اجرای مراحل فرایند حل مسئله به استعدادشان اعتماد داشته باشند (خودباوری) .
  6. به خودشان جهت بهره گیری از مهارتهای حل مسئله پاداش دهند ( خویشتن داری ) .

در چند سال اخیر پژوهشگرانی نظیر شیگما تسا و کاتسومی [2]  در آموزش ریاضی ، به اهمیت مؤلفه های فراشناختی در حل مسئله پی برده اند. ایشان معتقدند آگاهی نسبت به اهمیت مؤلفه های شناختی و بالطبع تنظیم آنها نوعی و توانایی ذهنی می باشد که از شناخت متمایز می گردد. این توانایی ذهنی فرا شناخت نام دارد و از مقاله نویسی حوزه علوم شناختی به شمار می رود. فلاول ( 1985) در تعریف فراشناخت می گوید “فراشناخت هر گونه دانش یافعالیت شناختی می باشد که موضوع آن فعالیت شناختی باشد یا این که فعالیت شناختی را تنظیم نماید .”

مطلب مشابه :  دانلود : بررسی مسئولیت کاهش یافته در قتل عمد در حقوق ایران و فقه امامیه

در واقع حل مسئله مهارت شناختی فوق العاده پیچیده ای می باشد که در مقایسه با سایر فرایند های شناختی نظیر زبان آموزی تشکیل مفهوم ، مستلزم سطح بالاتری از پردازش اطلاعات می باشد. این فرایند سبب می گردد که توجه ، ادراک ، حافظه و سایر فرایندهای پردازش اطلاعات به شیوه ای متناسب برای دستیابی به

[1] Personal control

[2] Shigematsa and katsomi

مطالعه ارتباط سبک های حل مسئله و هوش هیجانی شاگردان با سبک های حل مسئله و هوش هیجانی اولیاءشان

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی گرایش تربیتی: مطالعه ارتباط سبک های حل مسئله و هوش هیجانی شاگردان با سبک های حل مسئله و هوش هیجانی اولیاءشان

دسته بندی : پایان نامه حقوق